Światła do jazdy dziennej

KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI »

Tak podejrzewałem. A co chodzi o czas wyłączania się świateł po wyłączeniu silnika. Ostatnio przejechałem około 60 km na światłach mijania, zgasiłem silnik, LEDy zgasiły się po 3 sekundach. Czy było to spowodowane tym, że światła mijania, ogrzewanie w aucie, kamera samochodowa, niebieskie światełka LED w okolicy nóg brały tyle prądu, że LEDy zgasiły się po 3 sekundach? Natomiast jak jechałem w dzień, dosłownie z 3 kilometry na światłach dziennych to po wyłączeniu silnika zgasiły się po prawie dwóch minutach. Czy to właśnie przez naładowanie akumulatora?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: mwas »

To wszystko co opisujesz jest spowodowane poziomem naładowania akumulatora podczas jazdy, a na to również ma wpływ ilość pobieranego prądu przez różne urządzenia - im mniej uruchomionych urządzeń, tym ładowanie jest wyższe, więc i poziom naładowania akumulatora również wyższy :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI »

W takim razie dzięki wielkie za odpowiedzi ;) Będę myślał nad przełączeniem LEDów pod stacyjkę, jeśli jest taka możliwość. Jak nie to to zostawię, z czasem pewnie czas wyłączania się świateł będzie się skracał wraz z co raz większym zużyciem akumulatora :) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

A ja mam po stacyjce wpięte w kabel przy podszybiu i tam właśnie napięcie zanika z opóźnieniem (dlatego światła gasną z opóźnieniem). Nie ma na to wpływu elektronika świateł. A faktem jest, że czas świecenia jest różny, nie wiem od czego zależy. W niczym mi to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 »

Otóż światła Magneti Marelli zasilane są napięciem 13,6 V. Ładowanie akumulatora w czasie jazdy waha się między 14.0 a 14,7 V (sprawdzone wielokrotnie). Im aku bardziej rozładowany tym ładowanie wyższe. I teraz, po zakończonej jeździe, w zależności od naładowania akumulatora napięcie jego utrzymuje się w różnym czasie na różnym poziomie. Stąd m.innymi różny czas świecenia tych świateł. Mi to w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie! Im dłużej świecą ledy, wiem że mam dobrze trzymający akumulator. Tym bardziej, że pobór to całe 2 x 2 W.
smak56
* * * *
Obrazek
KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI »

Teraz to działa prawie jak doświetlanie drogi do domu tzw. coming leaving home :D Mi też to nie przeszkadza, bałem się po prostu, że to wina sterownika i pewnego dnia w ogóle mi się nie wyłączą a nawet nie będę o tym wiedział. Jak mi się śpieszy to nie czekam aż zgasną i idę, ale gdzieś tam w z tyłu głowy mam myśli czy na pewno zgasły. Teraz już się nie będę martwił. Dzięki :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: smak56 »

KaLvI pisze: Teraz już się nie będę martwił. Dzięki :)
Chociaż jak tak długo świecą :pomysli (w minutach) to zrób test. Podnieś maskę i po wyłączeniu silnika sprawdź napięcie akumulatora. Jeżeli będzie wyższe lub = 13,6 V to jest :ok) . Ale jeżeli będzie poniżej, a światła święcą, to jednak przekaźnik. Moje LED-y po wyłączeniu auta świecą max około 5 s.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sebek »

Moje LED-y LPQ 080 mam od pół roku i puki co gasną prawidłowo, 2-3 sekundowa zwłoka. Niezależnie od obciążenia akumulatora w czasie jazdy krótkiej, czy długiej. Dodam że mam fabryczny akumulator.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: emmer »

jest ok. zapomnieć :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Po zgaszeniu silnika jest jeszcze, "prąd w samochodzie". Po pewnym czasie słychać spod maski jak któryś przekaźnik cyknie.
Elektronika modułu dziennych pewnie ma jakąś bezwładność związaną z temperaturą.
Ja bym nie grzebał, bo wszystko działa prawidłowo.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: adamson »

Też tak miałem z tymi światełkami MM ( z tą różnicą, że mam od nowości ten sam aku).
Rada na to świecenie po wyłączeniu zapłonu (silnika) -zmienić + po zapłonie ( a nie jak podaje instr. ze świateł + z akumulatora ).
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

KaLvI - a z ciekawości, skąd masz +, "po kluczyku" czy z aku?
KaLvI
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 sty 2016, 13:54

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: KaLvI »

Tak jak w instrukcji czyli pod akumulator.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: leszek1234 »

No to mój poprzedni post nie dotyczy Twojej sytuacji.
loter
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice

Re: Światła do jazdy dziennej

Post autor: loter »

Czy ktoś z klubowiczów, bardziej ogarnięty w obecnych przepisach może mi odpowiedzieć czy taki sterownik: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=50 ... st-visited i rozwiązanie, które on oferuje jest dopuszczalne przez nasze prawo. Chciałbym to założyć, bo wydaje mi się, że będzie wyglądało to lepiej niż zwykłe DRL-ki.
ODPOWIEDZ