dołożenie Tempomatu

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: Tomek »

Jakby tylko miało zadziałać to kabelki można przeciągać.
Nadal trzymam kciuki :ok)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

Ustaleń ciąg dalszy...
Sprawdziłem wtyczkę i okazuje się, że pozostałe połączenia wymagane do tempomatu się w niej znajdują, tzn. są we wtyczce. Pytanie, czy są podłączone po drugiej stronie wiązki do body compa :pomysli Chociaż, skoro są, po teoretycznie połączenie powinno być :lacha
Na schemacie na dole jest to moduł M010.
Piny: 36 przewód brązowy i 52 przewód zielony idą do body compa.
Piny: 34 przewód zielono/czarny i 50 przewód brązowo/czarny to podłączenie czujników pedału hamulca i sprzęgła.
Pozostałe połączenia idą bezpośrednio do manetki sterowania i ich właśnie brakuje we wtyczce.
Istnieje jeszcze ryzyko, że gdy próbowałem podłączać prowizoryczną "manetkę", to coś mogło mi nie stykać we wtyczce, ponieważ brakujące piny są w ogóle pozbawione złączek i na dobrą sprawę trzeba by się zaopatrzyć w oryginalne styki, którymi uzupełnić brakujące połączenia we wtyczce tak, żeby mieć pewność, że wszystko jest tam OK. Ja próbowałem po prostu wcisnąć w szczeliny odpowiednio cienkie przewody, ale nie mam pewności, że był styk z pinami w gnieździe (nie ma tego jak sprawdzić).
Jery, a u Ciebie coś się ruszyło ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

a gdyby zapodać przewodem sygnał z LV z B002 (najpierw czy w ogóle jest na nim napięcie?) do styku 17 M010 przez amperomierz - będzie wiadomo, czy prąd przepływa (czyli, czy jest styk)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

Oznaczenie LV to kolor przewodu - wg schematu niebiesko/zielony i tego połączenia również nie ma, ponieważ jest to jeden ze styków idących do manetki. Do styku 17 centralki M010 nie ma co go podawać, bo jest to przycisk RES. Prawidłowe włączenie tempomatu odbywa się poprzez podanie napięcia 12V z tego przewodu na styk 33 M010 (przełącznik ON/OFF na manetce). Żeby to sprawdzić, trzeba pociągnąć kawałek kabla do kabiny. Ja symulując obecność manetki podawałem napięcie na styk 33 M010 bezpośrednio z plusa akumulatora, ponieważ sygnał z B002 to nic innego jak plus ze stacyjki. Fakt - nie sprawdzałem połączenia amperomierzem :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: emmer »

czarna magia panic , ale Maciek widać że się zawziął :brawo
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

emmer pisze:czarna magia panic
Do ogarnięcia :ink
emmer pisze:ale Maciek widać że się zawziął :brawo
Hehe, tak już mam, łatwo nie odpuszczam :lacha Swoją drogą - cały czas przychodzą mi nowe pomysły, co jeszcze można sprawdzić :ink Mogło się mianowicie zdarzyć tak, że kontrolka od tempo się nie zaświeciła, bo nie została aktywowana w body computerze - dokopałem się do informacji, że w Stilo tak to właśnie wygląda :ink W każdym razie - prace nadal trwają, broni nie zawieszam :luzak
Pytanie do kolegów z T-Jet'ami i mJet'ami: czy ktoś z Was ma może interfejs do komputera ? Chciałbym porównać odczyt informacji o aktywnych i obecnych modułach w waszych wersjach z tym, co mam u siebie.

-- 20 mar 2013, o 22:40 --

Panie i Panowie, szanowne grono...

Niniejszym ogłaszam PEŁNY SUKCES !!! No prawie... JEST TEMPOMAT W NASZYCH LINKACH !!! Jako dowód przedstawiam Wam ten oto filmik mojej produkcji :luzak

[youtube][/youtube]

Na chwilę obecną udało mi się zmusić auto do wyświetlenia kontrolki oraz komunikatu. Po aktywowaniu tej funkcji, kontrolka tempomatu wyświetla się również podczas odpalania auta przy przekręceniu kluczyka, po czym znika (jeśli tempomat jest wyłączony) Czyli: działa dokładnie tak, jak powinno :luzak Niestety nie podłączyłem jeszcze sterowania, więc testy drogowe dopiero przed nami, ale to co się właśnie udało osiągnąć udowadnia, że MOŻNA ! Mało tego: można podłączyć samą manetkę ze sterowaniem i pomimo braku aktywowanej kontrolki, tempomat powinien normalnie działać ! Tylko bez komunikatu z komputera :luzak Żeby było śmieszniej - aby kontrolka zadziałała, musiałem ją aktywować przez program (ja używałem Multiecuscan). Z tym że, niestety autorzy programu, jak to zazwyczaj bywa, trochę po macoszemu potraktowali nasz model i taka opcja w ogóle nie była dostępna. Wyobraźcie sobie, że musiałem kontrolkę aktywować przez... FIATA IDEĘ !! Najgorsze jest to, że po aktywacji kontrolki trzeba zrobić tzw osiowanie proxy. Kiedy zrobiłem osiowanie przeznaczone dla Linki, nie było żadnego efektu. Ale kiedy zrobiłem osiowanie dla IDEI, wszystko ruszyło ! Sprawdziłem od razu poprawność zachowywania się innych kontrolek i wskaźników - wszystko wygląda OK ! Jutro, po drodze do pracy będę sprawdzał, czy wszystko chodzi jak należy :ink
Teraz muszę poszukać odpowiednich pinów, które można włożyć do wtyczki, przeciągnąć przewód z komory silnika do kabiny i pomyśleć nad sterowaniem (manetka lub jakiś zestaw przycisków, byleby zgrabny i wygodny w używaniu).
Po przestudiowaniu masy schematów różnych modeli, w tym rozgryzania eLearna do Linki po włosku :lacha stwierdzam również, że operację tą można przeprowadzić w T-Jet'ach i mJet'ach. O ile do mJet'a 1.3 damy radę dojść co i jak, o tyle z T-Jet'em na chwilę obecną jest problem, bo nie mam do niego eLearn'a i nie wiem gdzie dokładnie trzeba się wpiąć we wtyczkę. I jeszcze dość ważna kwestia dla użytkowników młodszych aut: na 99% w nowych rocznikach również będzie to działało :luzak Ale oczywiście trzeba to sprawdzić :ink
Jeśli jest już ktoś zainteresowany grzebaniem u siebie, to dajcie znać - zbiorę wszystko do kupy i zrobię wstępny manual, który i tak planuję po wykonaniu wszystkiego zrobić, ale w pełnej i eleganckiej formie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: cichy »

Dołączam się :)

1. mwas
2. Tomek
3. helletic
4. emmer
5. adamson
6. leszek1234
7. karollino
8. pawe1_c
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 22:56 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: adamson »

No i gitara :brawo . Ciekawe jak z innymi rocznikami aut , np. 2009 :?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

adamson pisze:Ciekawe jak z innymi rocznikami aut , np. 2009 :?
adamson, przeczytałeś dokładnie to, co napisałem w poprzednim poście ? :luzak Jest tam, że 99% się da :luzak Ale oczywiście trzeba to sprawdzić :ink
Jeśli ktoś chce sprawdzić, czy uda się u niego dołożyć Cruise Control, to wystarczy otworzyć maskę auta, odpiąć tą wtyczkę, którą pokazałem na zdjęciu w jednym z poprzednich postów, otworzyć ją i sprawdzić, czy są tam przewody w miejscach nr 34, 36, 50 i 52 :ink Jeśli są, to da się podłączyć :ink Acha: mówimy tutaj oczywiście o 1.4 8V :oj
cichy pisze:Dołączam się :)
cichy, teraz ta zrzutka chyba już nie będzie potrzebna, bo już wiemy co i jak :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: adamson »

Przepraaaaszam, Panie Psorze :róż . :pivo
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: mwas »

Spoxik ! :ok)

Od razu pytanie do kolegów, którzy robili coś u siebie przy Car Audio: którędy przebijaliście się z komory silnika do kabiny ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: adamson »

Proszę http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=13&t=426" onclick="window.open(this.href);return false;
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: smak56 »

adamson pisze:Proszę http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=13&t=426" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam w tym samym miejscu.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

W T-jet jest pewnie jak w Bravo T-jet. Schemat Bravo. Od razu mówię, że ja tego nie ruszam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2150
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: dołożenie Tempomatu

Post autor: leszek1234 »

mwas pisze:Podłączyłem auto do komputera. Diagnostyka wykazuje, że centralka od tempomatu jest obecna w samochodzie i nie trzeba jej aktywować :luzak

- no właśnie, a u mnie (T-jet 2009) na diagnostyce nie wykazała w ogóle "istnienia" tempomatu - ale póki co obserwując Cię nie tracę nadziei , czekam na Twój pełny sukces :)
ODPOWIEDZ