Witam
Jakiś czas temu sporadycznie po dłuższym postoju auto nieodpala i moim sposobem na odpalenie byli 3 razy do kontrolek i poczekać aż pompa zgaśnie i odpaliła.
Błąd z ECU
1 EGR który naprawiłem przez odkrecenie przekaźnika i nasmarowanie tego 'grzybka' i zamontowanie spowrotem
2 P0704 że podał sprzęgła wcisniety
3 P0657 że coś z napieciem
1 krytyczne pozostałe tymczasowe
Poskladalem EGR i odpalila bez problemu ale jest jakaś multi w sensie jakby turbo się nie włącza, po czym na drugi dzień się okazało że rano skoki na obrotach dodatkowe dym z rury i utrata mocy
Martwi mnie ten błąd P0657 co to może być nie może być pośrednio powodem utraty mocy?
-- 23 maja 2017, o 01:00 --
Może powinienem cały ten EGR wymontowac a nie tylko przekaźnik?
Błąd w multiecuscan P0657
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Błąd w multiecuscan P0657
Odnośnie błędów - wykasuj je i zobacz np następnego dnia, czy nie powrócą. Lina czasem stroi fochy i zapamiętuje jakieś durne kody błędów, które są jednorazowe i czysto przypadkowe. Notorycznie np potrafi wywalać... błąd tylnej wycieraczki Przedwczoraj podpinałem swoją pod komputer i miałem właśnie błąd tylnej wycieraczki i jakiś błąd związany z analogowym włącznikiem świateł - nie mam bladego pojęcia skąd, co i jak Wykasowane i zapomniane
Odnośnie EGRa i utraty mocy to niech się wypowiedzą bardziej w tym temacie doświadczeniu, ale raczej nie wiązałbym tych błędów z tymi problemami.
Odnośnie EGRa i utraty mocy to niech się wypowiedzą bardziej w tym temacie doświadczeniu, ale raczej nie wiązałbym tych błędów z tymi problemami.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- WoReK
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 11 wrz 2011, 10:08
- Przebieg: 150
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 3 razy
Re: Błąd w multiecuscan P0657
Kasowałem już 2 razy i cały czas ten P0657 i chyba jest to jakiś przekaźnik tylko nie wiem gdzie przekaźnik kupić T10 chyba (pompy paliwa)
-- 24 maja 2017, o 06:53 --
EGR jak narazie się nie pojawił więc może dało rade
-- 24 maja 2017, o 06:53 --
EGR jak narazie się nie pojawił więc może dało rade
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Błąd w multiecuscan P0657
WoReK, do sprawdzenia:
- wartość ładowania akumulatora (może alternator już "klęka" ?)
- sprawność akumulatora (może już niedomaga a to w tych samochodach powoduje różne, ciężkie do przewidzenia efekty)
- połączenie masy na silniku i alternatorze, styki na akumulatorze (problem z urwaną masą nieraz już był u nas przyczyną dziwnych zachowań auta)
- jeśli wszystko powyższe jest OK, to dokładne sprawdzenie styków w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Może przy jakimś przekaźniku albo bezpieczniku styki pośniedziały i problem gotowy.
- wartość ładowania akumulatora (może alternator już "klęka" ?)
- sprawność akumulatora (może już niedomaga a to w tych samochodach powoduje różne, ciężkie do przewidzenia efekty)
- połączenie masy na silniku i alternatorze, styki na akumulatorze (problem z urwaną masą nieraz już był u nas przyczyną dziwnych zachowań auta)
- jeśli wszystko powyższe jest OK, to dokładne sprawdzenie styków w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Może przy jakimś przekaźniku albo bezpieczniku styki pośniedziały i problem gotowy.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Błąd w multiecuscan P0657
Chyba tutaj coś jest o tym: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=38&t=3720WoReK pisze:Kasowałem już 2 razy i cały czas ten P0657 i chyba jest to jakiś przekaźnik tylko nie wiem gdzie przekaźnik kupić T10 chyba (pompy paliwa)
smak56
* * * *
* * * *
- WoReK
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 11 wrz 2011, 10:08
- Przebieg: 150
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 3 razy
Re: Błąd w multiecuscan P0657
Powiem tak zdemontowałem cały przewód masy i oczyściłem wszystkie elementy nie jest raczej przerwany, klemy także wyczyszczone i okazuje się że jeszcze większe problemy z odpalaniem.
Wyciągnąłem także wszystkie przekaźniki i bezpieczniki z komory silnika i wszystkie raczej były dobre, dzisiaj zamówiłem nowe przekaźniki na allegro bo widziałem że wszystkie są takie same 46520421 czarne 46520422 czerwone.
Zrobiłem także test i przerzuciłem przekaźnik ze świateł do pompy paliwa i pierwsze 2 razy odpaliła za 1 razem a 3 raz znów to samo.
Jest gruba szansa że pompa paliwa szlag trafił bo nie zawsze ją słychać po przekręceniu kluczyka odpala się dopiero po 2 razach albo 3 ale i tak jest to za mało żeby auto odpaliło. Odpala dopiero jest jest takie odrobinę inny dźwięk z pompy.
-- 24 maja 2017, o 19:13 --
ładowanie na zgaszonym cos 12 a na załączonym 14,3 jak się nie mylę ale jak podpinałem komputer do auta to był ze mną ojciec on od lat jeździ i naprawie na własną rękę auta i wie jakie ma być ładowanie chyba mam nawet wykres z multiecuscan
-- 24 maja 2017, o 19:14 --
Napiszcie mi co mam wrzucić z multiecuscan co mogło by wam coś pomóc przeanalizować mój problem
-- 24 maja 2017, o 19:22 --
Czas Battery voltage Sensor supply circuit (1) Sensor supply circuit (2) Sensor supply circuit (3)
s V V V V
0,00 13,0630 5,0028 5,0088 5,0088
6,07 13,0590 5,0088 5,0088 5,0088
9,09 13,0650 5,0088 5,0088 5,0088
12,12 13,0630 5,0028 5,0088 5,0088
15,16 13,0620 5,0088 5,0088 5,0088
18,19 13,0560 5,0028 5,0088 5,0088
21,21 13,0600 5,0088 5,0088 5,0088
27,27 13,0540 5,0088 5,0088 5,0088
30,29 11,3770 5,0088 5,0088 5,0028
33,32 13,9510 5,0088 5,0088 5,0088
36,34 14,2720 5,0088 5,0088 5,0088
39,37 14,3080 5,0088 5,0088 5,0088
42,40 14,3220 5,0028 5,0088 5,0088
45,42 14,3300 5,0088 5,0088 5,0088
-- 24 maja 2017, o 19:22 --
212,16 14,4390 5,0088 5,0088 5,0028
215,18 14,4330 5,0088 5,0088 5,0088
218,21 14,4380 5,0088 5,0088 5,0088
221,24 14,4510 5,0028 5,0088 5,0088
224,26 14,4250 5,0088 5,0088 5,0088
227,29 14,4450 5,0088 5,0088 5,0088
230,31 14,4420 5,0028 5,0088 5,0088
233,34 14,4470 5,0028 5,0088 5,0088
236,37 14,4430 5,0088 5,0088 5,0088
239,39 14,4300 5,0028 5,0088 5,0028
242,43 14,4340 5,0088 5,0088 5,0088
245,48 14,4400 5,0028 5,0088 5,0088
248,50 14,4270 5,0088 5,0088 5,0088
-- 24 maja 2017, o 19:23 --
Niestety na dzień dzisiejszy tylko mam darmową wersje multiecuscan
-- 24 maja 2017, o 19:25 --
Masa na alternatorze nie sprawdziłem tego jeszcze wykresy ładowania i jak się nie mylę na instalacjach wtryski klima nawiew i inne
-- 28 maja 2017, o 22:31 --
Już naprawiony błąd P0657 chodziło o przekaźniki objawy w mojej lince kosmicznie dziwne, prawdę mówiąc nie wiem który przekaźnik ale chyba więcej niż jeden był u mnie walnięty zakupiłem na allegro 3 przekaźniki czarne i 2 czerwone.
Objawy to:
1) palenie się żarówek zbyt często światła drogowe
2) wariowanie kierunkowskazów opóźnienie w załączaniu się oraz objaw spalonej żarówki (szybkie miganie)
3) problemy z odpalaniem samochodu (nie chodzi o alternator ani rozrusznik)
4) pompa paliwa nie zawsze się załączała, a nawet jak się załączyła to nie podawała wystarczającej ilości paliwa
-- 28 maja 2017, o 22:33 --
Czarny przekaźnik 46520421 20A
Czerwony przekaźnik 46520422 30A
Silnik: 1,3 mjet Rocznik: 2007
Wyciągnąłem także wszystkie przekaźniki i bezpieczniki z komory silnika i wszystkie raczej były dobre, dzisiaj zamówiłem nowe przekaźniki na allegro bo widziałem że wszystkie są takie same 46520421 czarne 46520422 czerwone.
Zrobiłem także test i przerzuciłem przekaźnik ze świateł do pompy paliwa i pierwsze 2 razy odpaliła za 1 razem a 3 raz znów to samo.
Jest gruba szansa że pompa paliwa szlag trafił bo nie zawsze ją słychać po przekręceniu kluczyka odpala się dopiero po 2 razach albo 3 ale i tak jest to za mało żeby auto odpaliło. Odpala dopiero jest jest takie odrobinę inny dźwięk z pompy.
-- 24 maja 2017, o 19:13 --
ładowanie na zgaszonym cos 12 a na załączonym 14,3 jak się nie mylę ale jak podpinałem komputer do auta to był ze mną ojciec on od lat jeździ i naprawie na własną rękę auta i wie jakie ma być ładowanie chyba mam nawet wykres z multiecuscan
-- 24 maja 2017, o 19:14 --
Napiszcie mi co mam wrzucić z multiecuscan co mogło by wam coś pomóc przeanalizować mój problem
-- 24 maja 2017, o 19:22 --
Czas Battery voltage Sensor supply circuit (1) Sensor supply circuit (2) Sensor supply circuit (3)
s V V V V
0,00 13,0630 5,0028 5,0088 5,0088
6,07 13,0590 5,0088 5,0088 5,0088
9,09 13,0650 5,0088 5,0088 5,0088
12,12 13,0630 5,0028 5,0088 5,0088
15,16 13,0620 5,0088 5,0088 5,0088
18,19 13,0560 5,0028 5,0088 5,0088
21,21 13,0600 5,0088 5,0088 5,0088
27,27 13,0540 5,0088 5,0088 5,0088
30,29 11,3770 5,0088 5,0088 5,0028
33,32 13,9510 5,0088 5,0088 5,0088
36,34 14,2720 5,0088 5,0088 5,0088
39,37 14,3080 5,0088 5,0088 5,0088
42,40 14,3220 5,0028 5,0088 5,0088
45,42 14,3300 5,0088 5,0088 5,0088
-- 24 maja 2017, o 19:22 --
212,16 14,4390 5,0088 5,0088 5,0028
215,18 14,4330 5,0088 5,0088 5,0088
218,21 14,4380 5,0088 5,0088 5,0088
221,24 14,4510 5,0028 5,0088 5,0088
224,26 14,4250 5,0088 5,0088 5,0088
227,29 14,4450 5,0088 5,0088 5,0088
230,31 14,4420 5,0028 5,0088 5,0088
233,34 14,4470 5,0028 5,0088 5,0088
236,37 14,4430 5,0088 5,0088 5,0088
239,39 14,4300 5,0028 5,0088 5,0028
242,43 14,4340 5,0088 5,0088 5,0088
245,48 14,4400 5,0028 5,0088 5,0088
248,50 14,4270 5,0088 5,0088 5,0088
-- 24 maja 2017, o 19:23 --
Niestety na dzień dzisiejszy tylko mam darmową wersje multiecuscan
-- 24 maja 2017, o 19:25 --
Masa na alternatorze nie sprawdziłem tego jeszcze wykresy ładowania i jak się nie mylę na instalacjach wtryski klima nawiew i inne
-- 28 maja 2017, o 22:31 --
Już naprawiony błąd P0657 chodziło o przekaźniki objawy w mojej lince kosmicznie dziwne, prawdę mówiąc nie wiem który przekaźnik ale chyba więcej niż jeden był u mnie walnięty zakupiłem na allegro 3 przekaźniki czarne i 2 czerwone.
Objawy to:
1) palenie się żarówek zbyt często światła drogowe
2) wariowanie kierunkowskazów opóźnienie w załączaniu się oraz objaw spalonej żarówki (szybkie miganie)
3) problemy z odpalaniem samochodu (nie chodzi o alternator ani rozrusznik)
4) pompa paliwa nie zawsze się załączała, a nawet jak się załączyła to nie podawała wystarczającej ilości paliwa
-- 28 maja 2017, o 22:33 --
Czarny przekaźnik 46520421 20A
Czerwony przekaźnik 46520422 30A
Silnik: 1,3 mjet Rocznik: 2007