Teraz jest 26 kwi 2017, o 23:23


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 426 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 10 mar 2015, o 23:54 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 354 razy
Rozwiązanie z przyciskami bardzo sprytne :ok) Natomiast objawy jakie u Ciebie występują są bardzo zastanawiające :pomysli Wygląda to tak, jakby rzeczywiście coś się wieszało w sofcie, tylko że... CO :? :! Możesz opisać jak dokładnie wykonano połączenia ? Chodzi mi który PIN z wtyczki w komorze silnika z jakim przyciskiem ? Bo mam mały pomysł, ale muszę najpierw poznać jak masz rozwiązane połączenia :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 00:05 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1756
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 204 razy
Otrzymał Piw: 116 razy
Bo ja wiem czy sprytne ? Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo ; "nasza" manetka z alfy jest bliżej kierownicy przez co "łatwiej" korzystać z tempomatu - oczywiście moim zdaniem ;-).

Pozdrawiam. Adam.

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 00:10 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 21:09
Posty: 103
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 0 raz
Jutro podpytam szwagra o połączenia i napiszę co i jak. Mam nadzieję, że uda się znaleźć rozwiązanie...


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   168000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 00:39 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3743
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Maciek, a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 09:27 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 354 razy
smak56 napisał(a):
Maciek, a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.


No właśnie to chcę ustalić dlatego pytam o dokładne podłączenie :ink Nie ma cudów, musi działać, czekam na info :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 09:45 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
to może być to. u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości. tutaj, w związku z trochę innym montażem może być podobnie. czekamy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 12:46 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3743
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
emmer napisał(a):
u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości.

Michał, a Ty nie zmieniłeś podłączenia tych kabelków? :pomysli
Zaraz jak to wyłapałeś a Maciek sprawdził podłączenia, zamieniłem kabelki i od tamtego czasu nie mam żadnych problemów z tempomatem.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:17 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
nie zmienilem bo w sumie mi to nie przeszkadza. tak jak pisałem tempomat mam cały czas włączony co już eliminuje możliwość że cos z nim będzie nie tak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:26 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 21:09
Posty: 103
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 0 raz
Już wiem jak to jest u mnie podłączone:
Pin 17 - res
Pin 21 - "+"
Pin 33 - załączenie/wyłączenie
Pin 41 - "-"
smak56 napisał(a):
a może nie uwzględnił zmiany, którą na początku naszych prac wyłapał Michał?. Chodzi o przewód zasilający.

Czytałem chyba na 10 stronie tej dyskusji o zamianie przewodów, ale z tego co pamiętam to nie dotyczyło to wersji 1.4 8V, ale jeżeli miałoby to pomóc, to warto spróbować. Dlatego czekam na ewentualną informację, co powinienem zmienić.
adamson napisał(a):
Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo

Jest to mój pierwszy tempomat w życiu, nie korzystałem nigdy z klasycznej manetki, więc nie mam porównania. Natomiast po kilku pierwszych użyciach przyzwyczaiłem się do takiego rozwiązania i ręka od razu "trafia" w odpowiedni guzik bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Ale pewnie manetka jest lepszym rozwiązaniem, tutaj odpadła nam zabawa z wycinaniem otworu i dopasowaniem pod manetkę.
emmer napisał(a):
u mnie rozwiązaniem jest cały czas włączony tempomat gotowy do ustawienia prędkości.

Też ten wariant testowałem i nawet za pierwszym razem zadziałało (tego samego dnia co rozpocząłem testowanie), ale na drugi dzień rano tempomat nie działał.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   168000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 13:33 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 354 razy
kola09 ogólne podłączenie u Ciebie jest OK, natomiast zastanawia mnie jak masz rozwiązaną kwestie podłączenia zasilania w układzie. Przede wszystkim skąd masz pociągnięte zasilanie, a druga rzecz jak to zasilanie jest dalej podłączone - czy tak, jak jest na schemacie czyli zasilanie +12V jest na stałe podane na przyciski, czy na przyciski podawane jest zasilanie dopiero po załączeniu tempomatu przełącznikiem ON ? I pytanie, czy przypadkiem coś Ci tam gdzieś się nie styka dodatkowo powodując małe zwarcie :pomysli Nie wiem jak wygląda u Ciebie od spodu kwestia tych przycisków, w sensie jak duża jest tam "pajęczynka" przewodów i jak są one popodłączane :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 14:36 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 21:09
Posty: 103
Lokalizacja: Gliwice
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 0 raz
Zasilanie jest pociągnięte tak jak w instrukcji na stronie 1, czyli złączka body computera pin nr 8.
Początkowo zasilanie było zrobione jak na schemacie, czyli na stałe podane na przyciski. W ostatnią sobotę szwagier sprawdzał mi wszystkie połączenia i przy okazji zasilanie puścił przez włącznik, czyli obecnie podawane jest na przycisku po załączeniu tempomatu.
Pajęczynka duża nie jest, połączenia są lutowane, zabezpieczone folią termokurczliwą i dodatkowo taśmą. Nie ma tam elementów metalowych mogących powodować zwarcie.
Obecnie przebywam na L4 i siedzę w domu, ale może w weekend jak dojdę do siebie, to cyknę zdjęcie, żeby pokazać jak to wygląda od spodu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   168000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 14:39 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 354 razy
No to wygląda na to, że połączenia masz zrobione poprawnie i teraz kwestia, czy gdzieś nie ma przypadkiem przebicia, czy może gdzieś coś nie styka... :pomysli Ogólnie objaw dziwny :oj

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 16:09 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1422
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 160 razy
Otrzymał Piw: 107 razy
kola09 napisał(a):
czy komuś z Was nasuwa się możliwa przyczyna mojego problemu?

Dobrze by było jeszcze raz sprawdzić na spokojnie czy wszystko jest podłączone zgodnie ze schematem. Ale skoro raz działa a raz nie działa to przyczyna leży prawdopodobnie w przewodach - czy przy przeciąganiu przewodu do komory silnika nie strzeliła któraś żyła lub nie dotyka masy, przewody są nowe, ze sklepu czy z odzysku? , Ja bym wziął miernik i ruszając kabelkami sprawdził czy są całe.
Ja też po podłączeniu wg. pierwszej wersji Mwasa już jej nie zmieniałem. Nigdy nie wyłączałem i nie wyłączam tempomatu, bo niby po co? I gra i buczy.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 17:36 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3743
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Tak jak piszecie, ale myślę też sobie, że podstawa jest w pinach we wtyczce. Pamiętacie, jeżeli użyte są fabryczne, to trzeba było je wkładać w odpowiednim kierunku aby usłyszeć charakterystyczny "klick"? Może tam coś nie styka. Ktoś też miał, że nie działało, a po radach Maćka odnośnie sprawdzenia wtyczki, wszystko się naprawiło i było :ok)

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
PostNapisane: 11 mar 2015, o 18:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1756
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 204 razy
Otrzymał Piw: 116 razy
kola09 napisał(a):
adamson napisał(a):
Fajnie wygląda, ale ergonomia nie za bardzo

Jest to mój pierwszy tempomat w życiu, nie korzystałem nigdy z klasycznej manetki, więc nie mam porównania. Natomiast po kilku pierwszych użyciach przyzwyczaiłem się do takiego rozwiązania i ręka od razu "trafia" w odpowiedni guzik bez rozpraszania uwagi podczas jazdy. Ale pewnie manetka jest lepszym rozwiązaniem, tutaj odpadła nam zabawa z wycinaniem otworu i dopasowaniem pod manetkę.

Grunt, że Tobie odpowiada takie rozwiązanie :ok) .
Swoją drogą, dziwne działanie Twojego tempomatu :pomysli . Ja podłączałem sam, nie mam szwagra elektryka :-<< i u mnie też nie działało (mimo dobrego podłączenia), dopóki Prezes nie przyjechał do mnie z programem do aktywacji :ok) .

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 426 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 29  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]