Wymiana filtra kabinowego

_wa_
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2009, 13:24
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: _wa_ »

Czy ktoś z Was robił już wymianę filtra zgodnie z tą instrukcją ?

Mi udało się odkręcić Blu&Me, ale szczerze mówiąc nie bardzo widzę, co dalej. Może ktoś podrzuci jakąś podpowiedź, zanim coś złamię albo strzelę z airbag'a? <3
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętem przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. Opadnie ci wtedy prawa część schowka, musisz nim tak poruszać, aby wyszedł sworzeń lewy (cały schowek przesuń w prawo). Górne ograniczniki otwarcia schowka, które zakończone są gumami, są na tyle elastyczne, że bez większego problemu wysuniesz schowek na zewnątrz. Potem już tylko zdjąć klapkę komory filtra, który jest tuż nad wentylatorem i filtr jest twój. Powodzonka :D
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 20:43 przez kk25, łącznie zmieniany 1 raz.
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Opis napewno się przyda :)
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

Czy filtr jest taki sam niezależnie od wersji silnika??
Ile taki filtr kosztuje, pomału przymierzam się do zakupu.
Ktoś ma doświadczenie czy są różnice w tych filtrach jakiś lepszy gorszy.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

Witam!!

kk25 bardzo ładnie rzeczowo opisane to teraz tylko o podkładki foto tej operacji poproszę bo jak tylko się trochę ociepli to i ja zamierzam tam kuknąć w jakim stanie jest ten filtr a nie chciałbym tak przy okazji czegoś /naprawić/ :)
_wa_
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 15 gru 2009, 13:24
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _wa_ »

kk25 pisze:Jeśli odkręciłeś b&m, to już pół sukcesu. Następnie musisz wyjąć prawy sworzeń schowka. Wygląda to tak, że musisz dużym śrubokrętek przekręcić go w lewo. Wtedy krzywka, którą jest zakończony sworzeń wyjdzie z gniazda. Następnie sworzeń wysuń do wewnątrz schowka. (...)
Wielkie dzięki. Dziś lub jutro przystąpię do akcji. A ja naiwnie liczyłem, że odkręcenie b&m będzie ostatnią poważniejszą czynnością :biznes:
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto :)
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

kk25 pisze:Będę w marcu wymieniał filtr, to nie omieszkam zrobić foto :)
Ostatnio, jak pytałem, to kosztował 65 złotych. Są droższe węglowe, ale chyba nie ma sensu wydawać więcej. Jak znajdę taniej, to napiszę.
PS. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. Był nawet trochę zakurzony.
Dokładnie o tym samym myślałem jak nie będzie bardzo zasyfiony to odpiszę numery i przedmucham kompresorem,cena przyznam że nie jest zachęcająca do zakupu a jak jeszcze dojdzie do tego wymiana w ASO to pewnie 150zł pęknie jak nic.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

W jakiejś gazecie motoryzacyjnej (chyba Auto Świat) wypowiadał się ekspert jakiś i kategorycznie odradzał przedmuchiwania kompresorem ponieważ niszczy się wewnętrzna struktura filtra i jego działanie jest niewłaściwe i nawet może powodować usterki. Filtrów nie należy przedmuchiwać tylko wymieniać!
Awatar użytkownika
MARCIN127
klubowicz
klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 24 sty 2010, 19:32
Przebieg: 50085
Silnik: 1,4,8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: poznań

Wymiana filtra kabinowego

Post autor: MARCIN127 »

opis sie przyda jak bęidzie ciepło to postaram się to wykonac dzięki dlatego to forum jest najlepsze :lacha pozdrawiam załozycieli forum :)
marcin127
Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 »

Dokladny opis wymiany filtra klimy jest na stronie Mann filter w postaci zdjęć krok po kroku. Należy tylko odszukać filtr do Linei.
Awatar użytkownika
stachu
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Post autor: stachu »

Witam Wszystkich,

znalazlem w sieci info, ze w linijce mozna stosowac zamienniki z Filtron-a,
tymczasem w katalogu na www filtron takiego filtra nie znalazlem,
jakies fakty w tym temacie ?
i jeszcze pytanie do osob majacych linijke troche dluzej:
jak czesto wymieniacie ten filtr ?
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Można kupić filtr do Linei z Filtrona. W Katalogu go nie ma ale w punktach sprzedaży jest. Ja kupiłem w: INTER-TEAM o/Katowice ul.Kościuszki 227 tel. 032-7818569
Wg instrukcji wymiana co 2 lata
Henia ;-) red milano
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Ja co rok ale to raczej od ilości przejechanych km i gdzie (kurz) robię około 12tys rocznie
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W tym temacie wrzuciłem foto mojego filtra po 10 tyś km. Polecono mi częstszą wymianę.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Bardzo dobre filtry, nie tylko kabinowe robi firma MANN-FILTER
http://www.mann-hummel.com/mfpl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 maja 2010, 21:59 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ