Klimatyzacja
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Klimatyzacja
Postanowiłem "nabić " klimatyzacje już 3 lata tego nie robiłem , pomimo iż chłodziła udałem się do serwisu . "mechanik stwierdził iż musi być wyciek bo jest zielony nalot na przewodach. Nabił skasował 100 zł i po tygodniu chłodzi gorzej niż przed napełnieniem . Po napełnieniu fajnie chłodziła ( przez 2 dni) wspominał też że obserwować i najwyżej przyjechać. Tak się zastanawiam czy jego podejście jest profesjonalne. Skoro zauważył jakieś usterki to po co nabijać i czemu teraz chłodzi gorzej niż przed nabiciem. Czuje się oszukany . Nie wiem czy mam zmienić zakład czy robić tam demolkę bo takie podejście trochę mało profesjonalne i jestem rozczarowany . Pojadę znowu 100 zł i może znowu każe obserwować sam nie wiem czy zostałem oszukany czy to normalna praktyka . Czy takiej usterki wycieku nie można namierzyć podczas sprawdzania układu tylko trzeba jeździć i nabijać klimę i kasę serwisowi ? Jak bym wiedział ze będzie taki finał to bym nawet nie ruszał tematu bo było lepiej niż jest :-( , czynnika weszło 122 g.
Proszę o opinię.
Proszę o opinię.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja
Zielony nalot na przewodach nie musi oznaczać od razu wycieku, ale... jest powodem do zastanowienia Nie wiem w którym miejscu jest ten nalot, u mnie był w okolicach czujnika. Obawiałem się, że trzaśnięty mam ten sztywny przewód od klimatyzacji, ale okazało się, że wystarczyło wykręcić ten czujnik, troszkę go oczyścić i porządnie, aczkolwiek z wyczuciem wkręcić z powrotem Nalot zniknął i już więcej się nie pojawił Natomiast co się tyczy Twojego serwisu klimy: nie wiem na jakiego speca trafiłeś, ale po pierwsze, to powinien załadować czynnik ze środkiem UV. Jeśli masz jakiś wyciek, to w promieniach UV powinno być widać dokładnie skąd leci. Po drugie, maszyna której się używa do serwisowania klimy, podczas czynności serwisowych najpierw opróżnia czynnik i olej, potem wytwarza próżnię, co trwa najdłużej z tego wszystkiego a następnie sprawdza szczelność układu. Jeśli wykryje nieszczelność, to od razu powinna wywalić błąd. Dopiero potem dochodzi do nabicia od nowa czynnikiem i olejem. Czynnika powinna u nas być 500g oraz 26 ml oleju. Jak mam rozumieć Twoje stwierdzenie, że czynnika weszło 122 g 122 g do tego, co miałeś Czy 122 g na pusty układ Bo jeśli to drugie, to... nie dziwię się, że klima nie działa Jeśli masz wątpliwości co do fachowości warsztatu, w którym wykonywałeś usługę, to polecałbym Ci się udać do fachowców od klimatyzacji Pierwsze co zrobią, to sprawdzą w świetle UV i specjalnych okularach, czy nie widać wycieków (przy założeniu, że poprzedni spec załadował Ci czynnik z UV ) Dodam jeszcze, że niestety nie wszystkie machiny do klimy mają do wyboru nastawy dla Fiata Linei Wtedy zostaje albo ręczna konfiguracja, albo... wybór Grande Punto Mamy identyczne układy
Jestem na bieżąco w tym temacie - wczoraj, przy okazji poprawy mocowania amortyzatora robiłem serwis klimatyzacji Obserwowałem na na żywo co ta diabelska maszyna wyczynia
Jestem na bieżąco w tym temacie - wczoraj, przy okazji poprawy mocowania amortyzatora robiłem serwis klimatyzacji Obserwowałem na na żywo co ta diabelska maszyna wyczynia
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Klimatyzacja
Mwas ma rację. Ja bym wrócił do tego fachowca, przedstawił wiedzę uzyskaną od mwasa i domagał się poprawnego wykonania usługi w pieniądzach już zapłaconych (co Ci szkodzi, a nuż się uda;)
A co to znaczy gorzej chłodzi? Za słabo nabita w ogóle nie ruszy (jest zabezpieczenie) a normalnie musi chodzić i chłodzić.. i nie może gorzej chłodzić. Sprawdź czy kompresor się uruchamia, czuć obciążenie silnika na wolnych obrotach na postoju lub w inny sposób (druga osoba z głową pod maską).
A co to znaczy gorzej chłodzi? Za słabo nabita w ogóle nie ruszy (jest zabezpieczenie) a normalnie musi chodzić i chłodzić.. i nie może gorzej chłodzić. Sprawdź czy kompresor się uruchamia, czuć obciążenie silnika na wolnych obrotach na postoju lub w inny sposób (druga osoba z głową pod maską).
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Klimatyzacja
Weszło 500 g ale odzysk 378 g był + 122 g doładowano. Fachowcy to oni byli serwis taki ogólny 4 stanowiska do napraw + klima na boku. Spec mówi co to nowe Brawo jest ale pomogłem przebrnąć przez menu maszyny i była Linka 1.4 8vmwas pisze:Zielony nalot na przewodach nie musi oznaczać od razu wycieku, ale... jest powodem do zastanowienia Nie wiem w którym miejscu jest ten nalot, u mnie był w okolicach czujnika. Obawiałem się, że trzaśnięty mam ten sztywny przewód od klimatyzacji, ale okazało się, że wystarczyło wykręcić ten czujnik, troszkę go oczyścić i porządnie, aczkolwiek z wyczuciem wkręcić z powrotem Nalot zniknął i już więcej się nie pojawił Natomiast co się tyczy Twojego serwisu klimy: nie wiem na jakiego speca trafiłeś, ale po pierwsze, to powinien załadować czynnik ze środkiem UV. Jeśli masz jakiś wyciek, to w promieniach UV powinno być widać dokładnie skąd leci. Po drugie, maszyna której się używa do serwisowania klimy, podczas czynności serwisowych najpierw opróżnia czynnik i olej, potem wytwarza próżnię, co trwa najdłużej z tego wszystkiego a następnie sprawdza szczelność układu. Jeśli wykryje nieszczelność, to od razu powinna wywalić błąd. Dopiero potem dochodzi do nabicia od nowa czynnikiem i olejem. Czynnika powinna u nas być 500g oraz 26 ml oleju. Jak mam rozumieć Twoje stwierdzenie, że czynnika weszło 122 g 122 g do tego, co miałeś Czy 122 g na pusty układ Bo jeśli to drugie, to... nie dziwię się, że klima nie działa Jeśli masz wątpliwości co do fachowości warsztatu, w którym wykonywałeś usługę, to polecałbym Ci się udać do fachowców od klimatyzacji Pierwsze co zrobią, to sprawdzą w świetle UV i specjalnych okularach, czy nie widać wycieków (przy założeniu, że poprzedni spec załadował Ci czynnik z UV ) Dodam jeszcze, że niestety nie wszystkie machiny do klimy mają do wyboru nastawy dla Fiata Linei Wtedy zostaje albo ręczna konfiguracja, albo... wybór Grande Punto Mamy identyczne układy
Jestem na bieżąco w tym temacie - wczoraj, przy okazji poprawy mocowania amortyzatora robiłem serwis klimatyzacji Obserwowałem na na żywo co ta diabelska maszyna wyczynia
Obciążenie silnika wzrasta obroty silnika spadają, wentylator od chłodniczy się włącza.
Czy na podszybiu jest czujnik temperatury i czy ma wpływ na chłodzenie ręcznej klimatyzacji ?
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Klimatyzacja
Regulacji intensywności chłodzenia dokonuje się tylko przez regulację intensywności nawiewu (oczywiście przy skręconym grzaniu). Daj nadmuch na twarz, nie pod szybę, wentylator na 4 - nie jest zimno? Nie bardzo wiem, co fachowcy mogliby spieprzyć. Automat wszystko robi sam. Nie pytam, czy wymieniałeś filtr kabinowy, bo zatkany ograniczałby przepływ powietrza. Czy jest czujnik temperatury ? Nie wiem, ale po co miałby być?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja
Jeśli masz klimę manualną, to wewnątrz kabiny nie ma żadnych czujników odpowiedzialnych za temperaturę nawiewu, wszystkum steruhe się ręcznie.
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 610
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
- Lokalizacja: Los Angeles
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Re: Klimatyzacja
ostygnij trochę...
w jaki sposób oceniasz że gorzej chłodzi jak na dworze jest zimno
Jeśli była by spora nieszczelność to maszyna będzie piszczeć i nie nabije klimy.
1. ile wchodzi klimy do linei? jest na naklejce
2. daj zdjęcie tego wydruku z maszyny
w jaki sposób oceniasz że gorzej chłodzi jak na dworze jest zimno
Jeśli była by spora nieszczelność to maszyna będzie piszczeć i nie nabije klimy.
1. ile wchodzi klimy do linei? jest na naklejce
2. daj zdjęcie tego wydruku z maszyny
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Klimatyzacja
Gdzieś, coś chyba wszystkim umknęło uwadze ,ale wydaje mi się że poniżej temp. 14 stopni C to klima nie działa, a jedynie osuszacz .Tak przynajmniej było w Fabii wyposażonej w climatic czyli klimatyzację półautomatyczna
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Klimatyzacja
Nie wiem jak to rozumieć - znaczy,że mrozi ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja
Zrób test - włącz klimatyzacje, ustaw maksymalne chłodzenie i pozycje nr 1 na wentylatorze. Ustaw nawiew na twarze. Przyłóż do kratki czujnik termometru cyfrowego (może być taki zaokienny). Cyfrowego dlatego, że szybko reaguje na zmianę temperatury. Samochód nie powinien być nagrzany w Słońcu. Jeśli termometr pokaże temperaturę ok. (+3)- (+5) stopni, to lepiej w Linei nie będzie. Jest to typowa temperatura z jaką dmuchają klimatyzacje samochodowe, a Linea się w nią wpisuje. Te wydajniejsze klimatyzacje potrafią dmuchać z taką temperaturą przy wyższych obrotach nawiewu. W Linei na biegu wentylatora nr 2 przybywa kilka stopni. Sam schładzacz jest raczej przeciętny. W trasie istotne znaczenie ma pęd powietrza owiewający samochód, bo dzięki niemu klima daje radę. Jeśli temperatura przy wylocie z kratek będzie wyższa, to coś jest nie w porządku.
Taki test prze laty wykonałem w Linei gdy miałem wątpliwości co do efektywności działania klimatyzacji. No i nie było się do czego przyczepić. Opisywałem to gdzieś na forum.
Taki test prze laty wykonałem w Linei gdy miałem wątpliwości co do efektywności działania klimatyzacji. No i nie było się do czego przyczepić. Opisywałem to gdzieś na forum.
Linea Kombi
http://www.freemont.pl
http://www.freemont.pl
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Klimatyzacja
Do tematu:
Może komuś przyda się info w załączniku odnośnie ilości czynnika smarującego i chłodzącego
Może komuś przyda się info w załączniku odnośnie ilości czynnika smarującego i chłodzącego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Klimatyzacja
Dzisiaj sprawdzenie i nabicie klimatyzacji (po 4 latach). Wg wydruku "faza recyklingu 340 g." oleju nie podaje. Napełniło 500 g. czynnika, olej 15 g. UV 10 g. Za dwa, trzy dni kontrola UV i na jakiś czas spokój.
Pan powiedział, że 10% ubytku w skali roku to norma, jednak kazał robić przegląd częściej z uwagi na olej, który się starzeje, pracuje i ubywa tak jak czynnik, a to jest niewskazane dla trwałości sprężarki i innych podzespołów. Czas, około 40 min. cena 120 zł ryczałt (w serwisie Fiata chcieli 200 zł)
Pan powiedział, że 10% ubytku w skali roku to norma, jednak kazał robić przegląd częściej z uwagi na olej, który się starzeje, pracuje i ubywa tak jak czynnik, a to jest niewskazane dla trwałości sprężarki i innych podzespołów. Czas, około 40 min. cena 120 zł ryczałt (w serwisie Fiata chcieli 200 zł)
smak56
* * * *
* * * *