Światła do jazdy dziennej
Re: Światła do jazdy dziennej
Tak podejrzewałem. A co chodzi o czas wyłączania się świateł po wyłączeniu silnika. Ostatnio przejechałem około 60 km na światłach mijania, zgasiłem silnik, LEDy zgasiły się po 3 sekundach. Czy było to spowodowane tym, że światła mijania, ogrzewanie w aucie, kamera samochodowa, niebieskie światełka LED w okolicy nóg brały tyle prądu, że LEDy zgasiły się po 3 sekundach? Natomiast jak jechałem w dzień, dosłownie z 3 kilometry na światłach dziennych to po wyłączeniu silnika zgasiły się po prawie dwóch minutach. Czy to właśnie przez naładowanie akumulatora?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6929
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej
To wszystko co opisujesz jest spowodowane poziomem naładowania akumulatora podczas jazdy, a na to również ma wpływ ilość pobieranego prądu przez różne urządzenia - im mniej uruchomionych urządzeń, tym ładowanie jest wyższe, więc i poziom naładowania akumulatora również wyższy
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Re: Światła do jazdy dziennej
W takim razie dzięki wielkie za odpowiedzi ;) Będę myślał nad przełączeniem LEDów pod stacyjkę, jeśli jest taka możliwość. Jak nie to to zostawię, z czasem pewnie czas wyłączania się świateł będzie się skracał wraz z co raz większym zużyciem akumulatora Pozdrawiam
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
A ja mam po stacyjce wpięte w kabel przy podszybiu i tam właśnie napięcie zanika z opóźnieniem (dlatego światła gasną z opóźnieniem). Nie ma na to wpływu elektronika świateł. A faktem jest, że czas świecenia jest różny, nie wiem od czego zależy. W niczym mi to nie przeszkadza.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 647 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
Otóż światła Magneti Marelli zasilane są napięciem 13,6 V. Ładowanie akumulatora w czasie jazdy waha się między 14.0 a 14,7 V (sprawdzone wielokrotnie). Im aku bardziej rozładowany tym ładowanie wyższe. I teraz, po zakończonej jeździe, w zależności od naładowania akumulatora napięcie jego utrzymuje się w różnym czasie na różnym poziomie. Stąd m.innymi różny czas świecenia tych świateł. Mi to w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie! Im dłużej świecą ledy, wiem że mam dobrze trzymający akumulator. Tym bardziej, że pobór to całe 2 x 2 W.
smak56
* * * *
* * * *
Re: Światła do jazdy dziennej
Teraz to działa prawie jak doświetlanie drogi do domu tzw. coming leaving home :D Mi też to nie przeszkadza, bałem się po prostu, że to wina sterownika i pewnego dnia w ogóle mi się nie wyłączą a nawet nie będę o tym wiedział. Jak mi się śpieszy to nie czekam aż zgasną i idę, ale gdzieś tam w z tyłu głowy mam myśli czy na pewno zgasły. Teraz już się nie będę martwił. Dzięki
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 647 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
Chociaż jak tak długo świecą (w minutach) to zrób test. Podnieś maskę i po wyłączeniu silnika sprawdź napięcie akumulatora. Jeżeli będzie wyższe lub = 13,6 V to jest . Ale jeżeli będzie poniżej, a światła święcą, to jednak przekaźnik. Moje LED-y po wyłączeniu auta świecą max około 5 s.KaLvI pisze: Teraz już się nie będę martwił. Dzięki
smak56
* * * *
* * * *
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
Moje LED-y LPQ 080 mam od pół roku i puki co gasną prawidłowo, 2-3 sekundowa zwłoka. Niezależnie od obciążenia akumulatora w czasie jazdy krótkiej, czy długiej. Dodam że mam fabryczny akumulator.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
Po zgaszeniu silnika jest jeszcze, "prąd w samochodzie". Po pewnym czasie słychać spod maski jak któryś przekaźnik cyknie.
Elektronika modułu dziennych pewnie ma jakąś bezwładność związaną z temperaturą.
Ja bym nie grzebał, bo wszystko działa prawidłowo.
Elektronika modułu dziennych pewnie ma jakąś bezwładność związaną z temperaturą.
Ja bym nie grzebał, bo wszystko działa prawidłowo.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Światła do jazdy dziennej
Też tak miałem z tymi światełkami MM ( z tą różnicą, że mam od nowości ten sam aku).
Rada na to świecenie po wyłączeniu zapłonu (silnika) -zmienić + po zapłonie ( a nie jak podaje instr. ze świateł + z akumulatora ).
Pozdrawiam. Adam.
Rada na to świecenie po wyłączeniu zapłonu (silnika) -zmienić + po zapłonie ( a nie jak podaje instr. ze świateł + z akumulatora ).
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Światła do jazdy dziennej
Czy ktoś z klubowiczów, bardziej ogarnięty w obecnych przepisach może mi odpowiedzieć czy taki sterownik: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=50 ... st-visited i rozwiązanie, które on oferuje jest dopuszczalne przez nasze prawo. Chciałbym to założyć, bo wydaje mi się, że będzie wyglądało to lepiej niż zwykłe DRL-ki.