Strona 21 z 27
Re: Interfejs diagnostyczny
: 01 mar 2018, 13:40
autor: mwas
Próbowałeś ustawić niższą prędkość transmisji w ustawieniach interfejsu ? Co wykazuje diagnoza interfejsu ? (jest w zakładce z ustawieniami interfejsu)
Re: Interfejs diagnostyczny
: 01 mar 2018, 14:46
autor: Szczypior
Próbowałem, wyskakuje że jest ok i powinien się łączyć.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 01 mar 2018, 15:02
autor: mwas
Przy diagnozie, przy wszystkich pozycjach jest OK ?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 01 mar 2018, 16:55
autor: Szczypior
Na 99% tak, jutro jak mi się uda wrzucę zdjęcie.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 04 mar 2018, 21:00
autor: Szczypior
Jak widać w teście wychodzi, że powinien się połączyć, niestety tak nie jest. Z tego co wyczytałem, z akurat ten model v3.0 ma z tym problem mimo, że nie ma już rezystora. Miałem drugiego elma na BT i tam już był owy rezystor r04, nożykiem go usunąłem i mimo informacji, że się nie połączyć z can, robi to bez problemu co dziwne teraz nie łączy się już z ECU. Teraz mam do ECU na kablu a do reszty BT. Dziękuję za zainteresowanie
Re: Interfejs diagnostyczny
: 05 mar 2018, 9:23
autor: mwas
rustin, a spróbuj tego Twojego ELMa na kablu skonfigurować wybierając typ interfejsu OBDLink
Re: Interfejs diagnostyczny
: 05 mar 2018, 21:10
autor: Szczypior
mwas pisze:rustin, a spróbuj tego Twojego ELMa na kablu skonfigurować wybierając typ interfejsu OBDLink
Super, działa na tym ustawieniu. Dzięki wielkie
Re: Interfejs diagnostyczny
: 06 mar 2018, 9:16
autor: mwas
Re: Interfejs diagnostyczny
: 12 mar 2018, 23:48
autor: Rafcio
Z tydzień temu za poradą Maćka @mwas nabyłem interfejs Viakena. Błędy skasowane, reset wartości adaptacyjnych oraz nowy przegląd nabity. Lina odzyskała moc
Nie wiem jak mogłem przez ponad 8 lat żyć bez tego interfejsu
Re: Interfejs diagnostyczny
: 22 cze 2018, 14:29
autor: opacz
Zaopatrzyłem się w sprzęt i dziś podłączyłem komputer do samochodu i mam pytanie o przebieg. Na wyświetlaczu mam w tej chwili przebieg koło 71200km natomiast w multiecuscan pokazuje 58952, różnica ponad 12000km. Czy to normalne i co to może oznaczać?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 22 cze 2018, 14:52
autor: mwas
Normalnym jest różnica w przebiegu pomiędzy wyświetlaczem a tym, co jest wbite w komputerze, ale... to powinna być różnica kilku kilometrów a nie aż tyle
Może to oznaczać, że np w Twoim samochodzie był wymieniany komputer sterowania silnikiem, kiedy auto miało przejechane ok 12 tyś km
Albo, że ktoś próbował majstrować przy przebiegu, ale nie do końca mu wyszło chociaż pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna
Re: Interfejs diagnostyczny
: 22 cze 2018, 21:48
autor: Phenix
Panowie można w multiscanie zrobić adaptację przepustnicy?
Re: Interfejs diagnostyczny
: 22 cze 2018, 23:13
autor: mwas
Można
Re: Interfejs diagnostyczny
: 23 cze 2018, 20:17
autor: Phenix
@mwas a jesteś pewien czy aktywne to jest, bo sprawdzałem dwa lata temu to w linei nie było można tego zrobić, nawet mechanik który pracuje w aso (ale prywatnie dorabia po pracy ) mówił że adaptację tylko w egzaminerze można zrobić bo przez egzaminer działa adaptacja a przez pc nie da rady tego zrobić. Gość nie kłamał bo by zrobił na tym a jednak odesłał mnie do aso.
Re: Interfejs diagnostyczny
: 24 cze 2018, 10:42
autor: mwas
Jestem pewien bo robiłem to nieraz
Tylko że w Multiecuscan'ie nie nazywa się to bezpośrednio "adaptacja przepustnicy" a "Wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych"
Dla silnika 1.4 8V znajdziesz to w zakładce "Regulacje" w sekcji "Silnik". Procedura jest taka, że wykonuje się wyzerowanie parametrów z komputera a potem trzeba odpalić silnik, poczekać aż się nagrzeje do temperatury roboczej i jak się rozgrzeje, to trzykrotnie przygazować do poziomu 5000-6000 obrotów