Tuning MultiJeta

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:T-JET też ma 200NM przy 2000obr/min, ale 30KM więcej i tylko 0,1L większą pojemność.
Coval napisz co rozumiesz przez pojęcie +30 KM.

Czy mówimy o 2 tysiącach obrotów i +30KM czy może o +30 KM dodanych do 90, ale wtedy trzeba jeszcze uwzględnić obroty silników diesla i benzyniaka.
T-jet rozkręca się do 7 000 obr, a diesel do ok. 5400 obr. Moc jest podawana z reguły przy 3/4 maksymalnych obrotów czyli odpowiednio byłoby to ON:4000/Pb:5400. Moc w KM to pochodna iloczynu obrotów, momentu obrotowego i dodatkowej zmiennej, której nigdy nie mogę zapamiętać :)

Jeśli natomiast mówimy o 2 000 obrotów to, czy różnica wynosi aż 30 KM?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

chyba 7 tys to podałeś za dużo.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:chyba 7 tys to podałeś za dużo.
Znalazłem jakiś wykres momentu i mocy zmierzony na hamowni, tylko że z silnika 1.4 T-jet włożonego do G Punto. Wynikało z niego, że tyle jeszcze silnik dał radę się kręcić. Ale 6 tysięcy bez problemu łapiecie?
Emmer - Ty zdaje się w pełni korzystasz z walorów silnika i będziesz to wiedzieć?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.
Należy też pamiętać, że najmocniejszy seryjny 1.3MJ ma 95KM, a najmocniejszy seryjny 1.4T-Jet 180KM
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Pamiętajcie o nas 77kucyków pony :jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Coval pisze:Widzę z wykresu że max moc w 1.3MJ jest do ok 4tyśobr. W T-Jet przy 5tyśobr Gdy spojrzysz na ten wykres na krzywą seryjnego silnika http://www.44tuning.pl/images/chiptunin ... m-3026.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; to widać ze przy 4tyś ma już ponad 100KM. A moc dalej rośnie. Więc jeśli mam wcześnie duży moment i późno dużą moc, to mam szeroki zakres użytecznych obrotów. Tak więc doładowany silnik benzynowy jest pod każdym względem lepszy od każdego diesla, oprócz jednego...spalania.
Nie będzie chyba żadnym zaskoczeniem, że się z Covalem zgodzę.

U nas (1.3) użyteczny zakres obrotów waha się w granicach 2 - 4 tysiące a później jest już zdechlak. Dlatego czwórka i piątka są długimi biegami. U was (1.4 Turbo) użyteczny zakres obrotów mieści się w przedziale 2 - 6 tysięcy, a moc 120 KM wynika z prostej zależności tj. iloczynu obrotów, momentu obrotowego i jeszcze kilku zmiennych, których nie pamiętam. I to właśnie wyższe obroty dają wam lepsze przyspieszenie i wyższą moc chociaż momenty obrotowe są zbliżone. Dodatkowo u was jest ten moment rozciągnięty na cały szeroki zakres obrotów, a w dieslu dramatycznie spada po 4 tysiącach.

A kwestie spalania - przemilczmy milczeniem :)

PS. Will - pamiętamy o was i dlatego nie będziemy tu pisać o niesamowitych przyspieszeniach, zwijaniu asfaltu, jeżdżeniu dryftem. Dbamy o wasze dobre samopoczucie :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

mireks, da się to zrobić, ale jak dla mnie 5500 to maks. i tak sie później nic nie dzieje a hałas i obawa przed "wybuchem" silnika jest ogromna :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

grande 1.3 90KM

Obrazek
arturohio
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2013, 20:59
Przebieg: 0
Silnik: Multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 1 raz
Kontakt:

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: arturohio »

Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D
WYMARZONA LINEA: Czarna Emotion, miałyć M-jet ale wiele przemawia za T-jet :-)

Zapraszam do współpracy wszystkich fotografów -> drukarnia http://www.prints4you.pl
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: afro »

arturohio pisze:Witajcie,
odświerzę temat:D szczególnie pytanie do wszystkich, którzy zchipowali swojego 1.3 m-jeta i juz jakis czas nim jezdza - czy cos niedobrego się dzieje z waszymi linkami? Co z przyspieszeniem do 100kmh? Czy przy okolo 105hp jest juz ponizej 11 sekundek??:D
Fiat projektując ten silnik poszedł w dobrą stronę zachowując optymalne proporcje nie wyżyłowując go do granic możliwości . Dzięki temu jest trwały i niezawodny. Sprawdza się w wielu markach samochodów . Większości użytkowników to wystarcza bez żadnych dodatkowych przeróbek. A jak komuś za mało mocy to lepiej niech się rozejrzy za czym innym . Najlepiej o dużej pojemności bo tak naprawdę uważam że praw fizyki na dłuższą metę nie da się oszukać .
1. Znajomy zchipował A4 1,9TDI Większą mocą cieszył się krótko bo zaraz pękła głowica i wywalił kilka tys. PLN na naprawę a to musiało zaboleć bo powiedział że już nigdy więcej .
2. Czytałem artykuł o bardzo mocnych ale zarazem nietrwałych silnikach Toyoty . Fabrycznie wyżyłowanych już w fazie projektu nastawionych na wyduszenie max mocy z niewielkiej pojemności . Owszem , działa ale na krótko . Zbyt cienkie ścianki i kilka innych błędów związanych z doborem zbyt słabych materiałów powodują przegrzanie i poważne awarie silnika . Za co w większości musi zapłacić klient i to drogo.
afro
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Spalanie chwilowe... :zlawy
enter
klubowicz
klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:28
Przebieg: 0
Silnik: 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Łapy
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: enter »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Spalanie chwilowe... :zlawy
hehe zapewne nie tylko tobie przeszkadza :luzak ale z 10 l. ON wziął :)
Pozdrawiam Enter
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przy tej prędkości to tyle co nic.
Łuki79
klubowicz
klubowicz
Posty: 30
Rejestracja: 08 sty 2013, 21:22
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Wołomin

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Łuki79 »

1.3 90KM już fabrycznie są wysoko ustawione jeśli chodzi o moc i moment obrotowy. Sztuczne podnoszenie i tak już wysokich wartości jak na tą pojemność szybko może negatywnie odbić się na trwałości motoru. To mały silnik o ograniczonych marginesach bezpieczeństwa, który nie był projektowany do sportowych wyczynów, przede wszystkim jakiekolwiek podnoszenie mocy i przede wszystkim momentu obrotowego fatalnie odbije się na kondycji i trwałości sprzęgła. Podejrzewam że małej turbinie też na zdrowie to nie wyjdzie. Już fabryczne 200Nm to dużo. Osobiście uważam że silnik ten jest kiepską bazą pod tuning. Już lepiej poszukać sobie 1.6 lub 1.9 multijeta jeśli myśli się o lepszych osiągach.

-- 10 lutego 2014, o 23:59 --

Silnik będzie długo bezawaryjnie służyć jeśli będzie eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Tuning MultiJeta

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Ja również swojego czasu zastanawiałem sie nad czipem do T-Jeta ale wchodził w grę tylko taki robiony na powaznie a nie boxy które są kaszanką powoli niszczącą silnik.

koniec końców stwoerdziłem że po co mi więcej mocy przy słabo działającej skrzyni biegów i napędzaniu LPG - na pewno miałoby to kiepskie przełozenie na trwałość.

Inna sprawa że auto z Turbo i LPG to jest to co przypadło mi do gustu i kolejny na peno też będzie w takiej konfiguracji - mam już nawet pewien typ ale to dopiero za jakiś czas. Pewnie jak się dzieciaki pojawią :)

-- 14 lutego 2014, o 20:02 --

Co do filmiku to takie duże spalanie bo światła przeciwmgłowe włączone :P
ODPOWIEDZ