Wentylator raz działa raz nie
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2012, 21:10
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
Wentylator raz działa raz nie
Witam,mam pewien problem. Od pewnego czasu wentylator zaczął płatać mi figle, mianowicie początkowo jak ustawiłam na silne dmuchanie to dmuchał słabo dopiero po jakimś czasie mocniej, ale za chwilę znów słabo i tak na zmianę. Obecnie jest trochę gorzej, ponieważ nie zauważam, aby dmuchało mocno (w momencie gdy chcę maksymalny nadmuch).Nawet nie wydaje charakterystycznego dźwięku, który zawsze towarzyszył silnemu nadmuchowi. Proszę Was o pomoc, ponieważ jest to dość kłopotliwe, zwłaszcza, gdy rano potrzeba odparować przednią szybę.
P.S. Posiadam klimatronik jednostrefowy.
Z góry dziękuję za pomoc
P.S. Posiadam klimatronik jednostrefowy.
Z góry dziękuję za pomoc
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Sylwia1405, mam pytanie. Czy po włączeniu funkcji odparowania /odmrażania/ MAX DEF. możesz ręcznie ustawić nadmuch na max? Jeżeli tak, to przy obecnej temperaturze klimatronik działa właściwie po osiągnięciu około 50 C temperatury płynu chłodzącego. Cyt. instrukcja str.61 "Precyzując, jeżeli temperatura płynu chłodzącego silnik nie jest odpowiednio wysoka, nie zostanie włączona maksymalna prędkość elektrowentylatora aby ograniczyć dopływ powietrza nie wystarczająco ogrzanego do wnętrza samochodu". Ja max nadmuch na żądaną temperaturę (20 -22 C) uzyskuję po przejechaniu około 2,5 - 3 km. Tyle trzeba czasu na zagrzanie mjeta aby drgnęła strzałka wskaźnika temperatury. Przy benzynie powinno być szybciej.
smak56
* * * *
* * * *
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Hej, właśnie jestem na etapie wymiany opornika dmuchawy - nie mam wprawdzie climatronica, ale mój wentylator odmówił posłuszeństwa przy 1,2,3 ustawieniu. Chodził tylko na maksie. Pozdrawiam Ps. Niby pierdoła, ale jaka uciążliwa - w samochodzie jakby nie było ogrzewania, a niech trochę popada i paruje wszystko.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
A czy ten opornik nie występuje przypadkiem tylko w wersjach manualnych klimy ? Koleżanka ma automat, niestety nie mam pojęcia jak jest tam rozwiązana kwestia sterowania wentylatorem od strony technicznej, ale ja chyba zacząłbym od sprawdzenia samego wentylatora, a przy okazji stanu filtra kabinowego, bo oba te elementy są obok siebie
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
- Otomek
- klubowicz
- Posty: 155
- Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: R6 2,8 184KM
- Rocznik: 1985
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 9 razy
Witam serdecznie.
Ja nie mam co prawda takiego samochodu (mam zupełnie inną markę), ale chyba zasada działania tego układu w większości aut jest analogiczna - postaram się to wytłumaczyć.
Jeśli wentylator działa tylko na max. obrotach (jeden z userów pisał o takim przypadku), to opornik jest głównym podejrzanym.
Poszczególne prędkości wentylatora realizowane są poprzez wartości opornika będącego w układzie. Przy najwolniejszych obrotach wentylatora w układzie zasilania mamy największą rezystancję - analogicznie - przy większych obrotach wentylatora napięcie ograniczone jest mniejszym oporem.
Przy najmocniejszym nadmuchu wentylatora napięcie na zaciskach jego silniczka jest podawane bezpośrednio z instalacji - z pominięciem opornika.
Czytając post opisujący objawy - ja bym sprawdził połączenia elektryczne na konektorach silnika wentylatora oraz opornika/opornicy dmuchawy - może styki zaśniedziały i powodują takie niespodzianki.
Potem bym podał zasilanie na silnik dmuchawy (bezpośrednio) i posłuchał jak dmucha. Potem ponownie podał zasilanie, ale przez jakiś zwykły rezystor (by trochę zmniejszyć napięcie zasilania) i posłuchał jak działa.
Może się okazać, że szczotki w silniczku wentylatora są "na wykończeniu" - styk jest słaby i tylko bezpośrednie napięcie z instalacji jeszcze potrafi uruchomić silnik.
Pozdrawiam.
PS Sprawdzając opornik miernikiem "na sucho" może się wydawać, że opornik jest sprawny - wyświetlać będzie wartość oporu. Pod obciążeniem (silnikiem) może on jednak nie działać.
Ja nie mam co prawda takiego samochodu (mam zupełnie inną markę), ale chyba zasada działania tego układu w większości aut jest analogiczna - postaram się to wytłumaczyć.
Jeśli wentylator działa tylko na max. obrotach (jeden z userów pisał o takim przypadku), to opornik jest głównym podejrzanym.
Poszczególne prędkości wentylatora realizowane są poprzez wartości opornika będącego w układzie. Przy najwolniejszych obrotach wentylatora w układzie zasilania mamy największą rezystancję - analogicznie - przy większych obrotach wentylatora napięcie ograniczone jest mniejszym oporem.
Przy najmocniejszym nadmuchu wentylatora napięcie na zaciskach jego silniczka jest podawane bezpośrednio z instalacji - z pominięciem opornika.
Czytając post opisujący objawy - ja bym sprawdził połączenia elektryczne na konektorach silnika wentylatora oraz opornika/opornicy dmuchawy - może styki zaśniedziały i powodują takie niespodzianki.
Potem bym podał zasilanie na silnik dmuchawy (bezpośrednio) i posłuchał jak dmucha. Potem ponownie podał zasilanie, ale przez jakiś zwykły rezystor (by trochę zmniejszyć napięcie zasilania) i posłuchał jak działa.
Może się okazać, że szczotki w silniczku wentylatora są "na wykończeniu" - styk jest słaby i tylko bezpośrednie napięcie z instalacji jeszcze potrafi uruchomić silnik.
Pozdrawiam.
PS Sprawdzając opornik miernikiem "na sucho" może się wydawać, że opornik jest sprawny - wyświetlać będzie wartość oporu. Pod obciążeniem (silnikiem) może on jednak nie działać.