Akustyka ostrzegawcza
-
- klubowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 lip 2013, 22:59
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Akustyka ostrzegawcza
Witam, dziś wracałem od znajomych, droga asfaltowa wiodła przez ciemny las, i nagle wyskoczyło mi jakieś zwierze, jakby lis, i w tym czasie zapaliła się na czerwono kontrolka przy obrotomierzu (chyba przy obrotomierzu ) i był sygnał akustyczny. Zupełnie nie wiem co mogło być przyczyną bo w sumie to jest wersja Active a nigdy takiego czegoś nie było. Może się ktoś z tym spotkał ?
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akustyka ostrzegawcza
A zaświeciła się w na przykład czasie nagłego hamowania?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 lip 2013, 22:59
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Re: Akustyka ostrzegawcza
W nagłych hamowaniach to się wcześniej nie świeciła tylko teraz podczas ostrego wciśnięcia hamulca. Ale może to nie było wystarczająco nagłe hamowania żeby się zaświeciła.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akustyka ostrzegawcza
To może być Niski poziom płynu hamulcowego, ale że był jeszcze sygnał akustyczny, to by wyglądało na zaciągnięty hamulec ręczny
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Akustyka ostrzegawcza
To może oznaczać:
1) niski poziom płynu hamulcowego
2) kończące się klocki hamulcowe z przodu
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, więc proponuję zainteresować się konkretnie tematem hamulców w aucie Nie wiem, czy komunikat o kończących się klockach jest również sygnalizowany dźwiękiem, bo nigdy tego na żywo nie widziałem, ale niewykluczone, że tak może być
1) niski poziom płynu hamulcowego
2) kończące się klocki hamulcowe z przodu
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, więc proponuję zainteresować się konkretnie tematem hamulców w aucie Nie wiem, czy komunikat o kończących się klockach jest również sygnalizowany dźwiękiem, bo nigdy tego na żywo nie widziałem, ale niewykluczone, że tak może być
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Akustyka ostrzegawcza
Może i klocki się kończą, ale jeśli kolega Michał99 ma dobry opis 38.000km to chyba za wcześnie na klocki.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Akustyka ostrzegawcza
Nie koniecznie, wtedy po raz pierwszy u siebie wymieniałem fabryczne klocki po ich zużyciu I nie mnie jednego to spotkało przy takim przebiegu
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 lip 2013, 22:59
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Re: Akustyka ostrzegawcza
Prawdziwy przebieg to jest 38600 km, ale to trochę chyba za mało na zużyte klocki tym bardziej że są te co fabryka założyła oraz przy tym samochodzie nie ma odnotowanych naprawa Generalnie jechałem po drodze nie za równej i czasem naprawdę sporo dołki były, może to wina drogi była.
Ps. Linea jest w wersji Active.
Ps. Linea jest w wersji Active.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Akustyka ostrzegawcza
Jeszcze raz zaznaczam - taki przebieg nie świadczy o tym, że na klocki jest za wcześnie U mnie pierwsza wymiana klocków, właśnie tych "fabrycznych" była w okolicach 40 tyś km., następne klocki wymieniałem niedawno, przy przebiegu ciut ponad 80 tyś, więc wychodzi na to, że komplet klocków mam na ok 40 tyś. Może być jeszcze ewentualność, że przewód od czujnika zużycia klocków się zerwał i majtając się styka gdzieś od czasu do czasu, chociaż to raczej mało prawdopodobne, raczej obstawiam zużycie klocków. Z resztą: Michał99, nie ma co gdybać, kontrola stanu klocków trwa dosłownie moment, kontrola poziomu płynu hamulcowego jeszcze szybciej, więc proponuję tam zerknąć i wtedy będzie wiadomo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 lip 2013, 22:59
- Przebieg: 38000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
Re: Akustyka ostrzegawcza
Wykluczam klocki oraz płyn hamulcowy, bo klocki są jeszcze dobre, a płyn jest. Zaraz obok kontrolka od ręcznego hamulca jest, to może ona mignęła bo coś linka się poluzowała albo coś....
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Akustyka ostrzegawcza
Wykluczasz klocki i płyn, bo sprawdzałeś te elementy, czy wykluczasz je, bo... TAK ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Akustyka ostrzegawcza
sprawa jest prosta walnąłeś po heblach - nie wcisnąłeś sprzęgła, silnik sie "zdusił" i komputer krzyknął że za niskie ciśnienie oleju w silniku. w rozbudowanych wersjach komputera jest informacja na wyswietlaczu + biper. w activ pewnie tylko kontrolka + biper.
ja weźmiesz na postoju, przy włączonym silniku i wrzuconym biegu, naciśniętym hamulcu puścisz sprzęgło - będzie tak samo.
ja weźmiesz na postoju, przy włączonym silniku i wrzuconym biegu, naciśniętym hamulcu puścisz sprzęgło - będzie tak samo.