[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 10 mar 2015, 22:54

Rozwiązanie z przyciskami bardzo sprytne :ok) Natomiast objawy jakie u Ciebie występują są bardzo zastanawiające :pomysli Wygląda to tak, jakby rzeczywiście coś się wieszało w sofcie, tylko że... CO :? :! Możesz opisać jak dokładnie wykonano połączenia ? Chodzi mi który PIN z wtyczki w komorze silnika z jakim przyciskiem ? Bo mam mały pomysł, ale muszę najpierw poznać jak masz rozwiązane połączenia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1829
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson » 10 mar 2015, 23:05

Bo ja wiem czy sprytne ? Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo ; "nasza" manetka z alfy jest bliżej kierownicy przez co "łatwiej" korzystać z tempomatu - oczywiście moim zdaniem ;-).

Pozdrawiam. Adam.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 114
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 10 mar 2015, 23:10

Jutro podpytam szwagra o połączenia i napiszę co i jak. Mam nadzieję, że uda się znaleźć rozwiązanie...

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 10 mar 2015, 23:39

Maciek, a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 11 mar 2015, 8:27

smak56 pisze:Maciek, a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.
No właśnie to chcę ustalić dlatego pytam o dokładne podłączenie :ink Nie ma cudów, musi działać, czekam na info :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer » 11 mar 2015, 8:45

to może być to. u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości. tutaj, w związku z trochę innym montażem może być podobnie. czekamy
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 11 mar 2015, 11:46

emmer pisze: u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości.
Michał, a Ty nie zmieniłeś podłączenia tych kabelków? :pomysli
Zaraz jak to wyłapałeś a Maciek sprawdził podłączenia, zamieniłem kabelki i od tamtego czasu nie mam żadnych problemów z tempomatem.
smak56
****
Obrazek

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: emmer » 11 mar 2015, 12:17

nie zmienilem bo w sumie mi to nie przeszkadza. tak jak pisałem tempomat mam cały czas włączony co już eliminuje możliwość że cos z nim będzie nie tak
Obrazek

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 114
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 11 mar 2015, 12:26

Już wiem jak to jest u mnie podłączone:
Pin 17 - res
Pin 21 - "+"
Pin 33 - załączenie/wyłączenie
Pin 41 - "-"
smak56 pisze:a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.
Czytałem chyba na 10 stronie tej dyskusji o zamianie przewodów, ale z tego co pamiętam to nie dotyczyło to wersji 1.4 8V, ale jeżeli miałoby to pomóc, to warto spróbować. Dlatego czekam na ewentualną informację, co powinienem zmienić.
adamson pisze:Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo
Jest to mój pierwszy tempomat w życiu, nie korzystałem nigdy z klasycznej manetki, więc nie mam porównania. Natomiast po kilku pierwszych użyciach przyzwyczaiłem się do takiego rozwiązania i ręka od razu "trafia" w odpowiedni guzik bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Ale pewnie manetka jest lepszym rozwiązaniem, tutaj odpadła nam zabawa z wycinaniem otworu i dopasowaniem pod manetkę.
emmer pisze:u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości.
Też ten wariant testowałem i nawet za pierwszym razem zadziałało (tego samego dnia co rozpocząłem testowanie), ale na drugi dzień rano tempomat nie działał.

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 11 mar 2015, 12:33

kola09 ogólne podłączenie u Ciebie jest OK, natomiast zastanawia mnie jak masz rozwiązaną kwestie podłączenia zasilania w układzie. Przede wszystkim skąd masz pociągnięte zasilanie, a druga rzecz jak to zasilanie jest dalej podłączone - czy tak, jak jest na schemacie czyli zasilanie +12V jest na stałe podane na przyciski, czy na przyciski podawane jest zasilanie dopiero po załączeniu tempomatu przełącznikiem ON ? I pytanie, czy przypadkiem coś Ci tam gdzieś się nie styka dodatkowo powodując małe zwarcie :pomysli Nie wiem jak wygląda u Ciebie od spodu kwestia tych przycisków, w sensie jak duża jest tam "pajęczynka" przewodów i jak są one popodłączane :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
kola09
Spoko gość
Spoko gość
Posty: 114
Rejestracja: 10 mar 2015, 20:09
Przebieg: 168000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo;: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: kola09 » 11 mar 2015, 13:36

Zasilanie jest pociągnięte tak jak w instrukcji na stronie 1, czyli złączka body computera pin nr 8.
Początkowo zasilanie było zrobione jak na schemacie, czyli na stałe podane na przyciski. W ostatnią sobotę szwagier sprawdzał mi wszystkie połączenia i przy okazji zasilanie puścił przez włącznik, czyli obecnie podawane jest na przycisku po załączeniu tempomatu.
Pajęczynka duża nie jest, połączenia są lutowane, zabezpieczone folią termokurczliwą i dodatkowo taśmą. Nie ma tam elementów metalowych mogących powodować zwarcie.
Obecnie przebywam na L4 i siedzę w domu, ale może w weekend jak dojdę do siebie, to cyknę zdjęcie, żeby pokazać jak to wygląda od spodu.

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 11 mar 2015, 13:39

No to wygląda na to, że połączenia masz zrobione poprawnie i teraz kwestia, czy gdzieś nie ma przypadkiem przebicia, czy może gdzieś coś nie styka... :pomysli Ogólnie objaw dziwny :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1460
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: leszek1234 » 11 mar 2015, 15:09

kola09 pisze: czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?
Dobrze by było jeszcze raz sprawdzić na spokojnie czy wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem. Ale skoro raz działa a raz nie działa to przyczyna leży prawdopodobnie w przewodach - czy przy przeciąganiu przewodu do komory silnika nie strzeliła któraś żyła lub nie dotyka masy, przewody są nowe, ze sklepu czy z odzysku? , Ja bym wziął miernik i ruszając kabelkami sprawdził czy są całe.
Ja też po podłączeniu wg. pierwszej wersji Mwasa już jej nie zmieniałem. Nigdy nie wyłączałem i nie wyłączam tempomatu, bo niby po co? I gra i buczy.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 11 mar 2015, 16:36

Tak jak piszecie, ale myślę też sobie, że podstawa jest w pinach we wtyczce. Pamiętacie, jeżeli użyte są fabryczne, to trzeba było je wkładać w odpowiednim kierunku aby usłyszeć charakterystyczny "klick"? Może tam coś nie styka. Ktoś też miał, że nie działało, a po radach Maćka odnośnie sprawdzenia wtyczki, wszystko się naprawiło i było :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1829
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: adamson » 11 mar 2015, 17:17

kola09 pisze:
adamson pisze:Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo
Jest to mój pierwszy tempomat w życiu, nie korzystałem nigdy z klasycznej manetki, więc nie mam porównania. Natomiast po kilku pierwszych użyciach przyzwyczaiłem się do takiego rozwiązania i ręka od razu "trafia" w odpowiedni guzik bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Ale pewnie manetka jest lepszym rozwiązaniem, tutaj odpadła nam zabawa z wycinaniem otworu i dopasowaniem pod manetkę.
Grunt, że Tobie odpowiada takie rozwiązanie :ok) .
Swoją drogą, dziwne działanie Twojego tempomatu :pomysli . Ja podłączałem sam, nie mam szwagra elektryka :-<< i u mnie też nie działało (mimo dobrego podłączenia), dopóki Prezes nie przyjechał do mnie z programem do aktywacji :ok) .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość