Gniazdo zapalniczki

Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Gniazdo zapalniczki

Post autor: Hummel »

W mojej Linei-spotykam się z tym pierwszy raz w życiu- nie ma zasilania w gnieździe zapalniczki gdy mam wyłączony zapłon. Jak przekręcę kluczyk albo uruchomię silnik mam prąd. Nie wiem czy tak ma być czy jechać do serwisu żeby to zrobili.
Jak jest u Was?
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

Hummel75, tak ma być :) Wszystko masz OK.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Ja też tak mam, mnie to nie przeszkadzam w każdym razie nie bardziej niż kretyńska lokalizacja gniazda zapalniczki. Czego tam nie podłączyć to przeszkadza albo w zmianie biegów albo w używaniu ręcznego hamulca.
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
helletic

Post autor: helletic »

Jest OK, też tak mam. To chyba jakieś zabezpieczenie, gdyby się zapomniało zabrać jakiegoś urządzenia podpiętego pod zapalniczkę i dojącego akumulator :siechu
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Ja też tak mam. Umiejscowienie samego gniazda pozostawia wiele do życzenia.
88=))
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Też tak mam
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

Oczywiście mam tak jak wszyscy nie ma zapłonu nie ma prądu w zapalniczce,moim zdaniem jest to wielkie nieporozumienie,dla przykładu mamy podłączoną w to gniazdo lodówkę zostawiamy autko na parkingu to co mam zostawić odpalony silnik czy jak aby lodówka działała :?
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

helletic pisze:urządzenia podpiętego pod zapalniczkę i dojącego akumulator
Owszem wystarczy lampka w schowku jako główna dojarka aku :ink
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

w innych markach tez występują jakieś zawirowania z podłączeniem może to błahostka.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

gniazdo

Post autor: M »

w sumie mała poprawka na postoju przy wyłączonym zapłonie u mnie też zapalniczka nie pali więc musi być odpalony zapłon ale znając się nie wiele na elektryczności można to obejść.
Awatar użytkownika
Matko20
klubowicz
klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:32
Przebieg: 31150
Silnik: 1,3 Multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Matko20 »

Tak jest u nas zrobione.
Awatar użytkownika
Hummel
klubowicz
klubowicz
Posty: 110
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Hummel »

Dziękuję za uspokojenie i zaoszczędzenie nerwicy mechanikom w serwisie :)
Osobiście tez uważam, że to dość kontrowersyjne rozwiązanie które sporo utrudnia życie, ale cóż "ten typ tak ma" :)
Awatar użytkownika
helletic

Post autor: helletic »

kylo pisze:
helletic pisze:urządzenia podpiętego pod zapalniczkę i dojącego akumulator
Owszem wystarczy lampka w schowku jako główna dojarka aku :ink
Dokładnie ;) w poprzednim aucie lampa z podsufitki rozładowała mi doszczętnie aku po 3 dniach postoju :zlośnik
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

U mnie to samo,przed chwila sprawdzilem takze wydaje mi sie zo to narma :)
molwal
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2010, 6:48
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Puławy

Post autor: molwal »

W większości samochodów tak jest zrobione, że zapalniczka działa dopiero na właczonym zapłonie żeby nie obciążać akumulatora, podobnie jak ogrzewanie tylnej szyby i lusterek przy uruchomionym silniku. W końcu są to urządzenia dziłające na zasadzie grzania i stanowią spore obciążenie dla układu ładowania.
ODPOWIEDZ