Światła do jazdy dziennej

Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

hm no właśnie fajny pomysł ale ostatnio zajarałem się halogenami a w zasadzie pomysłem skody tzn. umieszczenie halogenów i świateł do dziennej w jednym kloszu. dobry pomysł a ile miejsca zaoszczędzasz. to co kto robi pierwszą próbę?
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

mireks pisze: Co koledzy sądzą o tym wynalazku?
Wczoraj też oglądałem te lampy na stronie sklepu. Tylko zastanawiam się czy chcę tracić halogeny. Trzeba obliczyć po ilu kilometrach ta inwestycja się zwróci.

Zastanawiam się natomiast jakie gniazdo ma żarówka H15 która jest stosowana w halogenach firmy Hella którą przedstawiano powyżej. Może wystarczy u nas wymienić żarówkę i zrobić dodatkowy obwód :pomysli
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

a w tym kloszu ta żarówka nie będzie się szybciej przepalać?
miałem tak w jednym aucie że jak założyłem inną żarówkę to się szybciej przepalała.
dwa lustra w halogenach nie będą się zbyt wcześnie wygrzewać?
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Jery pisze:
mireks pisze: Co koledzy sądzą o tym wynalazku?
Wczoraj też oglądałem te lampy na stronie sklepu. Tylko zastanawiam się czy chcę tracić halogeny. Trzeba obliczyć po ilu kilometrach ta inwestycja się zwróci.

Zastanawiam się natomiast jakie gniazdo ma żarówka H15 która jest stosowana w halogenach firmy Hella którą przedstawiano powyżej. Może wystarczy u nas wymienić żarówkę i zrobić dodatkowy obwód :pomysli
Trochę się wtedy sprawa komplikuje, bo trzeba by do dwuwłóknowej żarówki dołożyć zupełnie nowy wtyk aby ją zasilić, a to wbrew pozorom może się okazać problemem, bo same wtyki chyba nie da się tak byle gdzie zakupić. Drugą sprawą jest potrzeba ich skutecznego przymocowanie do bańki halogenu aby to wszystko było dobrze razem spasowane. Nie wiem jak są nasze halogeny wykonane więc może na zimne dmucham. Może nowa żarówka sama w sobie dobrze siedziałaby w kloszu i wtedy problem częściowo z głowy. Jest jeszcze jedna zaleta LED-ów. W zasadzie ich eksploatacja jest bez kosztowa. A żarówka - kiedyś się spali. No i dodatkowo potrzebny byłby układzik odłączający całość po zapaleniu świateł mijania. Akurat ten temat przerobił już kk25. Jednak nawet bez jego pracy temat byłby łatwy do załatwienia przez każdego elektryka samochodowego.

Jestem skłonny zrezygnować z halogenów, bo lampy świateł mijania mamy bardzo jasne. Kilka miesięcy temu przerabiałem temat mgły białej i gęstej jak mleko - takiej co to się raz na 5 lat spotyka i co pozwala dostrzec jezdnię nie dalej jak 10m przed samochodem. Załączenie halogenów nie poprawiało widoczności, a wręcz przeciwnie - pogarszało ją ponieważ doświetlona mgła stała się jeszcze bielsza przez co mniej przejrzysta. Inna sprawa, że najprawdopodobniej z odrobinę dalszej odległości byłem dostrzegalny w tym mleku :pomysli

Mnie te lampy przekonują, tym bardziej, że odpada problem stosowania przekaźników odłączających je po załączeniu świateł mijania.

mireks
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Ja też się zastanawiam nad tymi lampami

Dla zainteresowanych żarówka H15:
Obrazek
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Jery pisze:Ja też się zastanawiam nad tymi lampami

Dla zainteresowanych żarówka H15
Jery, dzięki za prezentację. jednak potrzebny do niej konektorek :(
Inaczej trzeba by to podłączać pojedynczymi wsuwkami, które później trzeba by było jakoś zabezpieczyć przed wilgocią. No ale jest to jakieś rozwiązanie :luzak
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Nie do końca z tym podłączeniem. H15 ma inne gniazdo i nie będzie pasować. Nie da się jej po prostu włożyć w nasz klosz :smutny. Światła dzienne przerabiałem wzdłuż i w szerz. Zrobiłem nawet taki eksperyment, że wyrwałem bańkę szklaną z żarówki H1 i włożyłem w oprawkę bańkę żarówki halogenowej 20 watów, taką jakie stosuje się w oświetleniu np mebli. Kupiłem najdroższą żarówkę 20 W firmy Osram, co niby więcej światła miała dawać. Niestety bańka była krótsza, inaczej rozkładał się strumień światła i lustro halogenu nie tworzyło słupa światła, jaki jest tworzony przy oryginalnej H1. Na chwilę obecną ja uważam, że rozwiązania na światła dzienne to:
1. moje rozwiązanie z żarówkami H1 led i nie mamy przeciwmgielnych - koszt około 120 zł. Zaleta - zamieniamy H1 led na zwykłę H1, wyjmujemy bezpiecznik modułu świateł dziennych i mamy powrót do zwykłych przeciwmgielnych
2. kupujemy ledy firmy hella połączone elastycznie ( przewodem) - wyglądają, jak czujniki parkowania, które układamy obok siebie ( można ułożyć dowolny kształt). Dla mnie osobiście świetne rozwiązanie, gdyby nie cena - 950 zł. brrrr
3. kupujemy linijki led i montujemy w zderzaku - cena 120 - 200 zł. Wada- ingerencja mechaniczna w zderzaku i średni efekt wizualny jak dla mnie
4. Kupujemy halogeny hella z żarówką H15. Dla mnie osobiście ciekawe rozwiązanie, gdyby nie cena 720 zł za kpl. brrr
W każdym przypadku instalacja elektryczna nie stanowi praktycznie żadnego problemu, aby w naszych linkach wykonać :)
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

kk25 pisze:1. moje rozwiązanie z żarówkami H1 led i nie mamy przeciwmgielnych - koszt około 120 zł. Zaleta - zamieniamy H1 led na zwykłę H1, wyjmujemy bezpiecznik modułu świateł dziennych i mamy powrót do zwykłych przeciwmgielnych
Niestety powyższe rozwiązanie mogą skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego przez dociekliwego policjanta :(
Henia ;-) red milano
adam
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:04
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: małopolska

Światła dzienne - według mnie to takie proste

Post autor: adam »

Witam chciałem się pochwalić moim pomysłem na światła dzienne
Wiem,że z mojej Linki Audi nie zrobiłem ale nie oto chodziło miało być praktycznie więc jest, zgodnie z przepisami i sztuką elektroniki.
Lampy Led zakupiłem w sklepie, motoryzacyjnym( homologacja RL i E)-100 zł.
Elektryk z "fiata" wykonał instalację elektryczną za 100 zł- zapalają się tylko lampy LED bez pozycyjnych w momencie przekręcenia kluczyka, gasną w chwili włączenia świateł mijania, nie wyłączają się gdy "blinduję" światłami drogowymi.
Miejsce montażu wybrałem sam,
Dodam tylko, że Polskę przejechałem na nich dwa razy tam i z powrotem i nie naraziłem się stróżom prawa.
A tak wygląda efekt mojej pracy( zdjęcia - mam nadzieję że się załadowały ).
Osadzicie sami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Świetny pomysł!
Awatar użytkownika
spawacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:08
Przebieg: 32000
Silnik: 1.4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: legnica

Post autor: spawacz »

super pomysł :brawo :brawo
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

efekt i pomysł fajny
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Mi też się podoba :brawo
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

A do mnie to nie przemawia... albowiem estetyka przodu tego pięknego auta mi się zaburzyła.
Bez urazy, ale tak sobie to wygląda, i ja bym do swojego auta takich lampek nie założył.
Ale szacunek za samo zrealizowanie projektu świateł dziennych.
Awatar użytkownika
aixen
klubowicz
klubowicz
Posty: 442
Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
Przebieg: 85555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: aixen »

Ideę rozumiem, wykonanie pochwalam, miejsce montażu i jego sposób zrealizowałbym podobnie. Jednym słowem... przemyślany i konsekwentnie zrealizowany projekt. Jak dla mnie ma tylko jedną wadę... zwyczajnie mi się nie podoba jak wygląda "na" tym konkretnym aucie (modelu)...ale o gustach lepiej nie dyskutować... :lacha
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
ODPOWIEDZ