SONAX - twardy wosk w płynie

Kosmetyki do naszych aut, chemia, woski itd.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

to są jakieś jaja, pole walki :) uśmiać się można
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Post autor: Arek »

Czy używał ktoś polerki elektrycznej do polerowania.
Mógłbym taką pożyczyć tylko nie wiem czy to ma sens i czy efekt jest zadowalający
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

zastanów się dobrze. w zalezności jaka to polerka. można przekombinować. jak nie masz wprawy to bym nie polecał.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Arek pisze:Mógłbym taką pożyczyć tylko nie wiem czy to ma sens i czy efekt jest zadowalający
Jak nie miałeś z polerką jeszcze doświadczenia to nie polecam. Łatwo sobie uszkodzić lakier (np. przypalić go). Lepiej zapolerować ręcznie. Dodam, że taką polerką bardziej się namęczysz... ona lekka nie jest :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Mikołaj
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:38
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Mikołaj »

Podczepię się do tematu. Jeśli chodzi o woski z teflonem to uważajcie. Teflon wgryza się w lakier wodny i pojawia się problem z późniejszą polerką oraz ewentualnym malowaniem. Lakier pod pastą polerską zaczyna się palić.
5.7 Hemi
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Mikołaj, a miałeś jakieś złe doświadczenia w temacie wosku z teflonem?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jak nie nawoskujesz to chemikalia i brud zmatowią lakier. Nawet jeśli ostrzeżenie Mikołaja jest słuszne, to woskowanie przyniesie dużo więcej korzyści niż strat. Po za tym zawsze można polerować ręcznie.
Awatar użytkownika
Mikołaj
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:38
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Mikołaj »

Ja tylko piszę o wosku z teflonem. Jeśli chodzi o inne woski to jak najbardziej. Ja sam woskuję na zimę i nie myję swojego przez zimę
5.7 Hemi
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Czy jest ktoś wśród nas, kto stosował wosk koloryzujący??
Chciałbym się wypytać o ogólne wrażenia, i czy faktycznie przymaskował bym takim woskiem parę drobniutkich rysek?
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

1. Tak, ja stosowałem...
2. Tak, zamaskowało "parę rysek"
3. Szkoda zachodu... efekty mojej (ciężkiej) pracy szybko zostały usunięte przez pracowników myjni.
4. Lepiej "zapolerować" takie miejsce...
5. Najlepiej... nie rysować auta (sam wymyśliłem) :ryczy
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

aixen pisze:5. Najlepiej... nie rysować auta (sam wymyśliłem) :ryczy
He He :ryczy tylko że w dobie tych ekologicznych, miękkich, wodnych lakierów, to nawet wiejący wiatr potrafi je porysować
Nie lubię ekologii :smak
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Lakier jaki jest, każdy widzi... zwłaszcza dzisiaj i zwłaszcza "nasz"....
Osobiście raz na około trzy lata oddaję (każde swoje lub Syna) auto w ręce lakiernika. Ten czyści lakier, uzupełnia drobne zaprawki i poleruje całość. Koszt za auto tej wielkości około 500 PLN. Efekt... bezcenny.
Następnie sam kupuję twardy wosk, który, po wcześniejszym podgrzaniu nakładam na tak "przygotowane" auto. Pozostawiam na kilka godzin aby dobrze stwardniał i ręcznie poleruję. Raz zamówiłem tę pracę przy okazji renowacji lakieru, ale znacznie podniosła ona koszt całkowity.

Zakup wosku, dobrych "specjalistycznych" szmatek i płynów do uzupełnienia wody w organizmie jest sporo mniejszy. Pozostanie kasa na zlecenie sprzątania wnętrza...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

Koledzy, skoro jesteśmy przy woskach to chciałem zapytać jeszcze o mycie - taki mały offtop.
Przy starym aucie pasjami jeździłem na automatyczną myjkę (BP, Orlen), ale zauważyłem "po latach", że na lakierze pojawiają się takie mikrozarysowania koncentryczne (kółka). No ale auto miało wtedy inne skazy blacharskie, więc się tym zbytnio nie przejmowałem.
Ponieważ Lina jest jeszcze wolna od tej przypadłości (i chciałbym by tak pozostało), kieruję pytanie do Was - jak myjecie auta?

Tomek - szczególnie Ciebie mam ochotę o to zapytać, bo masz wiecznie czyste, błyszczące auto z nienagannym lakierem.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

A co myślicie o czym takim jak, zabezpieczenie karoserii technologią Five Diamonds z 7-letnią gwarancją w Chemicar

1 Five Diamonds - czterowarstwowa i błyszcząca powłoka - uwydatniająca intensywność barwy lakieru
2 Odporność lakieru na zanieczyszczenia i zarysowania oraz blaknięcie i korozję
3 Powłoka zabezpiecza lakier przed solą drogową – żywicznymi spadami z drzew – promieniami UV – kwaśnymi deszczami i więcej
4 Pojazd trudniej się brudzi i znacznie łatwiej myje – gwarancja na 7 lat
5 Usługa trwa cały dzień – przez 10 godzin po odebraniu auto nie może mieć kontaktu z wodą

Ta metoda ma jedną wadę, cenę 1480 zł. a z Gruponem można mieć zniżkę 399 zł.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

pawe1_c, blisko mnie jest firma, które takie powłoki robi, kiedyś zastanawiałem się nad tym, ale moim zdaniem miałoby to sens gdy nowym autem z salonu przejechać prosto do takiej firmy i wtedy zafundować sobie taką powłokę :)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
ODPOWIEDZ