Światła do jazdy dziennej
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Dzięki za opinie
Realizując "projekt pod tytułem - światła dzienne" jak to ładnie nazwaliście, założyłem sobie za cel aby w jakiś sposób obejść durny przepis nakazujący jazdę na światłach w ciagu dnia. Uważam, że jak ktoś jest ślepy to i czołgu na drodze nie zauważy.
Cel osiągnąłem i to wcale nie po trupach-prosto, zgodnie z przepisami i estetycznie-a to nie wszyscy klubowicze dostrzegają.
Jesteśmy facetami, i puste rozwiązania typu: taaaka żarówka, taaka lampa, tak.... ale to dużo problemu, założyłbym sobie taką ( i tu piękne zdjęcie-z folderu np. osram),itp. nic nowego nie wnoszą.
Panowie wybaczcie, ale to brzmi jak wystraszona panienka - 'chciałabym ale się boję".
Pozdrawiam.
Realizując "projekt pod tytułem - światła dzienne" jak to ładnie nazwaliście, założyłem sobie za cel aby w jakiś sposób obejść durny przepis nakazujący jazdę na światłach w ciagu dnia. Uważam, że jak ktoś jest ślepy to i czołgu na drodze nie zauważy.
Cel osiągnąłem i to wcale nie po trupach-prosto, zgodnie z przepisami i estetycznie-a to nie wszyscy klubowicze dostrzegają.
Jesteśmy facetami, i puste rozwiązania typu: taaaka żarówka, taaka lampa, tak.... ale to dużo problemu, założyłbym sobie taką ( i tu piękne zdjęcie-z folderu np. osram),itp. nic nowego nie wnoszą.
Panowie wybaczcie, ale to brzmi jak wystraszona panienka - 'chciałabym ale się boję".
Pozdrawiam.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Tego co napisałeś nikt nie neguje.adam pisze:Realizując "projekt pod tytułem - światła dzienne" jak to ładnie nazwaliście, założyłem sobie za cel aby w jakiś sposób obejść durny przepis nakazujący jazdę na światłach w ciagu dnia. Uważam, że jak ktoś jest ślepy to i czołgu na drodze nie zauważy.
Cel osiągnąłem i to wcale nie po trupach-prosto, zgodnie z przepisami i estetycznie-a to nie wszyscy klubowicze dostrzegają.
Wszystko jest zrobione zgodnie z przepisami, prosto i schludnie.
Ale wybacz, bo po prostu chcę być szczery. Przecież nie będę pisał że wspaniale to wygląda, skoro po prostu mi się nie widzi.
Chodzi tylko i wyłącznie o to jak Linea wygląda z tymi lampkami.
I jeszcze raz powtórzę: szacunek że w ogóle zmierzyłeś się z tym tematem i doprowadziłeś projekt do końca.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Według przepisów odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm.ślimak pisze:Ja będę montował światła dzienne, ale muszę odpowiednie sobie poszukać. Miejsce i tu chyba wszystkich zaskoczę. Za górnym grilem nie bedzie ich widac z zewnątrz - oczywiście lamp nie światła.
Mierzyłeś czy wyda?
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Ja też się zastanawiałem nad tym miejscem. Ślimak jak znajdziesz jakieś swiatełka godne uwagi daj znacJa będę montował światła dzienne, ale muszę odpowiednie sobie poszukać. Miejsce i tu chyba wszystkich zaskoczę. Za górnym grilem nie bedzie ich widac z zewnątrz - oczywiście lamp nie światła.
Henia ;-) red milano
- samson0711
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 03 lis 2010, 18:52
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1,4 Tjet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: śląsk
Podoba mi się pomysł kolegi ze światełkami do jazdy dziennej poszperałem trochę po przepisach i chciałbym się podzielić tym co znalazłem :
Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
pozycja 18
Światło do jazdy dziennej
Liczba 2
Barwa biała z przodu
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm)
na wysokości 250÷1 500
Sygnał kontrolny włączenia dopuszcza się
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej 45)
45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne .
może powtarzam to co zostało napisane na początku tematu ale to są najnowsze przepisy .pozdrawiam
Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
pozycja 18
Światło do jazdy dziennej
Liczba 2
Barwa biała z przodu
nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm)
na wysokości 250÷1 500
Sygnał kontrolny włączenia dopuszcza się
1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej 45)
45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne .
może powtarzam to co zostało napisane na początku tematu ale to są najnowsze przepisy .pozdrawiam