Jaki płyn hamulcowy?

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

emmer pisze:udało mi sie kupić tutele. 18 zł za 0,5 l. uzupełnione.
A po wymianie klocków będzie za dużo płynu :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

a to już problem ASO :)
Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mario »

Ostatnio okazało się że mam sucho w zbiorniczku płynu hamulcowego do tego stopnia że nie mogłem wrzucić żadnego biegu.
Na wyłączonym silniku wchodziły a przy włączonym wogóle.Dolałem płynu ,podpompowałem sprzęgłem i po jakimś czasie wróciło do normy.
Możliwe że kończą sie hamulce?
1.3 Multijet EMOTION
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Mario namieszałeś, płyn hamulcowy czy wspomagania?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

will pisze:Mario namieszałeś, płyn hamulcowy czy wspomagania?
Sprzęgło i heble są na tym samym płynie. Tutela TOP 4
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

O kurczaki nie wiedziałem :róż
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

Po trzech latach tylko dolałem i to po prostu DOT 4 nie konkretny jak np. Tutela. Zastanawiam się jednak nad wymianą klocków. Trochę mi pisakają hamulce - na razie delikatnie ale zawsze... a to chyba normalne nie jest.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Bernardito, w pełni normalne. Przynajmniej w tym aucie.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

will pisze:W trzecim roku radzili w ASO wymienić chyba tak zrobię wymieniacie?
Odgrzewam starego kotleta. Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy w niezależnym warsztacie. Płyn hamulcowy jest silnie hydroskopijny, czyli chłonie wodę a w moim było więcej jak powinno być. Tomek przeczytał w instrukcji że wymieniać się powinno co 24 m-ce i z tym się godzi nie jeden fachowiec. Wiec zgodzę się z mpsfc
mpsfc pisze:Ja wymieniłem po 3 latach, zawartość wody 2%. Od teraz będe wymieniał co 2 bez sprawdzania.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Przy 60 tys. km przebiegu i po 3.5 roku wymieniłem płyn hamulcowy w samochodzie na nowy. Wymianę dokonałem poza ASO i dlatego zrezygnowałem z oryginalnego płynu TUTELA TOP 4. Obecnie mam płyn klasy DOT-4.

W instrukcji na stronie 215 w kolumnie "charakterystyka jakościowa olejów smarów i płynów" napisano, że powinniśmy stosować płyn klasy DOT-4, a FIAT zaleca w/w Tutelę TOP 4.

Jedna ważna sugestia.
Nie wiem jak wygląda rozwiązanie techniczne układu sprzęgła w samochodach z silnikami benzynowymi, ale w samochodach z silnikiem diesla 1.3 Mjet jest ono hydrauliczne. Płyn hamulcowy służy jednocześnie do obsługi układu hamulcowego i układu sprzęgłowego.

Przy wymianie płynu hamulcowego należy zwrócić uwagę w serwisie lub warsztacie aby dokonano również spuszczenia płynu z układu hydraulicznego sprzęgła. Po tej czynności mechanik powinien również odpowietrzyć układ sprzęgłowy. W innym przypadku będziemy mieć w układzie świeży i stary płyn hamulcowy, który się wymiesza. A przecież nie oto chodzi :)

Edit /post poprawiony/
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 23:04 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.

Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tomek wg mnie ma racje. Płyn hamulcowy pracuje także przy sprzęgle. Zbiorniczek po prawej z czerwonym płynem jest do układu kierowniczego. W instrukcji są błędy, podają 2 rodzaje płynów do sprzęgła, a w GP nie ma wspomagania hydraulicznego i jest tylko jeden zbiornik.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Według instrukcji w wykazie "pojemności" (str. 213) jest zapis m.innymi: wspomaganie kierownicy - 0,9 kg TUTELA GI/A, układ hydrauliczny hamulców 04/05 kg(*) TUTELA TOP 4 /(*) wersja z ABS/. To są dwa różne płyny i tak jak pisze Tomek są to dwa niezależne od siebie układy.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Tomek pisze:Benzyniaki też mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Trochę pomieszałeś, bo płyn hamulcowy nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Jest to zupełnie osobny układ.

Natomiast prawdą jest że płyn hamulcowy jest również potrzebny do hydraulicznego układu sprzęgła, i zarówno hamulce jak i sprzęgło działają na tym samym płynie z jednego zbiorniczka.
Tomek - masz rację!
Pisałem o jednym układzie, a na myśli miałem drugi układ.
Poprawie to w mojej wiadomości. Potrzebna mi psychoanaliza :-<<
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ile płaciliście za wymianę płynu? Czy w zleceniu macie napisane, że wymieniali też płyn siłownika sprzęgła?
ODPOWIEDZ