[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 11 mar 2015, 19:22

Zanim rozpoczęliśmy montaż tempomatu, dokładnie przeczytałem całą dyskusję na forum. Dlatego podczas montażu wiedzieliśmy, na które elementy zwrócić uwagę, żeby uniknąć problemu. Wkładając piny do wtyczki słychać było charakterystyczny klik, użyte są nowe przewody, kontrolka jest aktywowana Multiecuscanem.
Dla mnie osobiście najbardziej zaskakującym faktem jest to, że podczas zapłonu tempomat włącza i wyłącza się prawidłowo. Natomiast po uruchomieniu silnika, po włączeniu tempomatu kontrolka zapala się, ale po wyłączeniu już nie gaśnie i wtedy wiem, że tempomat się zawiesił. Stąd podejrzewam, że z przewodami, wtyczkami itp. jest wszystko ok, a problem może być w oprogramowaniu sterownika.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5203
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 11 mar 2015, 19:57

Możesz podać VIN auta ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 11 mar 2015, 20:05

ZFA32300003165912

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1881
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 90209
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson » 11 mar 2015, 22:07

A może Fiat coś pozmieniał w nowszych modelach, my zakładający tempomaty w większości mamy auta z lat 2007-2009 (chyba, że się mylę :pomysli ). Jeżeli dobrze widziałem to np. auta z 2012 r. nie mają otwierania bagażnika z kluczyka - nie ma "dziurki" na kluczyk w klapie, to i może coś namieszali ( przyoszczędzili :ink ) przy okazji w innych elementach :przykry .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 12 mar 2015, 6:24

Ja mam linkę wyprodukowaną na samym początku 2012 (kupiona 03.2012). No i mam otwieranie bagażnika z pilota oraz otwór na kluczyk w klapie.

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer » 12 mar 2015, 11:42

rozumiem że aktywacja kontrolki i osiowanie było robione też zgodnie z instrukcją?
Obrazek

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 12 mar 2015, 11:58

Aktywacja kontrolki i osiowanie proxy zrobione zgodnie z instrukcją. Był jeden problem. Po zrobieniu wszystkiego Multiecuscanem i po ponownym włączeniu zapłonu kontrolka się nie pojawiła. Dopiero podczas jazdy testowej się sama zaświeciła pierwszy raz.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5203
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 12 mar 2015, 12:06

To zachowanie kontrolki było poprawne, więc tu jest OK. Chciałem VIN właśnie po, żeby sprawdzić, czy nie było jakiś zmian w konfiguracji auta, później to sprawdzę. Rozumiem, że to jest Linka jeszcze przed FL ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 12 mar 2015, 12:13

Tak, z wyglądu nie różni się od Waszych.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6117
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Tomek » 12 mar 2015, 18:49

A może przemyśleć jeszcze raz kwestie prądowe...
Ja się na tym nie znam, i nie wiem co poradzić, ale napiszę o moim użytkowaniu tempomatu.
Mam w Linie 5cio letni już fabryczny akumulator, który nigdy dotąd nie zawiódł, ale ostatniej zimy gdy samochód spędzał noce na mrozie, odpalał jakby ciężej. Często gęsto po takim porannym cięższym odpaleniu tempomat nie chciał się włączać.
Ale gdy auto pochodziło nawet parę minut, następnie zostało wyłączone, i znów włączone, tempomat wracał do życia.
Aku już nie pierwszej młodości, więc uważam że to jego sprawka. Chyba brakuje prądu na uruchomienie wszystkich systemów w bolidzie :zlośnik
kola09, Ty jeździsz dużo, no i auto nowsze, więc aku u Ciebie nie podejrzewam, ale może mój przypadek Was na coś naprowadzi.

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 118
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 12 mar 2015, 18:58

No ja mam aku fabryczny, czyli 3 letni. Przez trasy jakie robię, problemów z odpalaniem nie mam. Ale... czasami przy mrozie pojawia mi się komunikat "Awaria airbag". Gdzieś na forum przeczytałem, że może to świadczyć o słabym aku. I może faktycznie mój problem z tempomatem jest związany z słabym aku... I jak przejadę kilka km, zrobię restart silnika, to tempomat działa. Sprawdzę to może w sobotę. Podepniemy inny aku i zobaczymy, co się będzie działo.

will
Administrator
Administrator
Posty: 3357
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: will » 12 mar 2015, 22:32

Tomek dobrze kombinuje podładuj aku co dzień i sprawdź tempomat.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1881
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 90209
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson » 12 mar 2015, 23:13

Eee, trochę dziwne, ja mam akumulator 6-cio letni bez trzech miesięcy, czasami zaświeci komunikat "awaria airbaga", jak jest zimniej na zewnątrz, a maszyna parkowana pod przysłowiową chmurką i wszystko działa, tempomat również :smak .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1475
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 » 12 mar 2015, 23:19

a ja bym wszystko odkręcił i sprawdził , czy połączenia są na pewno zgodne ze schematem...

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer » 13 mar 2015, 8:10

skoro wyskakują wam te kontrolki to się nie martwicie? :)

ja bym zwrócił właśnie baczniejszą uwagę na aku bo może zdechnąć w najmniej odpowiednim momencie
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości