Przegląd gwarancyjny

Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

rafcio082, ja żartowałem ;) Nie widziałem Twojej Liny.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

wczoraj zmieniałem świece. jak mi je kumpel pokazał to nie mogłem uwierzyć. powiedział że one nawet klucza nie widziały. czyli zapłaciłem na dwóch przeglądach za dobre samopoczucie mechaników. jeżeli kiedyś będzie mi jeszcze dane kupic nowy samochód to bez mojego osobistego nadzoru żaden cieć nie wsiądzie i nie dotknie mojego samochodu.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zaczynam być dumny z siebie, że przestałem jeździć do ASO, olałem gwarancje i wszystko co tylko mogę robię sam.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

Coval, w 100 % racja. ja teraz śpie spokojnie bo wiem co mam zrobione bo widziałem :)
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Jestem po drugim przeglądzie gwarancyjnym (w sobotę), wymienili filtry, olej (na Castrol a nie Selenię), świece. Znów jest niewielki wyciek w okolicy lewej półosi - uszczelnili, za jakieś 1000km mam podjechać na kontrolę.
Podpytałem jak to jest z gwarancją w 3 roku, bo piszą, że nie dotyczy tego co się normalnie zużywa, to mi pan odpowiedział, że przy małych przebiegach (ja mam 36kkm - czyli mało) Fiat przyjmuje reklamacje, nawet tego co się normalnie zużywa - obym nie musiał tego sprawdzać.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
afrodeezyack
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 30 lis 2010, 8:28
Przebieg: 19000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Kontakt:

Post autor: afrodeezyack »

Mojej Lince niedługo stuknie roczek a przebieg mam niecałe 20 tyś. W związku z powyższym zastanawiałem się czy trzeba robić przegląd auta. Przy zakupie sprzedawca napisał w książce gwarancyjnej że trzeba go robić co 30 tyś lub co roku. Po lekturze postów w tym wątku postanowiłem sam się upewnić jak to jest z tym przeglądem.
Pierwszy telefon był do pobliskiego "autoryzowanego" serwisu z pytaniem co mam zrobić w takiej sytuacji. Pan poinformował mnie że po roku użytkowania samochodu trzeba bezwzględnie zrobić przegląd i wymienić wszystko co przewiduję książka gwarancyjna dla przeglądu po 30tyś, niezależnie ile auto przejechało. Koszt ok. 400-500zł, plus ewentualnie klimatyzacja. W przeciwnym razie gwarancja przepadnie.
Drugi telefon był do FAP. Miła pani powiedziała że w moim przypadku muszę wymienić tylko olej i fitry oleju i powietrza a cały przegląd muszę zrobić gdy przejadę 30tyś. Powiedziałem jej o telefonie do serwisu i zapytałem co z gwarancją. Zaproponowała mi że prześle mi pocztą oficjalne pismo od FAP, o warunkach przeglądu i gwarancji i jeśli w serwisie będą nadal chcieli zrobić pełen przegląd mam się podeprzeć tym papierkiem.
Nie mineło kilkanaście minut i zadzwonił roztrzęsiony pan z mojego serwisu z przeprosinami i informacją że jeśli mam przebieg większy niż 10tyś (czyli zakładają że jeżdżę głównie w trasy a nie po mieście, i tak jest w rzeczywistości), i nie mam instalacji gazowej to mogę, choć nie muszę zmienić olej i filtry a pełen przegląd zrobić przy 30tyś, czyli za jakieś pół roku a gwarancja pozostanie nieruszona.
Olej na bagnecie w miarę czysty, ubytków nie ma, filtr powietrza też w miarę. Więc chyba zostawię to wszystko i wymienię dopiero przy przeglądzie.
Widać że wszystkie nasze ASO to banda naciągaczy a to że ktoś nam coś dopisze w gwarancji znaczy tyle co nic.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

afrodeezyack pisze:Widać że wszystkie nasze ASO to banda naciągaczy
Heh, skąd ja to znam... Na prawdę ciężko jest trafić teraz na rozsądnego i rzetelnego gościa w ASO, który nie będzie chciał naciągnąć klienta, żeby zostawił kilka ładnych stówek w serwisie i udzieli porządnych informacji... A może to wynika z mentalności naszego narodu ? W sensie: jest okazja, trzeba gościa skroić ile się da, w końcu trzeba się kasy nachapać :zły afrodeezyack, jeśli w większości czasu śmigasz po trasach, to możesz spokojnie poczekać z wszystkim do przeglądu, który będziesz miał przy przebiegu 30 tyś. km. Owszem - niektórzy stwierdzą, że zdrowiej dla silnika byłoby teraz wymienić olej z filtrem, ale... ile osób, tyle opinii :ink Ja bym śmigał dalej :ink Tylko pilnuj poziomu oleju, bo te gadziny niestety potrafią go "pobierać" :zlawy
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Niestety niektóre serwisy czyhają na naszą niewiedzę i nasz czarują aby zarobić (przez cztery lata już się przekonałem). Przy Twoim przebiegu ewentualnie bym wymienił olej i filtr olejowy no i oczywiście filtr kabinowy ale to tylko dla tego zęby nam tak szybki nie parowały. mwas ma rację
mwas pisze:... ile osób, tyle opinii :ink
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Post autor: Rincewind »

Ja niedawno zrobiłem przegląd po 2 latach. Niestety swoje kosztuje chociaż i tak Euromobil dał mi 10% zniżki za przynależność klubową. W sumie wyszło 770 - wymiana oleju, filtr oleju, jakieś drobiazgi i robocizna. Filtr kabinowy sam wymieniam. Tylko takiej dzwoniącej śrubki nie uspokoili, bo draństwo dzwoni dopiero przy większej szybkości na zakrętach i w takiej testowej jeździe po osiedlu nie odezwała się.
Przebieg 12 tyś po 2 latach trochę ich rozbawił :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Rincewind pisze:Przebieg 12 tyś po 2 latach trochę ich rozbawił
Mnie też :)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

Rincewind pisze:Ja niedawno zrobiłem przegląd po 2 latach.
Rincewind pisze:Przebieg 12 tyś po 2 latach trochę ich rozbawił :)
i musiałeś robić PRZEGLĄD skoro nie pisze "czasu" w książce serwisowej tylko przebieg(?) 770zł to kupa kasy...jak na taki przebieg
Rincewind pisze:jakieś drobiazgi
czyli nic :smak
Rincewind pisze:i robocizna
pokręcenie paru śrubek heh
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ja wiem czy nic? oleje, filtry to raczej coś. przeciez nie będzie czekał 6 lat żeby dostukać 30 tys km. :)
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

W styczniu tego roku robiłem przegląd po 2 latach przy przebiegu jakieś 18k km i za wszystko zapłaciłem niecałe 400.
Olej i filtr oleju, filtr kabinowy i jakaś drobnica + robocizna, filtr powietrza był OK - tylko wyczyścili.
na olej akurat jakąś promocję mieli no ale prawie 400 różnicy przy takim przeglądzie to sporo - chyba że T-Jet'owców tak wyceniają bo ja mam tylko skromne 8V :lacha albo ceny poszły o 100% w górę przez 10 miesięcy..
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Q pisze:na olej akurat jakąś promocję mieli no ale prawie 400 różnicy przy takim przeglądzie to sporo - chyba że T-Jet'owców tak wyceniają bo ja mam tylko skromne 8V :lacha albo ceny poszły o 100% w górę przez 10 miesięcy..
Magia stolicy :lacha
Jak na Wawkę to i tak niedużo zapłacił
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

ja po roku ekspolatacji pojechałem na wymiane filtrów i oleju, z powodu adnotacji w książce, że jeśli w ciągu roku przebieg jest mniejszy niż 10 tyś. km to trzeba zmieniać olej itp. I trzeba pamiętać że początkowo silnik jest na dotarciu, więc opiłki metalu i wyższa temperatura powodują że ten olej traci pomalutku swoje właściwości. akurat na tym nie wolno oszczędzać. i jak zwykle za przykład podam poldusia, który mimo 144000 km jeszcze nie bierze oleju, a dodatkowo ma lpg :)
ODPOWIEDZ