Sterowanie wyłącznika świateł mijania

Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Sterowanie wyłącznika świateł mijania

Post autor: Messonline »

Witam Kolegów,

Jutro stuknie mi na liczniku 100000 km i na tę okoliczność Linka zaczęła kaprysić. Problem jest ze światłami mijania. Po przekręceniu przełącznika do pozycji świateł mijania słychać z prawej strony spod deski charakterystyczne pstryknięcie, zapalają się światła mijania oraz zapala się kontrolka pokazująca kąt ustawienia świateł na wyświetlaczu komputera.

Wczoraj i dzisiaj całość zaczęła wariować. W czasie jazdy to pstrykniecie zaczęło się odzywać w nieregularny sposób a kontrolka to gasła to zapalała się. Nie wiem czy swiatła mi gasły bo to był dzień. Przekręcenie przełącznika na OFF i ponowne włączenie świateł pomogło. Niestety podejrzewam ze samo jej nie przejdzie. Ktoś sie w takie rzeczy już bawił? Nie wiem jak to jest skonstruowane ale podejrzewam jakiegoś typu "stycznik" w postaci kostki która mozna wymienić. Narazie nie zaglądam bo nie mam warunków. Albo poczeka na wizyty w przydomowym warsztacie albo podjade do ASO. Pytanie czego można sie tam spodziewac?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Przekaźnik?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Messonline, z tego co opisujesz, to ewidentnie wskazuje na
Przekaźnik?
:ink Obstawiam, że jak Ci się tak działo, to światła również gasły i się zapalały - jednym słowem dyskoteka. Jeśli Ci się to powtórzy, to skontroluj przekaźnik od świateł. Niestety nie bardzo wiem, gdzie on się znajduje, ale obstawiam że gdzieś w okolicach skrzynki z bezpiecznikami i gniazdkiem diagnostycznym :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mwas pisze:Jeśli Ci się to powtórzy, to skontroluj przekaźnik od świateł. Niestety nie bardzo wiem, gdzie on się znajduje, ale obstawiam że gdzieś w okolicach skrzynki z bezpiecznikami i gniazdkiem diagnostycznym :ink
Jeżeli awarii uległ przekaźnik to słabo, bo zintegrowany jest on ( jak chyba we wszystkich Fiatach) z komputerem auta, a to optymizmem nie napawa.
Ja jednak nie obstawiam takiej okoliczności bo jest mało prawdopodobna, tym bardziej że coś tam cpyka, to znaczy że działa.
Pierwszą rzeczą na jaką bym zwrócił uwagę to kostki połączeniowe wchodzące do komputera.
W Pandach notorycznie się wypalały, a efektem był brak świateł.
Z drugiej strony w Linei jeszcze nikt nie zgłaszał takiego problemu, więc może nasze auta są już wolne od problemu wypalających się kostek, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Bardziej stawiam na przełącznik zespolony przy kierownicy.
Chociaż mam nadzieję że może to był jednak chwilowy foch Liny, i się już nie powtórzy.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Z kompa idą bezpośrednio mijania/postojowe tylne.
Z przodu sygnał idzie do przekaźnika z kompa, a przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
Na deklu skrzynki może być oznaczenie który. Może też być w instrukcji obsługi.
Awatar użytkownika
AKI
klubowicz
klubowicz
Posty: 157
Rejestracja: 01 gru 2010, 10:51
Przebieg: 42000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jawiszowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: AKI »

Proponowałbym gniazdo przekaźnika, kostki i w miarę dostępu przełącznik zespolony potraktować preparatem KONTAKT 60 , złoty środek na zaśniedziałe styki, poprawia przewodnictwo zabrudzonych i zużytych styków.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Z przodu sygnał idzie do przekaźnika z kompa, a przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników pod maską.
Na deklu skrzynki może być oznaczenie który. Może też być w instrukcji obsługi.
Jutro sobie to z ciekawości obejrzę.
W instrukcji nie znalazłem nic o przekaźnikach pod maską.
Pewnie nie piszą nic o tym, bo przeciętnemu użyszkodnikowi jest to do niczego nie potrzebne.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: daro189 »

powiem to co znajomy elektryk - sprawdź bezpiecznik.
bywa i tak, że pomimo tego, że bezpiecznik działa (przepuszcza prąd) to nie działa w prawidłowy sposób i są z tego różne problemy.
moim zdaniem nie zaszkodzi sprawdzić
ODPOWIEDZ