Konserwacja

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Konserwacja

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Biltex faktycznie do niczego, ale Boll jest ok. Wosk do profili zamkniętych ma penetrować wszystkie zakamarki, więc musi być rzadki. Porównywałem go z Tectylem i wcale gorszy nie był. Mam kilka zacieków po Bollu, przez 5 lat go nie zmyło.
Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie, to polecam serie Tectyl.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Konserwacja

Post autor: leszek1234 »

Ja używałem Bolla do profili i jak na razie ciągle tam jest, nie wypłynął, nie wyparował, jest tłusty - tak źle bym o nim nie napisał :ink Fakt, że nie stosowałem innych...
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Konserwacja

Post autor: daniczer »

Użyłem do tego środka firmy BOLL do profili zamkniętych wygodny w użyciu ze względu na dołączoną rurkę do psikania. Zużycie trzy opakowania po 500 ml. Wystarczyło na maskę, klapę bagażnika, doły drzwi , oraz progi lewa i prawa komora.
Temat dla chcącego do wykonania na parkingu lub łące :-)

Maska i klapa bagażnika - psikamy gdzie się da we wszystkie otworki najlepiej dwa razy ( uwaga środek rzadki wycieka otworami ) szmatka do wycierania w pogotowiu musi być :-)

Drzwi pryskamy przez otwory odprowadzające wodę ( są po trzy na dole każdych drzwi )

Progi - na każdej ze stron samochodu są gumowe zaślepki 9 na dole w progach i 3 z góry-boku progu należy je wyjąć nawet ręką i przez te otwory aplikujemy środek anty-korozyjny .

Dobrze jest też wyciągnąć pas bezpieczeństwa i owinąć wokół zagłówków od siedzeń , zapobiegnie to ewentualnemu zabrudzeniu pasa.

czas pracy 1,5-2h
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Konserwacja

Post autor: smak56 »

daniczer pisze:Drzwi pryskamy przez otwory odprowadzające wodę ( są po trzy na dole każdych drzwi )
Lub tak jak ja - po zdjęciu tapicerki (boczków i maty) :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Konserwacja

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jest jeszcze korek pod nadkolami przy tylnych kołach. Dostaniesz się dzięki niemu do przestrzeni pod tylnym słupkiem.
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Konserwacja

Post autor: daniczer »

Konserwacja podwozia w warunkach ekstremalnych :) ( kanał najazdowy bez prądu , wody itp udogodnień )
Misja zabezpieczyć co sie da .

Potrzebne środki ja użyłem BITEX na pędzel kupiłem 4,5 kg ( 3 kg by wystarczyły ) , zostało trochę to jak zwale koła i nadkola to resztę wykorzystam.

1. ocena podwozia ( uuu gdzieniegdzie czerwono )
- no to Kortanin F i na to farba antykorozyjna podkładowa
2. pędzel w rękę i malowanko bitex bez rozcieńczania ( polecono mi w sklepie specjalny pędzel do mas ale wywaliłem go bo twardy jak szczotka druciana )
3. czas roboty 8 h
4. można sie przy tym ubrudzić a kąpiel godzinna :-)
5. a teraz linka niechaj schnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Konserwacja

Post autor: emmer »

kiedyś po takich zabiegach leciało się na jakąś szutrową droge i utwardzało konserwacje :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Konserwacja

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Odkopię trupa :)

Postanowiłem zajrzeć do progów, bo auto ma 10 lat i coś tam się może dziać. Na szczęście wszystko jest cacy. Konserwowanie zaraz po zakupie i wielkie chlapacze zrobiły robotę.
Żeby było tak ładnie przez kolejne 10 lat (ale....po co?) odświeżyłem dziś konserwację progów, profili, drzwi itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ