T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

krupniok
Posty: 113
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: krupniok » 28 lut 2018, 11:02

Witam,

Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1147
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 11:40

krupniok pisze:
28 lut 2018, 11:02
Witam,

Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
Dodam tylko , że wynalazek M32 wcale nie jest niezawodny :) Ale rozumiem , że w temacie chodzi raczej o kwestię przełożeń :)

krupniok
Posty: 113
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: krupniok » 28 lut 2018, 20:47

zibi186 pisze:
28 lut 2018, 11:40
krupniok pisze:
28 lut 2018, 11:02
Witam,

Czy któryś z Kolegów zwiększał moc T-Jeta? Programem robi się na tym silniku około 150KM, tylko pytanie jak skrzynia sobie radzi? O ile w reszcie modeli Fiata z tym silnikiem wisi skrzynia M32 od Opla, o tyle tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei - stąd moje pytanie.
Dodam tylko , że wynalazek M32 wcale nie jest niezawodny :) Ale rozumiem , że w temacie chodzi raczej o kwestię przełożeń :)
Znam doskonale bubel M32, jednak nigdzie nie potrafię znaleźć informacji na temat wytrzymałości naszej skrzyni :)

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1147
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: zibi186 » 28 lut 2018, 21:27

Ja nie slyszałem , żeby komuś w trakcie normalnej eksploatacji wysiadła :) Jednak jak się zachowa po chiptuningu . . . 🤔 Trzeba by chyba prześledzić wszystkie jednostki , które posiadają mocniejszego t- jet ' a i ich skrzynie . . . W ameryce poludniowej organizowane podobno są ( byly ? ) wyścigi Linei t- jet . Może w tym kierunku uderzyć , poszukać jakichś informacji o tamtych autach ? Chyba popłynąłem . . . 😂😂😂

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6570
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 01 mar 2018, 21:16

W Brazylii mają Linee T-Jet w wersji 152KM. Nie powinno być problemów ze skrzynią.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1147
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: zibi186 » 01 mar 2018, 21:57

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
01 mar 2018, 21:16
W Brazylii mają Linee T-Jet w wersji 152KM. Nie powinno być problemów ze skrzynią.
Czyli nie popłynąłem ! 🤣🤣🤣

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1683
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 140000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: leszek1234 » 03 mar 2018, 16:03

krupniok pisze:
28 lut 2018, 11:02
tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei
??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)

krupniok
Posty: 113
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: krupniok » 04 mar 2018, 20:06

leszek1234 pisze:
03 mar 2018, 16:03
krupniok pisze:
28 lut 2018, 11:02
tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei
??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)
Wynalazek w sensie model spotykany tylko w Linei. Nie zmienia to faktu, że rzadko się spotyka tak nieprecyzyjna skrzynia.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1147
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 165000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: zibi186 » 04 mar 2018, 20:31

krupniok pisze:
04 mar 2018, 20:06
leszek1234 pisze:
03 mar 2018, 16:03
krupniok pisze:
28 lut 2018, 11:02
tutaj mamy pięciobiegowy "wynalazek" spotykany chyba tylko w Linei
??? użytkuję jeszcze trzy inne auta - w Linie skrzynia chodzi najlepiej z nich . Całkiem niezły ten "wynalazek";)
Wynalazek w sensie model spotykany tylko w Linei. Nie zmienia to faktu, że rzadko się spotyka tak nieprecyzyjna skrzynia.
Po czym wnosisz , że nasze skrzynie nie są precyzyjne ? - jeśli wolno spytać :)

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 930
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 88000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: Fiacik » 04 mar 2018, 22:07

Wydaje mi się , że skrzynia powinna wytrzymać te 150 KM .Bardziej rozważyłbym tu wpływ ewentualnego wzrostu momentu , a ten niekoniecznie musi wogóle wzrosnąć . Rosną wtedy obroty mocy maksymalnej i silnik pracuje w szerszym zakresie obrotów , czyli bardziej elastycznie .Tak jest aktualnie w silnikach Forda ECO BOOST 1,0 - moc 100 lub 125 KM , a moment ten sam . Z tego co wiem to w autach , które są tuningowane w zakresie wzrostu mocy o średnio 20% nic w skrzyniach nie jest przerabiane , a to głównie diesle mające znacznie większy moment niż T-jet.
Jeżeli ten wzrost mocy miałby się przekładać na bardziej dynamiczny i sportowy sposób jazdy właściciela to zastanowił bym
się nad kwestią oleju silnikowego , a co najmniej sprawdzić należy jaki olej jest stosowany w Bravo o mocy 150 KM bo to może być
bardzo ważne. Dotyczy to także sprzęgła .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6570
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 05 mar 2018, 6:48

Precyzja skrzyni jest całkiem ok, wystarczy spróbować zmienić biegi szarpiąc za dźwigienki przy skrzyni. Nie ma tam żadnego luzu. Problemem jest wybierak z plastiku pod lewarkiem.

Awatar użytkownika
PadrePadre
klubowicz
klubowicz
Posty: 134
Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
Przebieg: 111000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja:
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: PadrePadre » 02 sty 2019, 11:20

T-Jet po zdjęciu z silnika ograniczenia ekologii wskakuje na ok 150KM. Wyższe moce wymagają wymiany skrzyni na 6 biegową, oraz wymiany turbosprężarki, nie zaleca się też generalnie wychodzenie poza 250KM z powodu problemów z trakcją.

Ogólnie motor ma ogromny potencjał i to tylko pokazuje jak pancerną jest jednostką.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 267
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: EGON » 02 sty 2019, 20:47

Dodam jeszcze że silnik seryjny T-Jet 120KM zazwyczaj na hamowni wyrzuca około 130KM. Wzrost mocy o te 20KM skrzyni nie uszkodzi, i cieszmy się że nie mamy skrzyn 6 biegowych typu m32. Nasza skrzynia jest zestopniowana idealnie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3571
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: Rafcio » 02 sty 2019, 23:13

Mi jedynie brakuje precyzji skrzyni z Fiata Bravo 1.4 T-Jet 6 biegowa. Jak ojciec miał jeszcze Bravo nie mogłem nachwalić się precyzji tej skrzyni. Biegi nakierowywałem i one normalnie wciągało na miejsce. Super sprawa
:pivo

Pongo
klubowicz
klubowicz
Posty: 281
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
Przebieg: 127000
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: T-Jet - zwiększenie mocy a wytrzymałość skrzyni

Post autor: Pongo » 03 sty 2019, 14:57

Ja też uważam że naszemu mechanizmów samego wybierania biegów brakuje zwartości, ale to pewnie wina wspomnianego plastikowego wybieraka i jeszcze linek zamiast sztywnego ramienia wybieraka. Ten sam nasz blok silnika z inną głowica i turbo ma w bravo mojego szwagra 150 KM więc o trwałość silnika bym się nie martwił, a co do skrzyni to ciekawe czyja to jest produkcja. Może po kodzie da się sprawdzić do silników z jakim momentem są one przewidziane.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...

ODPOWIEDZ