Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Glośna i nadaktywna - często załączająca się klima .

Post autor: zibi186 »

Witam . Klima od jakiegoś czasu działała jak w temacie - głośno i często się zalączala . Z dużą pomocą Prezesa ( dzięki 😅) temat ogarnięty . A teraz dla potomnych :
Jeśli stwierdzicie u siebie podobne objawy , najprościej chyba byłoby odpalić Miltiecuscan i w zakładce testy uruchomić pierwszy z brzegu test - pierwszego biegu wentylatora . Podczas testu wyraźnie słychać działanie przekaźnika T06 pod maską . Jeśli go nie słychać , trzeba sprawdzić / wymienić wspomniany przekaźnik lub być może bezpiecznik F06 , który zasila ten przekaźnik . Jeżeli słychać działanie przekaźnika , a nie ma odgłosu działania pierwszego biegu wentylatora , to zważywszy , że dostęp do rezystora pierwszego biegu jest stosunkowo prosty ( kolejny plus dla Fiata 😅) myślę, że nie warto rozkopywać kontrolnie skrzynki bezpieczników jak ja to robiłem ,aby sprawdzać wszystko po kolei . Wystarczy wykręcić dwie śrubki na klucz 10 trzymające zbiornik płynu chłodzącego . Niemal bezpośrednio pod nim , w górnym lewym rogu obudowy wentylatora znajduje się zabudowany rezystor pierwszego biegu . Po zdjęciu żółtego zabezpieczenia możemy rozpiąć wtyczkę elektryczną. Następnie jedna śrubka i możemy już wyciągnąć wspomniany opornik szybki pomiar multimetrem i widać , że między dwoma pinami na wejściu zupełnie nie ma kontaktu - rezystor do wymiany 👍🏻 koszt na popularnym portalu aukcyjnym to niecałe 30 zł . Oczywiście jeśli okaże się , że miernik wykazuje obwód zamknięty opornika , uszkodzenia trzeba szukać pomiędzy T06 a opornikiem pierwszego biegu - gruby biały przewód od skrzynki bezpieczników do opornika . Zabieg jest wyjątkowo prosty , a u mnie każde zalączenie się bezpośrednio drugiego biegu wentylatora , na wskaźniku wpiętym w gniazdo zapalniczki pokazywało chwilowy spadek ładowania niemalże do zera , czyli do poziomu naładowania aku . Jeśli więc macie podobne problemy z klimą, polecam kontrolę tego opornika 👍🏻 na załączonych zdjęciach widać, jak ząb czasu się w niego wgryzł 😅 Pozdrawiam 😊
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ