Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Nie jestem pewien do końca (sprawdzę to w domu w eLearn'ie), ale obstawiam, że całością steruje Body Computer, łącznie z funckją "przerywacza". Wygląda to mniej więcej tak: wciskasz przycisk świateł awarynych, on przekazuje sygnał do body computera, który wewnętrznie uruchamia światła zapalając je na przemian w odpowiednich okresach czasu. Tak jak mówię - są to moje przypuszczenia, potwierdzę to dokładnie później.
Co do świateł LED w kerunkowskazach - sprawa ma się dokładnie tak samo, jak w przypadku jakichkolwiek innych świateł, gdzie można próbować zastosować LEDy. Problemem jest komputer, który monitoruje sprawność żarówek. Jeśli wstawisz żarówkę LED, to automatycznie pojawi się na desce komunikat o uszkodzonej żarówce wraz z kontrolką. Tak samo jest z kierunkowskazami, które również są monitorowane przez body, dlatego chyba nikt z nas nie używa LEDów. Było z resztą o tym już pisane nie raz Oprócz komunikatu problemem jest jeszcze wydajność tych świateł - w naszych lampach światło LEDowe nie jest tak wydajne, jak powinno to wyglądać
Aa, i jeszcze małe info odnośnie tematu wątku: w ostatniej wersji programu Multiecuscan pojawiła sie opcja aktywacji tej funckji w autach Grande Punto ale w rocznikach powyżej 2009 roku. Niestety w innych modelach jak na razie nie widzę tej opcji, ale może kiedyś sie ona pojawi do aktywacji i u nas
Co do świateł LED w kerunkowskazach - sprawa ma się dokładnie tak samo, jak w przypadku jakichkolwiek innych świateł, gdzie można próbować zastosować LEDy. Problemem jest komputer, który monitoruje sprawność żarówek. Jeśli wstawisz żarówkę LED, to automatycznie pojawi się na desce komunikat o uszkodzonej żarówce wraz z kontrolką. Tak samo jest z kierunkowskazami, które również są monitorowane przez body, dlatego chyba nikt z nas nie używa LEDów. Było z resztą o tym już pisane nie raz Oprócz komunikatu problemem jest jeszcze wydajność tych świateł - w naszych lampach światło LEDowe nie jest tak wydajne, jak powinno to wyglądać
Aa, i jeszcze małe info odnośnie tematu wątku: w ostatniej wersji programu Multiecuscan pojawiła sie opcja aktywacji tej funckji w autach Grande Punto ale w rocznikach powyżej 2009 roku. Niestety w innych modelach jak na razie nie widzę tej opcji, ale może kiedyś sie ona pojawi do aktywacji i u nas
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
ale są Ledy do świateł z kontrolą przepalonej żarówki (czyli z rezystorem) i takie dookolne, dające rozproszone światło - dlatego zapytałem , czy to ktoś założył i jest zadowolony z efektu. Nie chcę być posądzony o gawiedziarstwo z tymi Ledami , pytam o nie bo z nimi byłoby możliwe założenie przerywacza o większej częstotliwości (coś jak choćby stroboskop) ale oczywiście tylko do gwałtownego hamowania.
Jeśli byłoby tak jak mówisz z tym włączaniem awaryjnych , to która to para przewodów we wtyczce spod środkowego panelu ? - jeśli oczywiście miałbyś to w swoim eLearn-ie
Jeśli byłoby tak jak mówisz z tym włączaniem awaryjnych , to która to para przewodów we wtyczce spod środkowego panelu ? - jeśli oczywiście miałbyś to w swoim eLearn-ie
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
są na allegro ledy z odpowiednim rezystorem. leszek1234 bądź pionierem i wsadź te ledy. ktoś musi być pierwszy.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Oooo, warto spróbować na jakiejś Linie z 2010 roku. Moja z końcówki 2009 też by była chętna.mwas pisze:Aa, i jeszcze małe info odnośnie tematu wątku: w ostatniej wersji programu Multiecuscan pojawiła sie opcja aktywacji tej funckji w autach Grande Punto ale w rocznikach powyżej 2009 roku. Niestety w innych modelach jak na razie nie widzę tej opcji, ale może kiedyś sie ona pojawi do aktywacji i u nas
Tempomat też był aktywowany na Idei, więc może była by szansa
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie, ale mam nadzieję, że skoro jest to w GP, to może w innych modelach Fiatowskich też się w końcu pojawi taka funckja do aktywacji. Na chwilę obecną z aut, po których "biegałem" w programie jedynie w GP znalazłem tą opcję
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Świat mi się zawalił, i marzenia legły w gruzachmwas pisze:Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie
Poczekajmy zatem.
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Nie łam się Coś się wymyśli Jak nie z tym, to innym "bajerem" Ogólnie mam kilka rzeczy na tapecie do "dołożenia", ale czy coś z tego będzie... pożyjemym zobaczymy, wszystko po kolei małymi kroczkamiTomek pisze:Świat mi się zawalił, i marzenia legły w gruzachmwas pisze:Jeśli mówisz i o aktywacji tej funckji przy użyciu opcji dla GP, to z tym próbowaniem byłbym ostrożny, bo GP ma inny body, z którym łączymy się przez przejściówkę i obstawiam, że nie da rady połączyć się z Liną mając wybrane GP w programie
Poczekajmy zatem.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
O moim też myśliszmwas pisze: Ogólnie mam kilka rzeczy na tapecie do "dołożenia", ale czy coś z tego będzie... pożyjemym zobaczymy, wszystko po kolei małymi kroczkami
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
fiu fiu ...mwas , czym nas zaskoczysz ale mnie zaciekawiłeś
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
smak56, jak najbardziej tak
leszek1234, jest kilka rzeczy, które sa w innych autach lub w bogatszych wersjach i rozkminiam, czy dałoby się coś aktywować/domontować Nie chcę na razie rzucać konkretów żeby nikomu nie robić nadziei Oczywiście jak coś się uda, to będziecie pierwsi, którzy się o tym dowiedzą i otrzymacie pełną instrukcję jak to wykonać we własnym zakresie
-- 28 lis 2013, o 21:46 --
Jak obiecałem, tak sprawdziłem. Potwierdzam to, co pisałem wcześniej: światła kierunków oraz awaryjne są W PEŁNI sterowane przez body computer, co oznacza, że nie ma w tym układzie żadnego elementu typu przerywacz. Natomiast światłą awaryjne sterowane są przewodami o kolorach:
czarno-filetowy - wyjście sygnału włączenia świateł awaryjnych
zielono-czerwony - wejście sygnału włączenia świateł awaryjnych
szaro-czerwony - napięcie na diodę w przełączniku awaryjnych
Działa to tak: aby włączyły się światła awaryjne, trzeba zewrzeć ze sobą przewody czarno-filetowy i zielono-czerwony. Mówię oczywiście o kolorach przewodów, jakie powinny być w złączce podłączonej do listwy z przełącznikami w górnej części konsoli centralnej.
leszek1234, jest kilka rzeczy, które sa w innych autach lub w bogatszych wersjach i rozkminiam, czy dałoby się coś aktywować/domontować Nie chcę na razie rzucać konkretów żeby nikomu nie robić nadziei Oczywiście jak coś się uda, to będziecie pierwsi, którzy się o tym dowiedzą i otrzymacie pełną instrukcję jak to wykonać we własnym zakresie
-- 28 lis 2013, o 21:46 --
Jak obiecałem, tak sprawdziłem. Potwierdzam to, co pisałem wcześniej: światła kierunków oraz awaryjne są W PEŁNI sterowane przez body computer, co oznacza, że nie ma w tym układzie żadnego elementu typu przerywacz. Natomiast światłą awaryjne sterowane są przewodami o kolorach:
czarno-filetowy - wyjście sygnału włączenia świateł awaryjnych
zielono-czerwony - wejście sygnału włączenia świateł awaryjnych
szaro-czerwony - napięcie na diodę w przełączniku awaryjnych
Działa to tak: aby włączyły się światła awaryjne, trzeba zewrzeć ze sobą przewody czarno-filetowy i zielono-czerwony. Mówię oczywiście o kolorach przewodów, jakie powinny być w złączce podłączonej do listwy z przełącznikami w górnej części konsoli centralnej.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
mwas -jesteś niezawodny. Ta inormacja jest miodem na moje serce, sprawa wygląda prościej niż myslałem
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Nie ma sprawy, czekamy na info co żeś tam wyczarował
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Maciek , a z tego eLearn'a wynika może , czy przez ten przycisk awaryjnych idzie cały prąd na żarówki, czy tylko sterowanie?
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Światła ostrzegawcze awaryjnego hamowania
Tak jak pisałem - to jest JEDYNIE sterowanie. Zwarcie tych dówch przewodów powoduje danie sygnału body computer'owy, że ma włączyć swiatła waryjne i to body włącza/wyłącza na przemian prąd w żarówkach. jak chcesz, to mogę Ci umieścić cały schemat elektryczny świateł kierunków/awaryjnych.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007