Teraz jest 28 kwi 2017, o 19:52


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 487 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Światła do jazdy dziennej
PostNapisane: 16 gru 2009, o 10:48 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 15:42
Posty: 1635
Lokalizacja: Zabrze
Postawił Piwo : 40 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
W Polsce od 2007 roku mamy obowiązek jazdy na światłach w ciągu dnia, głównie używamy do tego świateł mijania. Od niedawna zamiast świateł mijania, możemy używać specjalnie stworzonych do tego celu tzw. świateł do jazdy dziennej (potocznie zwanych DRL - skrót anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights).

Korzyści jest kilka. Jeśli zdarza nam się zapomnieć o zapaleniu świateł mijania, co może nas kosztować 200 złotych i kilka punktów karnych - to przy światłach do jazdy w dzień, nie zapomnimy o tym, bo zapalają się one automatycznie po przekręceniu kluczyka. Światła do jazdy dziennej są też inaczej skonstruowane niż światła mijania m.in. nie wykorzystuje żarówek halogenowych.

DRL-e służą tylko do tego, żeby samochód był dobrze widoczny w dzień, oświetlenie drogi nie ma tu żadnego znaczenia. Dlatego mogą być znacznie mniejsze i dawać słabsze światło. Najczęściej służą do tego diody LED, które do tej pory w samochodach używane były głównie jako trzecie światło stop.

Dodatkowe światła do jazdy dziennej (DRL) powinny działać bardzo prosto - włączać się automatycznie wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce i wyłączać w chwili zapalenia normalnego oświetlenia samochodu (świateł mijania czy drogowych). Nie mogą jednak wyłączać się podczas dawania ostrzeżenia (błysku) światłami drogowymi. Planując zakup świateł do jazdy dziennej nie zapomnijmy o najważniejszych kwestiach - na rynku dostępne są tanie, niedoskonałe modele tego typu oświetlenia, których nie można używać w Europie.

Dodatkowe światła do jazdy dziennej muszą mieć znak homologacji z symbolem "E" i kodzie cyfrowym umieszczonym na obudowie. Przepisy określają specjalne parametry świateł dziennych ECE R87. Tylko światła posiadające taką homologację, mogą być wykorzystywane na drogach europejskich.

Sposób korzystania ze świateł dziennych oraz sposób ich montażu regulują odpowiednie przepisy:


Cytuj:
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza:
1) w czasie od zmierzchu do świtu,
2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę,
3) w tunelu.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.


sposób montażu:

Cytuj:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:
* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lamp musi być ≥40cm², a w przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

_________________
LINEA 1.4 8v Dynamic - blue metalic


Ostatnio edytowano 16 gru 2009, o 18:18 przez Jery, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2010, o 12:53 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 21:51
Posty: 1016
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 21 razy
Panowie chciałbym wznowić temat rozpoczęty przez Jerego co myślicie o LEDach. Jeżdżąc pewnie i Wy widzicie że coraz więcej ludzi montuje LEDy do swoich bolidów.
Też się nad tym zastanawiam tylko gdzie je wmontować.
Macie jakieś pomysły gdzie u nas by najlepiej pasowało?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40500   Silnik:   1,3 MultiJet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2010, o 14:18 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:11
Posty: 1980
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 4 razy
M (admin) napisał(a):
Macie jakieś pomysły gdzie u nas by najlepiej pasowało?


wg mnie najlepiej pod halogenami :)

_________________
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   67000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2010, o 18:22 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 21:51
Posty: 1016
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 21 razy
pod a nie obok gdzie są te równoległe "szczebelki"
czytałem o philipsach led wydajne, tanie same ochy i achy..


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40500   Silnik:   1,3 MultiJet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 06:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:11
Posty: 1980
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 4 razy
M (admin), wracając do tematu świateł dziennych to są już zestawy zintegrowane, tj. światła dzienne i p. mgielne w jednej obudowie.

Światełka dzienne Hella

Myślę, że z takim zestawem będzie o niebo lepiej auto wyglądało niż z tym paskiem z diodami.

_________________
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   67000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 08:27 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
a mnie jakoś to nie przekonuje. światełka włączaja sie nam z zapłonem więc zapomnieć trudno, a oszczędności - w sumie żadne. kolejny wymysł eko. wygląd - nie chce wyglądać jak wszystkie audi - te nowe jak i juz te 15-letnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 10:27 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 08:55
Posty: 1011
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 4 razy
emmer napisał(a):
w sumie żadne. kolejny wymysł eko. wygląd - nie chce wyglądać jak wszystkie audi - te nowe jak i juz te 15-letnie.


dokładnie tak :brawo emmer,


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 10:38 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 21 maja 2010, o 13:56
Posty: 243
Lokalizacja: Szczecin
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
ZA oszczedne to pewnie nie bedzie,moze to troche inaczej wyglada ale da sie bez tego funkcjonawac,ja jestem niezadowolony z innego faktu,mianowicie braku mozliwosci doswietlania zakretow Linea tego nie ma a taki bravolot juz ma,gdzie tu sprawiedliwosc??


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   34000   Silnik:   1,4 16V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 19:32 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 16 sty 2010, o 22:46
Posty: 1611
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 5 razy
Buba napisał(a):
ZA oszczedne to pewnie nie bedzie,moze to troche inaczej wyglada ale da sie bez tego funkcjonawac,ja jestem niezadowolony z innego faktu,mianowicie braku mozliwosci doswietlania zakretow Linea tego nie ma a taki bravolot juz ma,gdzie tu sprawiedliwosc??


A Grande Punto ma? NIE. Linea to tańsze auto od Bravo. Łączy Grande Punto (jakość, wnętrze) z Bravo (wielkość, zawieszenie) i po zmiksowaniu jest to co jest. I całkiem niezłe jest to auto! Podstawowa Linea 1,4 77KM ma lepsze wyposażenie od Grande Punto 77KM a kosztuje co do złotówki tyle samo. Sorry ale ja wolę większą limuzynę za tyle samo. Linea jest dla innych odbiorców niż Grande Punto czy Bravo.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   90000   Silnik:   1,4 T-Jet 120KM +LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 22:33 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
Chętnie bym sobie coś takiego zainstalował, tylko trzeba będzie dłubać w elektryce :(
Pytanie jest następujące. Czy światła dzienne oznaczają, że ma świecić tylko przód czy też także tył?

Bo jeśli to pierwsze, to bym pokombinował.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 22:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
W dziennych świeci tylko przód.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2010, o 22:50 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 22:42
Posty: 377
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo : 6 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Te halogeny Hella to niezła rzecz. Oszczędność jest duża, gdyż ta nowa żarówka H15 ma moc 55/15 W. Oznacza to, że jak będziemy używać świateł dziennych, to będą się świecić tylko dwa włókna po 15 W, czyli w sumie 30 W wszysto ( prąd 2,5 A) . Jak załączymy halogeny, to będą świecić 2 x 55 W. Gdy teraz jeździmy na światłach, to pobór mocy jest w przybliżeniu około 140 W czyli prąd 11,6 A ( pięć razy więcej !)
Trzeba zapytać dobrego elektyka ( najlepiej z serwisu) czy jest możliwe body comp tak skonfigurować, aby po zapaleniu silnika załączał się obwód do jazdy w dzień, a po załączeniu świateł ( nawet pozycyjnych) obwód był wyłączany. ( Do takich nowych halogenów myślę, że trzeba dołożyć po jednym przewodzie do każdego z nich)

Odnośnie doświetlania zakrętów w Bravo, to u nich halogeny mają lustra boczne i efekt jest całkiem niezły. U nas nawet, gdyby zrobić obwód załączający halogeny przy skręcie, to efekt przy takiej budowie tych lampek i tak byłby raczej mizerny :zmieszany . A kupować nowe halogeny i grzebać w instalacji, to nie wiem, czy warta skórka za wyprawkę.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   86000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 cze 2010, o 10:37 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 21:51
Posty: 1016
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 21 razy
ale chwila te Halla pasować będą do naszych halogenów?
a przypadkiem hallogeny są wyłączane u nas tylko gdy są postojówki czy pala się samoczynnie? czyli nie są powiazane z postojówkami?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40500   Silnik:   1,3 MultiJet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 cze 2010, o 10:47 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:11
Posty: 1980
Lokalizacja: Knurów
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 4 razy
M (admin), powinny spasować :) Lepsze to i tak niż listwa LED. Co do instalacji to pewnie w tych lampach helli są 2 obwody dla dziennych i halogenów więc z instalką u elektryka nie powinno być problemu :)

_________________
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   67000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2010, o 20:17 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 11:04
Posty: 960
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 29 razy
Odświeżam temat.

Znalazłem takie oto lampy do jazdy dziennej, które mają 3 zalety:
1) komplet jest w cenie 193 zł (nie wiem czy to dużo, czy mało, ale hela była w cenie 360 zł za jedną sztukę :zdiwiony )
2) lampy są okrągłe o średnicy 90 mm,
3) lampy mają wbudowany układ, który rozpoznaje włączanie świateł mijania i wtedy gasną. Jeden z przewodów podłącza się po prostu do plusa przychodzącego na żarówki świateł krótkich. Oszczędza to konieczność dodawania układów dodatkowych do instalacji elektrycznej samochodu).

Jest też jedna wada. Tracimy lampy halogenowe (ale nie wymaga to ingerencji w instalację elektryczną halogenów).

Wydaje mi się, że jest to całkiem ciekawa opcja. Na allegro tego typu lampy chodzą po 250-300 zł za komplet.
Co koledzy sądzą o tym wynalazku?

mireks

Kilka fotek ze strony sklepu:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 487 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]