Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: emmer »

u mnie wszystko było wyczyszczone i nasmarowane. także jestem pewien że to nic innego jak kiepska jakośc części które mi się trafiły
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: zibi186 »

to chyba tylko przetaczanie tarcz . . . gdybt ten zabieg mial je nadmiernie odchudzić to może lepiej od razu nowe ? żeby dwa razy nie płacić :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

No właśnie. Tylne tarcze kosztują grosze, więc tematem się nie przyjmuję. Trochę jeszcze pojezdze i wymienię cały kpl. Ważne że przód, który sam robiłem, wygląda wzorowo.

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: duskap »

Otomek pisze:
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ja mam z tłu drugi kpl klocków na fabrycznych tarczach i uważam, że popełniłem błąd. Klocki jeszcze całkiem grube(praktycznie nowe), a tarcza wygląda już jak w 10-o letnim polonezie, na dodatek często piszczy. Podejrzewam, że będę musiał wymienić cały zestaw, zanim klocki się zużyją.
Tak czytam i przychodzi mi do głowy jedna rzecz. Materiał z którego zrobione są fabryczne tarcze jest ....... - słaby jest. W różnych autach, które miałem były fabryczne hamulce (ATE, Brembo, Textar). Praktycznie zawsze tarcze wytrzymywały 2 lub 3 zmiany klocków - czasami tylko tarczę trzeba było minimalnie "liznąć". Nigdy się nie zdarzyło, aby pod koniec życia pierwszych klocków zużycie tarcz choćby zbliżało się do wartości granicznej.

Odnośnie piszczenia. Klocki i tarcze masz tego samego producenta, czy różnych? Zauważyłem, że stosując kpl. tej samej marki piszczenie zdarza się sporadycznie. Kiedy producenci są różni, to jest większa szansa, że "popiszczy" (choć nie jest to reguła). :ink
Ja u siebie obecnie w Linei od niedawna stosuję tarcze i klocki firmy BREMBO (z przodu już rok, z tyłu od miesiąca). Zużywają się tak jak fabryczne fiatowskie (mówię o przodzie). W dzisiejszych czasach chyba celowo tak producenci robią aby krótko wytrzymywały. Ja tam i tak wolę nowy komplet mieć i to poczucie "nowej części" w aucie.

-- 19 cze 2014, o 11:32 --
zibi186 pisze:Myślę że za piski i nierówne ścieranie się klocków odpowiedzialna jest nie tyle marka elementow co po prostu zly stan zacisków. tzn.trudnosc poruszania się klocka w prowadnicach oraz to samo w odniesieniu do wodzikow zacisku. weźmy pod uwagę że ruch powrotny tloczka hamulca to wartość minimalna spowodowana ugieciem uszczelki . wszelkie dodatkowe opory części powodują że klocki niedostatecznie odchodzą vod tarcz. ja osobiście mam tarcze i klocki różnych firm a hamulce zaj.....e .ale przy każdej zmianie kół rozbieram zaciski , czyszcze i smaruje gdzie trzeba. zero piskow, zero oporów. na minimalnej nierówności po puszczeniu hamulca auto sie stacza. różne grubości klocków na jednym zacisku w/g mnie mówią same za siebie. pozdrawiam.
Nie do końca. Z tyłu mam nowe zaciski (oryginalne), nowe tarcze i klocki BREMBO i czasem mimo wszystko popiskuje a przebieg niecały 1000km od wymiany. TTTM jak dla mnie bo na fiatowskich tarczach i klockach było to samo.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: cichy »

Zaczęły mi piszczeć hamulce podczas hamowania :smutny ( szykuje się kolejny koszt). Tutaj pytanie do kolegów którzy kupowali tarcze i klocki, co wybrać. Mnóstwom tego jest jak tak się rozglądam i różny przedział cenowy a nie chcę jakiegoś szajstwa żeby zaraz nie kupować czegoś innego.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: emmer »

mi jak przyjdze teraz zmieniać to tylko ATE. drogo ale nie będę eksperymentował
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mwas »

Paweł, konfiguracji jest mnóstwo i tak na prawdę to co człowiek, to opinia :ink Ja w tej chwili mam założone tarcze TRW i klocki Valeo. Pomimo ostatnich nieprzychylnych opinii na temat TRW (kilka osób od nas miało z nimi problemy, z resztą nie tylko od nas :ink), to ja na nie narzekać nie mogę - cały komplet sprawuje się wyśmienicie :ink Jestem ponad pół roku po wymianie, i nic im nie mogę zarzucić :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek »

Czy ktoś testował już w Linie wyroby TEXTAR ???

Ja się po opiniach jakoś zraziłem do TRW, choć u mojego ojca na wsi można kupić tarcze TRW do V8 po raptem 87 zł.
Bo z tym TRW, to raz im się wyprodukuje dobrze, raz źle, raz prosto, raz krzywo... niech się gibają ze swoimi wyrobami.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: cichy »

Tomek, tutaj znalazłem klocki o których mówisz http://allegro.pl/lucas-klocki-hamulcow ... 01894.html" onclick="window.open(this.href);return false; Sprawdziłem co mi wsadzili w serwisie kilka lat temu i są to TRW GDB 1482 i powiem szczerze że nie mam zastrzeżeń, dobrze się sprawują, żadnych niespodzianek nie miałem. Chyba sobie zakupię takie same. Te co Michał podał, fajne tylko drogie a ja muszę jeszcze zainwestować w tarcze jak i olej z filtrem a to troszkę za dużo jak na raz.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Tomek pisze:Czy ktoś testował już w Linie wyroby TEXTAR ???

Ja się po opiniach jakoś zraziłem do TRW, choć u mojego ojca na wsi można kupić tarcze TRW do V8 po raptem 87 zł.
Bo z tym TRW, to raz im się wyprodukuje dobrze, raz źle, raz prosto, raz krzywo... niech się gibają ze swoimi wyrobami.
Tutaj masz odpowiedź; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=74&t=2426" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. Przejechałem 40 tys i jest :ok) .
smak56
* * * *
Obrazek
Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szpiegusek1 »

Właśnie wczoraj zmieniłem na TEXTAR zarówno klocki jak i tarcze (stare tarcze miały 19 mm).
W porównaniu do poprzednich oryginalnych tarcz to niebo a ziemia.
Problemy z buczeniem przy hamowaniu znikły, a co będzie później to się zobaczy.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Odp: Klocki hamulcowe

Post autor: adamson »

Zapytam z czystej ciekawości, drogo wyszła ta impreza ?

Wysłane z SONY Xperia
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 »

Szpiegusek1 pisze: a co będzie później to się zobaczy.
Będziesz zadowolony. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szpiegusek1 »

2 tarcze TEXTAR - 270
2 kpl klocków -130
wymiana płynu hamulcowego

w sumie 550 PLN
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: alvaro »

Które wybrać:

- HART,
- LPR,
- TEXTAR,
- VALEO,
- TRW?
ODPOWIEDZ