Grubość lakieru
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Grubość lakieru
Dzisiaj przy okazji wolnego pomyślałem, że sprawdzę auto pod kątem lakieru. Auto jak miało rok lub półtora zostało kupione przez brata od starszego Pana który postawił je do salonu. Wiadomo na gwarancji i sa dwa wpisy w książke gwarancyjna.
Jakie moje zdziwienie było, ja zobaczyłem, że prawa strona od tyłu do przedniego błotnika było drugi raz malowane. Wszędzie grubość lakieru 100-180 a druga strona 220-300.
Brat na 10000% nic nie robił, wpisu w książce nie ma żadnego. Czy to jest w fiacie normalne? Czy malowali go przed sprzedażą bo coś się stało czy może w fiacie tak malują?
Jakie moje zdziwienie było, ja zobaczyłem, że prawa strona od tyłu do przedniego błotnika było drugi raz malowane. Wszędzie grubość lakieru 100-180 a druga strona 220-300.
Brat na 10000% nic nie robił, wpisu w książce nie ma żadnego. Czy to jest w fiacie normalne? Czy malowali go przed sprzedażą bo coś się stało czy może w fiacie tak malują?
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Grubość lakieru
Ale kiedy to mogło być robione? Jeżeli pierwszy właściciel w pierwszym czy drugim roku to by było w książce?
Wychodzi na to że przed kupnem auta w salonie.
Na słupkach jest 40-50, w fiacie i większosci aut które oglądałem.
Wychodzi na to że przed kupnem auta w salonie.
Na słupkach jest 40-50, w fiacie i większosci aut które oglądałem.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Grubość lakieru
Zdarza się , że nim auto trafi do salonu , już po drodze odnosi " kontuzję " . Nieświadomy klient bierze , co widzi . Nie przyjdzie mu do glowy badać grubość lakieru na nówce sztuce . . .
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Grubość lakieru
Z jakiegoś powodu pozbył się auta po 1.5 roku.
Naprawa nie musi być odnotowana w książce, malowanie w warsztacie jest tańsze, tylko że stracił gwarancje na blachy. Ubezpieczyciel mógł właściciela w błąd wprowadzić.
Naprawa nie musi być odnotowana w książce, malowanie w warsztacie jest tańsze, tylko że stracił gwarancje na blachy. Ubezpieczyciel mógł właściciela w błąd wprowadzić.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Grubość lakieru
Możliwe ale jest pełno aut sprzedawanych rocznych czy dwu letnich i każde było malowane?
Oglądałem z latarka każdy róg, uszczelki gumowe, nie ma nigdzie śladu malowania jak to często widać na autach.
Pytam z ciekawości bo w niczym mi to nie przeszkadza, nie ma szpachli itp tylko mnie to zdziwiło i pierwsza myśl Fiat malują jak im popadnie
Oglądałem z latarka każdy róg, uszczelki gumowe, nie ma nigdzie śladu malowania jak to często widać na autach.
Pytam z ciekawości bo w niczym mi to nie przeszkadza, nie ma szpachli itp tylko mnie to zdziwiło i pierwsza myśl Fiat malują jak im popadnie
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Grubość lakieru
Przyznaję , nie wiem jak to jest w rzeczywistości , ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że duże fabryki aut nadal mają ręczny proces malowania elementów . Gdyby tak bylo , to Rustin - mogłoby być jak mówisz . Natomiast jeśli proces jest skomputeryzowany , to raczej malo prawdopodobne . Tak myślę . Prędzej do uszkodzenia doszlo w transporcie i wówczas malowanie robione jest naprawdę solidnie .
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Grubość lakieru
rustin nie upatrywałbym w tej przypadłości cech szczególnych dla Fiata ani nawet tego że pierwszy właściciel robił coś po kosztach poza książką serwisową. Dopóki nie ma dowodów to tylko domysły. Jak pisali Koledzy wcześniej - auto nawet to salonowe może mieć już historię. Transport koleją, sam załadunek i rozładunek na platformy - tak naprawdę nie wiemy ile kamieni trafiło w samochód i ile razy spadło ono "z lawety". Do tego dochodzi jeszcze dodatkowe ryzyko jeśli auto było wystawowe - pomijając ekstremalne przypadki wystawienia w centrach handlowych (to chyba naszego modelu nie dotyczyło) to w salonie też różne rzeczy mogą się dziać.
Piszę to trochę z autopsji - moja niunia jest od nowości w moich rękach. Co prawda grubości lakieru nie mierzyłem (i dla własnego spokoju pewnie tego nie zrobię;) ) ale już z salonu wyjechała z przerwą na dwóch nitkach w obwodzie szyby ogrzewanej co zauważyłem jakiś tydzień po zakupie. W życiu nie przyszło mi (wtedy) do głowy by w nowym aucie sprawdzić taką rzecz...
Auto kupiłem z przebiegiem 7 km, i jako wyprzedaż rocznika. Powiem Ci że czasem się zastanawiam czy obniżka ceny wynikała wyłącznie z racji jej wieku.
Piszę to trochę z autopsji - moja niunia jest od nowości w moich rękach. Co prawda grubości lakieru nie mierzyłem (i dla własnego spokoju pewnie tego nie zrobię;) ) ale już z salonu wyjechała z przerwą na dwóch nitkach w obwodzie szyby ogrzewanej co zauważyłem jakiś tydzień po zakupie. W życiu nie przyszło mi (wtedy) do głowy by w nowym aucie sprawdzić taką rzecz...
Auto kupiłem z przebiegiem 7 km, i jako wyprzedaż rocznika. Powiem Ci że czasem się zastanawiam czy obniżka ceny wynikała wyłącznie z racji jej wieku.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat