[ M ] Podłączenie tempomatu

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5202
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 13 mar 2015, 10:40

A właśnie miałem pisać o akumulatorze... :ink Po VINie wychodzi mi, że w konfiguracji auta nie zmieniło się kompletnie nic, więc skoro działą u nas, to powinno i działać tutaj. Pozostaje więc sprawdzić dokładnie, czy przypadkiem nie ma nigdzie przebicia, ale rzeczywiście w pierwszej kolejności zainteresowałbym się akumulatorem - skoro wyskakuje Ci już komunikat o airbagu, to najprawdopodobniej winny za takie działanie tempomatu będzie właśnie akumulator. Może to dziwne, ale słaby aku objawia się u nas bardzo niespodziewanymi efektami :ink U mnie np. po odpaleniu auta nie dało się otworzyć bagażnika przyciskiem z konsoli :ink Po chwili pracy silnika, zgaszeniu go i odpaleniu ponownie wszystko wracało do normy, więc efekty tak jakby znajome :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Online
Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3801
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 206000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 13 mar 2015, 12:34

Mam dobry akumulator, ale od czasu do czasu /nie mam pojęcia od czego to zależy/ przy rozruchu, potrzebuje jeszcze jednego obrotu. Efektem tego jest np. mrugający stan przejechanych kilometrów. A ostatnio zawiesiło się Blue&Me. Czasami wystarczyło wyjąć pendriva, aby z powrotem zadziałało. Teraz nie dało rady i musiałem zresetować kompa aby zaskoczyło. Tak więc może i tutaj :pomysli
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 709
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Fiacik » 13 mar 2015, 15:54

Tak czytam powyższe posty i myślę sobie ,że chłopaki dobrze "kombinują" z tym akumulatorem,a to dlatego,że sam kilka dni temu miałem dziwny przypadek ,którego winowajcą był jak mi się wydaje akumulator.Jak zauważycie auto mam dopiero 1,5 roku od zakupu w salonie,mimo,że dużo jeżdżę to ostatnio z różnych powodów stało na garażu non stop 12 dni na załączonym alarmie.Przy odpalaniu ,bardzo długo /chyba z 8 sekund/ grzały się świece żarowe / normalnie ok.4 sek./ a przy samym odpalaniu ,coś pisknęło i na moment przeleciał komunikat "filtr oleju napędowego".Samo odpalanie ,a właściwie kręcenie rozrusznika też nie szło tak gładko jak zwykle.Po tym wszystkim przejechałem ok.40 km i do dzisiaj spokój.Podejrzewam wiec,ze alarm trochę ciągnie i przez te 12 dni jednak trochę z akumulatora wyssał + fabryczna dioda w drzwiach od immobilizera.Kilka lat temu miałem nowa Fabię z salonu z alarmem i ok.1 miesiąca od zakupu złapałem solidna grypę-leżałem 3 tygodnie w domu. Akumulator padł do zera ,a auto z dusza na ramieniu odpaliłem na "pych".
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 14 mar 2015, 20:12

Dzisiaj wymieniliśmy mój fabryczny aku (40 mAh) na używany, ale sprawny 62 mAh. No i okazało się, że... Tomek miał rację. Po wymianie akumulatora tempomat za każdym razem działa prawidłowo :banan . Wielkich testów nie robiłem, ale kilka kursów w ciągu dnia miałem i nie mam uwag do działania tempomatu. Wcześniej od dnia montażu nie miałem dnia, żeby było bez problemów.

Jeżeli ktoś w przyszłości będzie miał podobny problem, to należy zwrócić uwagę na stan akumulatora.

Dziękuję bardzo Wszystkim, którzy włączyli się w pomoc przy rozwiązaniu mojego problemu, a szczególnie Tomkowi, którego post dał najwięcej do myślenia :pivo .

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6116
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Tomek » 14 mar 2015, 21:20

Cieszę się, że się udało :)

Awatar użytkownika
Phyt0n
klubowicze
klubowicze
Posty: 115
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 117300
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mława
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Phyt0n » 22 mar 2015, 20:30

dzieki za fajny tutorial odnosnie tempomatu ... az jestem zdziwiony ile mozliwosci chowa w sobie Linea :)
wlasnie zakupilem swieze manetki od Alfy 147 - czekam na przesylke no i bede chcial zalozyc sprzeta :) mam nadzieje, ze wszystko odbedzie sie bez problemu ... :)
Pozdrowienia!
Phyt0n @ Fiat Linea 1.3 MultiJet 102KM 217Nm

Linki affiliacyjne (jesli komus potrzeba): Hexcore.pl - hosting WWW juz od 20PLN rocznie | Microsoft OneDrive - darmowy dysk sieciowy 15GB+0.5GB za reflinka

Awatar użytkownika
ryszardo_
Daję radę
Daję radę
Posty: 92
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 118000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: ryszardo_ » 30 mar 2015, 23:09

Dziś samodzielnie zamontowałem u siebie tempomat bez większych problemów i po pierwszych próbach jazdy, działa bez zarzutu, całkowity koszt montażu wyniósł 103zł

Bardzo dobrze jest tu omówiony montaż tego urządzenia, należy się :pivo

Jedynie u siebie miałem problem w kostce z pinem 41, gdyż jego nie znalazłem, ale skorzystałem ze zdjęcia oznaczonego kółkami na czerwono jest tu pokazane, gdzie mają być wpięte poszczególne przewody, u mnie zamiast pinu 41 to miejsce było oznaczone jako pin 27.

Dla Linea 1.4 8V z 2007r:
Pin 33 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 41 - sterowanie - (u mnie było to oznaczone jako 27 - licząc od brzegu przód kostki jest to 9 pozycja)
Pin 21 - sterowanie +
Pin 17 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5202
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 31 mar 2015, 9:10

ryszardo_ pisze:Jedynie u siebie miałem problem w kostce z pinem 41, gdyż jego nie znalazłem, ale skorzystałem ze zdjęcia oznaczonego kółkami na czerwono jest tu pokazane, gdzie mają być wpięte poszczególne przewody, u mnie zamiast pinu 41 to miejsce było oznaczone jako pin 27.
Ale to nadal jest pin 41 :ink a to, że kołeczek, który był włożony w to miejsce był oznaczony 27, to już zupełnie inna kwestia - te kołki to chyba były wkładane tak, jak Turkowi wpadło w łapę :lacha W każdym razie, cieszę się, że działa :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Phyt0n
klubowicze
klubowicze
Posty: 115
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 117300
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mława
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu - konektorki

Post autor: Phyt0n » 12 maja 2015, 17:44

btw. jako ze montaz tempomatu sie zbliza, chcialem sie zapytac czy ktos moze dysponuje jeszcze nadmiarowymi konektorkami, ktorymi bylby w stanie odsprzedac razem z przesylka ?

bede wdzieczny za pomoc.
Pozdrowienia!
Phyt0n @ Fiat Linea 1.3 MultiJet 102KM 217Nm

Linki affiliacyjne (jesli komus potrzeba): Hexcore.pl - hosting WWW juz od 20PLN rocznie | Microsoft OneDrive - darmowy dysk sieciowy 15GB+0.5GB za reflinka

Awatar użytkownika
ryszardo_
Daję radę
Daję radę
Posty: 92
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 118000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu - konektorki

Post autor: ryszardo_ » 13 maja 2015, 0:14

Phyt0n pisze:btw. jako ze montaz tempomatu sie zbliza, chcialem sie zapytac czy ktos moze dysponuje jeszcze nadmiarowymi konektorkami, ktorymi bylby w stanie odsprzedac razem z przesylka ?

bede wdzieczny za pomoc.
Ja kupiłem konektorki od markus2021 zapytaj u niego może jeszcze ma?

Awatar użytkownika
Phyt0n
klubowicze
klubowicze
Posty: 115
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 117300
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mława
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Phyt0n » 13 maja 2015, 13:41

ryszardo: dzieki za info ... okazalo sie ze jeszcze sa w 'ofercie' ;-))


edit:
jak wynika z ponizszego postu - bylo to 'rzutem na tasme' ;-))
Ostatnio zmieniony 13 maja 2015, 20:35 przez Phyt0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia!
Phyt0n @ Fiat Linea 1.3 MultiJet 102KM 217Nm

Linki affiliacyjne (jesli komus potrzeba): Hexcore.pl - hosting WWW juz od 20PLN rocznie | Microsoft OneDrive - darmowy dysk sieciowy 15GB+0.5GB za reflinka

Awatar użytkownika
markus2021
klubowicze
klubowicze
Posty: 204
Rejestracja: 13 paź 2010, 18:30
Przebieg: 105000
Silnik: 1.3 16v Multijet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Nowy Sącz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: markus2021 » 13 maja 2015, 17:47

Muszę oznajmić wszem i wobec iż kolega Phyt0n niestety jako ostatni zakupił ostatnie konektorki.

Awatar użytkownika
Phyt0n
klubowicze
klubowicze
Posty: 115
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 117300
Silnik: 1.3 M-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mława
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Phyt0n » 08 cze 2015, 22:35

markus: jeszcze raz dzieki za konektorki - bardzo sie przydaly :)

dzisiaj rekoma zaprzyjaznionego elektromechanika udalo sie zalozyc tempomat ... koszt calej imprezy to ok. 200zl w moim przypadku z czego montaz to 120zl ... :)

przy pierwszej jezdzie probnej nie 'pyklo' i tempomat nie chcial zadzialac, chociaz elektrycznie wszystko bylo oki - nie wykrywal go komputer diagnostyczny.. potem jeszcze posprawdzalismy polaczenia i prawidlowosc zlozeniua do kupy wtyczki glownej i cos tam musialo byc nie halo bo komputer diagnostyczny zobaczyl tempomat i przy jezdzie probnej juz pracowal prawidlowo :)
przy okazji pojawil sie 'check engine' o kodzie P1302 (auto adjustment of gearbox - czy siakos tak), w kazdym razie po wcisnieciu sprzegla i wylaczeniu zaplonu check engine znikl ...

tempomat sprawdzony na trasie - jestem bardzo zadowolony z tego narzedzia .. nie wiedzialem ze jest w stanie 'przywrocic' predkosc zarowno z dolu (sam przyspiesza) jak i z gory (przy zwalnianiu) ... :)


przy okazji zebralem wszystkie informacje z tego watka dotyczace mojego silnika 1.3 Multijet w jeden plik PowerPointa (9 slajdow) - taki manual na podstawie Waszych postow z tego watka ... jak komus potrzeba to moge udostepnic :)
Pozdrowienia!
Phyt0n @ Fiat Linea 1.3 MultiJet 102KM 217Nm

Linki affiliacyjne (jesli komus potrzeba): Hexcore.pl - hosting WWW juz od 20PLN rocznie | Microsoft OneDrive - darmowy dysk sieciowy 15GB+0.5GB za reflinka

TYGRYS
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2015, 9:11
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: TYGRYS » 30 maja 2016, 11:50

Witam,
Ma ktoś może do sprzedania 4 konektorki lub część wiązki komputera do Fiata Linea Dynamic 1.4 8V '2007?

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer » 31 maja 2016, 10:55

jeżeli mwas nie ma to podejrzewam że u nas ciężko będzie znaleźć. Najszybciej to kupić jakąś wiązkę na necie od linei, gp lub jakiegoś fiaciora
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości