Teraz jest 30 kwi 2017, o 11:04


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 11:41 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:10
Posty: 7
Lokalizacja: Mszana Dolna
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 14 razy
Cześć wszystkim!
Z racji, że przyszło mi się zmierzyć z wyzwaniem jakim jest wymiana alternatora to chciałem się z Wami podzielić delikatnym manualem, który może zaoszczędzić Wam kilka złotych ;)

Potrzebne narzędzia:
- klucz oczkowy 13
- klucz nasadowy 8, 10, 13 (zarówno krótkie jak i długie)
- przedłużki do grzechotki
- mała grzechotka
- śrubokręt płaski do rozpięcia opaski na rurze powietrza
- śrubokręt krzyżak do odkręcenia obudowy filtra powietrza

Za nowy alternator firmy DENSO do Fiata Linea T-Jet - 120A zapłaciłem 888,40 zł.
Mój alternator nie nadawał się do regeneracji - zobaczcie zdjęcie. Pęknięta obudowa, padło również łożysko.

Diagnoza padającego alternatora (w moim przypadku):
- dziwne odgłosy wydobywające się z komory silnika (okolice filtra powietrza) narastające wraz z obrotami silnika (świszczenie, piszczenie, chrobotanie) głównie w dni deszczowe i gdy na zwenątrz była duża wilgotność powietrza
- zapach palonej gumy, a raczej paska który porusza się szybciej niż nasze koło pasowe w alternatorze (tzw ślizganie)
- w moim przypadku zaobserwowałem również delikatne dymienie
- następnie świecąca kontrolka akumulatora (pewnego razu akumulator został rozładowany gdy nie świeciła się kontrolka ładowania)
- brak ładowania (sprawdzałem miernikiem na akumulatorze)

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to wjechać na kanał i odłączyć akumulator od samochodu.
Robimy sobie miejsce w komorze silnika wyciągając filtr powietrza oraz jego obudowę.
Należy w tym celu odpiąć opaskę zaciskową, odkręcić 4 wkręty zabezpieczające obudowę filtra, wyciągnąć filtr powietrza, odkręcić jedną nakrętkę trzymającą rurę wlotową powietrza.
Podstawa obudowy zamocowana jest na wcisk (plastikowe bolce włożone są w 3 gumowe uchwyty). Troszeczkę siły trzeba w to włożyć, ale z umiarem ;)

Następnie odkręcamy dwie śruby (klucz 10) osłony paska, który znajduje się na sprężarce klimatyzacji.

Wchodzimy do kanału.
Przy prawym przednim kole, jest osłona plastikowa - odkręcamy 3 wkręty mocujące je do naszego samochodu.
Ściągamy pasek pompy wspomagania, a następnie pasek napędzający alternator i sprężarkę klimatyzacji.
Pierwszy możemy ściągnąć na dwa sposoby - łopatologicznie zrzucając pasek z koła pasowego pompy lub luzując mocowanie pompy i bez niczego ściągając pasek.
Pasek alternatora - na napinacz paska nakładamy oczkową 13 i działamy od dołu w kierunku tyłu samochodu. Bez większego problemu pasek nam schodzi.

Odkręcamy 2 śrubki, które trzymają przewody klimatyzacji - ułatwi to późniejsze manewrowanie.
Odpinamy od plastikowych opasek przewody klimatyzacji - w celu jak powyżej.

Od alternatora odkręcamy przewody, będą nam do tego potrzebne klucze nasadowe 13 oraz 8.
Pozostała nam ostatnia czynność do wykonania, czyli odkręcenie alternatora.

2 godziny zajęło mi odnalezienie najdogodniejszej konfiguracji klucza do odkręcenia górnej śruby, która umiejscowiona jest tuż pod sprężarką klimatyzacji.
2 dolne śruby (klucz 13) bez większego problemu się odkręcają - są pobielane więc wystarczy je dosłownie ruszyć, a później można odkręcać palcami.
górna śruba - kombinacja małej grzechotki, długiej przedłużki oraz krótkiej nasadki 13. Wchodzimy kluczem pod sprężarkę klimatyzacji od strony ściany grodziowej,
następnie musimy spoglądać (z poziomu filtru powietrza) i nacelować klucz na śrubę. Gdy już nam się to uda - działamy.
Ruch w tym miejscu jest bardzo ograniczony i może wylecieć nam kilka niecenzuralnych słów.
Polecam górną śrubę odkręcać jako pierwszą!!
Mamy już odkręcony alternator, metodą prób i błędów ostrożnie wyciągamy go spod auta - nie zniechęcajcie się ;) wyjdzie.

Następne kroki wykonujemy w odwrotnej kolejności i cieszymy się magicznym ładowaniem ;) Pamiętajmy o przytwierdzeniu wszystkich przewodów klimatyzacji!

Rzecz do zrobienia przez każdego - mi zajęło to ok 3h. Generalnie chciałem podzielić się z Wami sposobem na odkręcenie samego alternatora. Za jego umiejscowienie, konstruktorom Fiata należy się jakaś nagroda...

W przeciągu kilku dni do przerobienia pozostaje mi odpływ z podszybia - mam nadzieję, że ochroni to alternator przed kolejną wymianą.

Zdjęcia robione już po wymianie, w najbliższych dniach uzupełnię galerię. Jak tylko wjadę na kanał to dokonam zdjęć od dołu.
Pozdrawiam wszystkich!!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 T-Jet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 11:54 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1758
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 205 razy
Otrzymał Piw: 116 razy
Good job !

Wysłane z SONY Xperia J

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 12:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Świetny manual.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 12:41 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 14:17
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 105 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
Dobra Robota :pivo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 15:21 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 cze 2010, o 21:52
Posty: 159
Lokalizacja: stolyca
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 3 razy
Ładnie pęknięty

_________________
Nie trudno jest rozebrać kobietę wbrew jej woli,trudniej ubrać po jej myśli.
Bo kobietę trzeba trzymać krótko...najwyżej dwa lata.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 17:26 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1424
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 161 razy
Otrzymał Piw: 107 razy
No narobiłeś się i przy wymianie alternatora i przy pisaniu manuala - :pivo należy się jak nic :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 17 maja 2014, o 17:57 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Oby więcej takich manuali, dobra robota.

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 19 maja 2014, o 09:08 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
w serwisie pewnie jakies 2 h roboty co daje 200-250 zł. czyli jesteś bogatszy o tyle :)


mój czeka na robotę i nie ma czasu się za to zabrać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 12:36 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:22
Posty: 261
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 4 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Super manual:) Przymierzam się do wymiany rozrządu i po zakupieniu kompletu rozrządu z pompą wody włącznie chciałem zakupić w sklepie z częściami oba paski tzn. pasek od alternatora i pasek wspomagania ale facet w sklepie po wpisaniu w program stwierdził, że do t-jeta jest tylko jeden pasek wielorowkowy. I taki też tylko zamówiłem. Ale zgodnie z manualem są dwa i rozumiem, że musze ten drugi dokupić czyli prawdopodobnie od wspomagania?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   151000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 12:54 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
pewnie ma ten dłuższy. ten krótszy cięzko dostać, ale można wziąść - już nie pamiętam - chyba Conti 850

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 13:00 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:22
Posty: 261
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 4 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Ciężko dostać, tzn. mogę mieć problem z kupieniem go? Chciałem już przy wymianie rozrządu wymienić wszystkie paski.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   151000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 13:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Krótki pasek kup w ASO. To pasek do pompy wspomagania.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 13:06 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 7 lut 2014, o 14:22
Posty: 261
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 4 razy
Otrzymał Piw: 4 razy
Jaka jego cena może być w ASO w przybliżeniu?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   151000   Silnik:   1.4 16v Turbo   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 14:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Chyba 40-50zł, nie pamiętam. Napisz do darcyna.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
PostNapisane: 18 cze 2014, o 14:29 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
a nie masz żadnego sklepu w pobliżu. jak nie mają na stanie to zamówią.

a darcyna czy buherta pytałeś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]