LINKI NA ROWERY< ROWERY NA LINKI

Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

duskap, OK. No to są święta - cały tydzień! Miłego wypoczynku!
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

Panowie, pozwolę sobie odgrzać temat.

Jako, że tylny zderzak Linki tworzy charakterystyzcną "półkę" (w tym miejscu gdzie naklejana jest listwa ochronna bagażnika), to zastanawiam się nad zakupem bagażnika rowerowego montowanego na klapę bagażnika. Chodzi mi o bagażnik, który swoimi "łapkami" wspiera się z jednej strony o tylną szybę, drugi punkt podparcia to klapa bagażnika, a najniższy to właśnie wpsomniana "półka".
Przyznam się, że nie dowiedziłem jeszcze sklepu z bagażnikami, więc nawet nei wiem czy takowy model istnieje.

Wujek Google milczy na ten temat. Spoktał się może któryś z koelgów z takim rozwiązaniem?

Aha, haka holowniczego nie posiadam.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

karollino pisze:Aha, haka holowniczego nie posiadam.
a szkoda bo na hak by był najlepszym rozwiązaniem. Montaż haka to niestety koszt nie mały w firmier Dakro zaśpiewano mi 1000 zł. :smutny
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

pawe1_c pisze:
karollino pisze:Aha, haka holowniczego nie posiadam.
a szkoda bo na hak by był najlepszym rozwiązaniem. Montaż haka to niestety koszt nie mały w firmier Dakro zaśpiewano mi 1000 zł. :smutny
Mmm,to sporo.
Nie chcę go też montować, bo przyczepki nie mam, rowery zabieram sporadycznie (w zasadzie tylko w czasie wakacji), ale u diagnosty na przeglądzie trzeba parę groszy więcej zostawić.
No i taki wystający dynks szpeciłby auto (chyba że wykręcany, ale ten znowu też swoje kosztuje).
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Nawet jeżeli istnieje taki bagażnik, jak opisujesz to poważnie zastanowił bym się przed założeniem czegoś takiego.
Hak to jednak solidny punkt podparcia dla całości konstrukcji bagażnika.
Jeżeli bagażnik z rowerami miałby się opierać tylko na klapie kufra, to wydaje mi się że mógłby ją poniszczyć, a na pewno podrapać lakier.
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Post autor: karollino »

Tomek pisze:mógłby ją poniszczyć, a na pewno podrapać lakier
Też sie nad tym zastanawiałem.

Rozwiazanie takie widziałem w kilku autach i stwierdziłem że będzie to lepsze niż "żagiel na dachu". Niestety, nie miałem okazji porozmawiawiania z właścicielem takiego patentu. Ale jeśli przewiezienie dwóch bicykli miałoby zadrapać moją "niunię", to nie... Takiemu rozwiązaniu mówimy stanowcze: NIE!
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Jako dyletant w kwestii bagażników dachowych, chciałbym zapytać jak mocowany jest takowy box na dachu Linei? Szkoda że nasz Fiat nie posiada relingów dachowych i zapewne mocowanie owo ma kontakt z lakierem i blachą nadwozia? Z przeczytanych postów wnioskuję że są "łapy", które albo przykręca się do nadwozia w zagłębieniu pod górną krawędzią otworu drzwiowego z przodu i na logikę także z tyłu (czy aby na pewno?), lub tylko zaczepia się te uchwyty/łapy, a belka łącząca dwie łapy usztywnia takie mocowanie, jeśli wspomniane przykręcanie to tylko mój wymysł? Jak widzicie, trochę błądzę, więc mam prośbę o wyjaśnienie tematu. Jak już mamy dwie belki, to mocujemy na nich zapewne box, czyli pudło bagażnika? Bagażnik i belki nie mają kontaktu z dachem nawet po obciążeniu ładunkiem? Zastanawiam się skąd się biorą wspomniane wgniecenia dachu. No ale najbardziej interesują mnie te zaczepy i ich umocowanie.
Pozdrawiam,
Maciek.
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

tak jak piszesz, belki poprzeczne wyposażone w łapy mocujesz z przodu i z tyłu auta w miejscach zaznaczonych na karoserii. Łapy leżą na dachu (ja podkładam jeszcze dodatkowo wycięte kawałki cienkich gum) i wkręcając je skracasz długość belki usztywniając ją. Dodatkowo w Lince są miejsca gdzie można łapy te przykręcić do karoserii. Problem z bagażnikami fiatowskimi polegał na tym, że te łapy były źle wyprofilowane i nie leżały całą powierzchnią na dachu tylko przetłoczeniem, co po usztywnieniu (usztywnienie nie następowało na rancie karoserii tylko około 3 – 4 cm od jego brzegu) i podczas pracy skutkowało wgniataniem blachy przez przetłoczenie w łapie.
Bagażniki i belki nie mają kontaktu z blachą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
drmaciek
klubowicz
klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 04 sty 2010, 7:06
Przebieg: 30
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: drmaciek »

Dzięki :)

[ Dodano: |24 Maj 2012|, o 11:28 ]
Tak się zastanawiałem czy żona zaakceptowałaby zakup bagażnika dachowego za 590pln. Oczywiście zapytana skrzywiła się i nie wyraziła entuzjazmu żadnego, co jest dość wymowne i zastępuje wszelkie słowa. Wkrótce po tym dowiedziałem się od sprzedawcy owego bagażnika, że mam małą wyobraźnię, bowiem cena 590pln dotyczy jedynie kompletu łap i belek, a nie box'u. Ten ostatni u niego kosztuje...4000pln. No to już mi się odechciało bagażnika dachowego ;)
1.4 T-Jet Dynamic
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

Sezon urlopowy i temat będzie wracał.
Ja już zdążyłem przetestować Linkę z bagażnikiem na hak. Śmiało mogę polecić !

Jako że niemal na każdy wypad zabieram rowerki, też stanąłem przed dylematem co zamontować. Czytając poprzednie posty trochę się wystraszyłem perspektywy powginanego dachu, nawet najlepsze rozwiązania firmowe mnie nie przekonały - chodzi o zaczepy za krawędzie dachu i stopy belek oparte o dach (w Punto miałem rynienki - nie było problemu, w Vectrze miałem hak). Szybka decyzja - i zamontowałem hak, tym bardziej że mam taki bagażnik - platforma "Twinny Load".

Linka sprawuje się wyśmienicie, całość stabilna - nie zauważyłem większych oporów czy cech dodatkowego "żagla". Jedyny minus - to przesłonięte światła i tablica rejestracyjna. Mój bagażnik akurat ma listwę ze światłami i dorobiłem dodatkową tablicę (zadrukowana płyta z tworzywa) . Wiadomo, że w polskich przepisach takie rozwiązanie nie jest unormowane, ale podczas rutynowej kontroli policmajster nie czepił się - po drodze też nigdy nie było problemów. Mam nadzieję że nie trafię na jakiegoś służbistę i nie będzie kłopotów. :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Wow... robi wrażenie :)
Fajny :)
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

sylwku, bardzo ładnie się to prezentuje :ink! Ja także nie był bym za tym, by stawiać rowery na dach. Takie rozwiązanie jest super :jazda
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

sylwku, a ile kosztowała realizacja tego projektu?
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Post autor: sylwek »

Tomek pisze:Wow... robi wrażenie :)
Fajny :)
Robi podwójne wrażenie, szczególnie od wewnątrz i dla kogoś kto jeździł tylko hatchbackami...
Przez pierwszy moment miałem wrażenie że prowadzę TIR'a :) Lince przybyło pół metra długości.
krakus02 pisze: a ile kosztowała realizacja tego projektu?
Wiesz, nie ponosiłem całych kosztów na raz - bo bagażnik mam od 2 lat, z rabatem kosztował 365zł. Natomiast hak montowałem sam 2 tyg. temu - tuż przed wyjazdem - koszt haka 410zł do tego wiązka z modułem 220. Można znaleźć ździebko taniej, ale musiałem mieć "od ręki" i u siebie.
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Post autor: CrazyKetchup »

Tylko się teraz na czujniki parkowania (które ostatnio montowałeś) nie oglądaj bo będziesz zmieniał rowery często :) .
ODPOWIEDZ