Akumulator

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Najprostszy sposób, żeby się przed tym zabezpieczyć, to wyciągnąć żarówkę z lampki oświetlającej schowek :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

mwas pisze:Najprostszy sposób, żeby się przed tym zabezpieczyć, to wyciągnąć żarówkę z lampki oświetlającej schowek
Tak właśnie zrobiłem i mam spokój.
właściwie bez podświetlanego schowka można sobie poradzić.
Kazek
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Tak właśnie zrobiłem i mam spokój.
właściwie bez podświetlanego schowka można sobie poradzić.
A ja nie mam tego kłopotliwego wyposażenia ;-)
Prawdę mówiąc zastanawiałem się jak oświetlić ten schowek sposobem chałupniczym :)
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

U mnie lampka działa poprawnie :)
kazgas jeśli masz jeszcze gwarancję to to zgłoś do serwisu
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

Jery pisze:
Tak właśnie zrobiłem i mam spokój.
właściwie bez podświetlanego schowka można sobie poradzić.
A ja nie mam tego kłopotliwego wyposażenia ;-)
Prawdę mówiąc zastanawiałem się jak oświetlić ten schowek sposobem chałupniczym :)
ja też się nad tym zastanawiałem: dioda w oprawce, wyłącznik krańcowy (taki od alarmu spod machy albo od drzwi), trochę kabla, prąd mam z przewodu który idzie do wzmaka do bagażnika, masę zawszę się znajdzie, trochę czasu i się zrobi. tylko zastanawiam się czy nie poczekać na koniec gwarancji.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

A orientujecie się może czy żaróweczkę w schowku da się wymienić na jakiś odpowiednik diodowy?
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Tomek pisze:A orientujecie się może czy żaróweczkę w schowku da się wymienić na jakiś odpowiednik diodowy?
Sądzę, że tak. Zakładam, że ten obwód nie jest monitorowany przez komputer
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

rafcio082 pisze:U mnie lampka działa poprawnie
kazgas jeśli masz jeszcze gwarancję to to zgłoś do serwisu
Winę za świecenie zarówki ponosi wyłacznik żarówki.
Przy niedokładnyum domknięciu schowka żarówka świeci cały czas.
Trzeba zmienić wyłącznik a nie zarówkę bo rzeczywiście wzieli go chyba od lodówki.
Kazek
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Niedawno wyczytałem na jakiejś stronie fiata ,że w wersji dynamic pewnie ze względu na klimatyzację powinien być akumulator 50 Ah .A ja posiadam 40 Ah przy najbliższej okazji muszę temat poruszyć w aso lub zadzwonić do fap .Jak narazie nie miałem żadnych z tym problemów .Ciekawe czy do wszystkich benzyniaków takie pakowali.Odnośnie tego schowka to niedomykała się pokrywa i czasami się świeciła lampka.Problem rozwiązałem w taki sposób że podregulowałem górny zaczep zamka (przy okazji ładniej się spasował) który posiada owalne otwory do regulacji i jest przykręcony dwiema śrubami z wieloklinami chyba rodzaju torx.Jeszcze zauważyłem że od częstego otwierania styki lampki lubią się nadpalić i nie kontaktują ja ją wyjąłem i przeczyściłem te blaszki drobnym papierkiem.Lampka wygląd i zasadę działania ma tragiczną.
BUŁA
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

BUŁA pisze:Niedawno wyczytałem na jakiejś stronie fiata ,że w wersji dynamic pewnie ze względu na klimatyzację powinien być akumulator 50 Ah .A ja posiadam 40 Ah przy najbliższej okazji muszę temat poruszyć w aso lub zadzwonić do fap
Ja u siebie mam 50 Ah.
Z takim moja Linka wyjechała z salonu.
Myślę że z mniejszym aku mogą być kłopoty zimą.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Ja mam 50 Ah Exide od nowości, a ojciec miesiąc temu kupił Bravolota z silnikiem 1.4 T-Jet 120KM wersja z limitowanej edycji Tourde Pologne i ma akumulator 60Ah Magneti Marelli
Linki po moich przejściach w serwisie nie chciał kupić :lacha
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Niewiem co mi powiedzą w serwisie pewnie jak zawsze żebym sobie kupił mocniejszy oprócz tego że ma małą pojemność to jeszcze prąd zwarcia ma tylko 200 amper.
BUŁA
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

rafcio082, ale Bravolot jest bardziej usterkowym autem niż Linea. Mimo wszystko bezawaryjności życzę :)
U mnie był 50Ah Magneti Marelli a po wymianie gwarancyjnej jest jakaś Centra Ultra 50Ah.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

A tak trochę z innej beczki, ostatnio minął mi rok jak mam linkę i nie wiem czy ma sens zaglądać do akumulatora w celu dolania wody destylowanej?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Jest sens. Wg instrukcji do nowego aku mam informację, że raz na 3 miesiące powinienem kontrolować stan elektrolitu. W końcu woda paruje.
Moje aku miało wodę na odpowiednim poziomie ale mimo to był całkowicie zasiarczony (przez to, że auto długo stało u dealera na placu z rozładowanym aku).
ODPOWIEDZ