Interfejs diagnostyczny

Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: helletic »

:pivo :pivo :pivo :pivo :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

Pytanie do posiadaczy interfejsów - czy udało Wam się odczytać korekty adaptacji krótko i długoterminowe (STFT, LTFT) ? Ja akurat mam ELM327 v2 USB Euroscan 2013 na chipie STN1110, soft - FES, MES i kilka innych do EOBD w najnowszych wersjach, ale albo nie umiem, albo soft nie pokazuje tych korekt. :przykry
A przydałyby się bardzo...
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

jak bym wiedział o czym piszesz to bym odpowiedział :)
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

W skrócie - chodzi mi o parametry autoadaptacji, w naszych sterownikach to jest chyba określone jako FRA TRA DTV. Załączona fotka (pożyczona z netu) z silnika 1.2 16v, nie wiem czy w 1.4 8v da się to odczytać ? Ja tego nie widzę, najnowszy MES niby w pełni już obsługuje sterownik Linei.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: emmer »

oki. teraz jaśniej :), ale nie kojarzę czy to u mnie śmiaga. w sumie miałem interfejs podłączony ze trzy razy. pewnie maciek zaraz wrzuci odpowiedź na pół strony :)
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Interfejs interfejsem, wszystkie te, które wymieniłeś powinny sobie spokojnie z tym poradzić w naszych autach. Wąskim gardłem tutaj niestety chybabędzie soft. Nie mam jak teraz tego sprawdzić ale czy po wybraniu Linei w liście samochodów te opcje w programie są w ogóle dostępne ? Tzn. czy się wyświetlają ? Bo jeśli nie, to może być podobnie jak z aktywacją kontrolki od tempomatu: w naszych autach twórcy programu nie przewidzieli, że jest to możliwe. A wynika to pewnie z pewnej "egzotyki" naszych pojazdów :ink Będę w domu, pogrzebię w programie i sprawdzę te opcje, ale jeśli okazałoby się, że są one niedostępne, to może roziwązaniem byłby wybór innego modelu auta, który ma dość bliźniacze bebechy co Linka ? :pomysli Tak to przynajmniej działało w przypadku tempomatu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

mwas pisze: czy po wybraniu Linei w liście samochodów te opcje w programie są w ogóle dostępne ? Tzn. czy się wyświetlają ?
Po wybraniu Linea 1.4 8v - nie ma tych opcji :przykry Spróbuję wybrać innego fiata 1.4 8v ze sterownikiem IAW 5SF CF4/EOBD, może faktycznie tu leży problem...

-- 3 gru 2013, o 12:51 --

Przeczesałem wszystkie możliwe kombinacje i małe rozczarowanie... Nie uzyskam tych danych. Korekty LTFT/STFT (jak w silnikach grupy VAG) - nie są one dostępne w sterowniku Marelli. W zamian dostępne są odczyty "intergratora sondy lambda" - ale nie są przydatne np. przy strojeniu LPG po OBD korzystając z odczytów ECU. Większość zaawansowanych sterowników LPG wymaga danych konkretnych korekt - Long i Short. Wniosek taki że zaawansowane sterowniki LPG klasy "premium" to w 8v przerost formy nad treścią. Szkoda kasy.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: jay_21 »

Witam,

Odgrzebuję. Co myślicie o rozwiązaniu jak na filmiku poniżej? W dobie smartfonów to o wiele wygodniejsze niż targanie lapka do auta.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Fajna opcja. Tylko że pewnie ma ograniczenia w porównaniu do multi ecu scan + kabel
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: jay_21 »

Do kasowania błędów i diagnostyki powinno wystarczyć. Jakie dodatkowe możliwości oferuje multi ecu scan po kablu ?
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: mwas »

Fajna sprawa, nie wiem jak z dostępnością Fiata w liście aut obsługiwanych przez te aplikacje natomiast nie jestem przekonany, czy chciałbym jeździć z wpiętym tym modułem przez cały czas :pomyśli A Multiecuscan daje możliwość aktywacji pewnych funkcji, diagnozy innych modułów jak silnik i takie tam :ink Tylko że posiadanie takiego interfejsu wcale nie przekreśla używania Multiecuscan'a :ink Wystarczy że w laptopie będzie moduł BT :luzak Poza tym z tego co widziałem na stronie producenta, to jest już chyba dostępna wersja Multiecuscan na smartofny ale nie wiem jakie daje możliwości :pomysli

-- 9 gru 2013, o 20:38 --

Poprawka: Multiecuscan jest dostępny w wersji mobilnej ale tylko na urządzenia działające na Windows Mobile, więc Android odpada w tym przypadku :smutny
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

MultiEcuScan to rozbudowany soft ściśle diagnostyczny, taki bardziej "warsztatowy". Torque ma trochę bardziej uniwersalne przeznaczenie. Oprócz czystej diagnostyki OBD2 ma masę widgetów które można sobie poustawiać na ekranie, taki mały kombajnik pomiarowy :)
Torque: https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=pl

Co ciekawe - zaczyna się pojawiać coraz więcej ciekawego softu na smartfony - np. do diagnostyki LPG. Tu przykład softu do LPGTecha, aby patrzeć jak na inne sterowniki wyjdą podobne aplikacje. Wiadomo, LPG wymaga trochę większej troski - tak że fajnie że takie coś można mieć "pod ręką".
GasDroid: https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=pl
*Powered by LPG*
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Post autor: CrazyKetchup »

Temat przerabialem jakis czas temu i powiem tak znalezc taniego dzialajacego elm'a z naszymi autami to loteria. W braciaka Leonie za 30 kilka zl modul dziala idealnie a u mnie martwy. Sa rozne wersje i niektore dzialaja jak zamawiasz jest ryzyko . Ostatnio pojawily sie wersje z przelacznikiem on off wiec moze w gniezdzie caly czas siedziec tylko trzeba dziurke w klapce zrobic od bezpiecznikow. Co do programow do gazu zapaleniec hobbysta napisal tez do staga nieoficjalny program diagnostyczny na androida.

http://marwell.pl/~ravi/storage/remapper/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my IdeaTab A3000-H using Tapatalk 4
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: ślimak »

Dla Windows Phone programy:

http://www.windowsphone.com/pl-pl/search?q=obd" onclick="window.open(this.href);return false;

czy działa - nie wiem. jak załatwię od kumpla ten z bluetoth to dam znać.
88=))
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Interfejs diagnostyczny

Post autor: sylwek »

Parę dni temu wrzuciłem do oceny fotki swojej instalacji LPG na "specjalistycznym" forum i o ile nie było w temacie zbyt wielu wypowiedzi (oni tam chyba wolą większe silniki :) ) to jednak - opornie, ale udało mi się pociągnąć za język instalatorów i potwierdziły się moje przypuszczenia z kilku postów wstecz (odnośnie odczytu za parametrów za pomocą interfejsu) - że o odczycie prawdziwych korekt adaptacyjnych ECU - Long/Short (bardzo istotny parametr !! ) - możemy w naszych 1.4 8v zapomnieć... Pozostaje nam bazować na lambdach, mapkach i kropeczkach :)

link do postu na LPG-Forum:
http://lpg-forum.pl/fiat-linea-1-4-8v-77km-t35529.html
A że nie wszyscy mają tam założone konto, to wrzucę niebawem całość z fotkami u nas - w odpowiednim dziale.
*Powered by LPG*
ODPOWIEDZ