prawy stop
-
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:09
- Przebieg: 70000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
prawy stop
Witam
dziś zmieniłem kilka żarówek w prawym stopie i lipa dalej nie świeci
co może być powodem??
Tylko ta jedna jedyna
dziś zmieniłem kilka żarówek w prawym stopie i lipa dalej nie świeci
co może być powodem??
Tylko ta jedna jedyna
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 21:14 przez mire27, łącznie zmieniany 1 raz.
mirek
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ktoś już miał problem z niedziałającym światłem z tyłu, raz zdaje się przyczyną były zaśniedziałe styki (żarówki lub bezpiecznika) a innym razem włożona żarówka (przy wymianie przepalonej) miała za dużą moc i też nie świeciła.
Nie działa Ci tylko jakaś konkretna żarówka czy kilka w tej lampie?
Nie działa Ci tylko jakaś konkretna żarówka czy kilka w tej lampie?
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
-
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:09
- Przebieg: 70000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
tylko ta jedyna a bezpiecznik dotyczy lewej strony i prawej więc jest dobryQ pisze:Ktoś już miał problem z niedziałającym światłem z tyłu, raz zdaje się przyczyną były zaśniedziałe styki (żarówki lub bezpiecznika) a innym razem włożona żarówka (przy wymianie przepalonej) miała za dużą moc i też nie świeciła.
Nie działa Ci tylko jakaś konkretna żarówka czy kilka w tej lampie?
mirek
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
mire27, ponieważ stopy, jak i inne światła są sterowane przez body, to nie mają jako takiego bezpiecznika, więc pozostaje tylko dokładnie sprawdzić styki i pomierzyć, czy wogóle dochodzi napięcie tam, gdzie powinno. Niestety bez miernika w takiej sytuacji się nie obejdzie. Możesz ewentualnie dokładnie przetrzeć czymś zarówno gniazdo żarówki stopu, jak i całą złączkę, która wchodzi do lampy - obstawiam, że gdzieś tam któryś ze styków nie łączy, może coś przyśniedziało
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Panowie, to jakaś plaga z tym tylnym prawym światłem. Czytałem już posty że u kilku Kolegów to się pojawiło, tymczasem i mnie dopadło ostatnimi czasy.
U mnie na początku zimy tez "body" wyświetlał info o przepalonej tylnej prawej żarówce postojowej, z tym że komunikat palił się do wjechania w pierwszą dziurę. Z tego wywnioskowałem że chyba coś się tam poluzowało, ale że czasu nie było (i aura tez niekorzystna) to zostawiłem temat "na później". W ramach "wdzięczności" za olanie sprawy, Lina wywaliła komunikat o przepaleniu kolejnej żarówki - tym razem oprócz tylnej prawej pozycji miało ponoć nie działać prawe podświetlenie tab. rej. Oczywiście nie działało do "pierwszej dziury".
Trochę zły - już miałem dobrać się do kupra mojej Liny, celem przejrzenia instalacji, kiedy nastały dwudziesto-stopniowe mrozy i... samo się naprawiło. I tak jest do dziś. Żarówki oczywiście świecą dalej.
Wkurzyło mnie to trochę, więc jak zrobi się cieplej, to kuknę co tam się dzieje. Choć już we mnie się gotuje na myśl że mogę tam ujrzeć rdzę na stykach... Toż to zaledwie roczne auto... Grrrrr...
Wyżalić się musiałem.
U mnie na początku zimy tez "body" wyświetlał info o przepalonej tylnej prawej żarówce postojowej, z tym że komunikat palił się do wjechania w pierwszą dziurę. Z tego wywnioskowałem że chyba coś się tam poluzowało, ale że czasu nie było (i aura tez niekorzystna) to zostawiłem temat "na później". W ramach "wdzięczności" za olanie sprawy, Lina wywaliła komunikat o przepaleniu kolejnej żarówki - tym razem oprócz tylnej prawej pozycji miało ponoć nie działać prawe podświetlenie tab. rej. Oczywiście nie działało do "pierwszej dziury".
Trochę zły - już miałem dobrać się do kupra mojej Liny, celem przejrzenia instalacji, kiedy nastały dwudziesto-stopniowe mrozy i... samo się naprawiło. I tak jest do dziś. Żarówki oczywiście świecą dalej.
Wkurzyło mnie to trochę, więc jak zrobi się cieplej, to kuknę co tam się dzieje. Choć już we mnie się gotuje na myśl że mogę tam ujrzeć rdzę na stykach... Toż to zaledwie roczne auto... Grrrrr...
Wyżalić się musiałem.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 10:59 przez karollino, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
karollino, z tego co opisujesz, to możesz mieć po prostu tak, że masz pierwsze oznaki padania żarówek Miałem tak z tylną lewą pozycją jakiś rok temu - komunikat z kompa o przepalonej żarówce, wycieczka na tył auta, puk puk w lampę i... ożyła Niestety do czasu, w końcu padła definitywnie Z żarówami czasem jest tak, że żarnik się przejara, ale w tak specyficzny sposób, że jedna część przerwanego żarnika opada na drugą, przez co dalej świeci Co do rdzy - nie spodziewałbym się raczej, że znajdziesz tam gdzieś zardzewiałe styki Może się ewentualnie zdarzyć, że będą zaśniedziałe, ale nie zardzewiałe, a to jest delikatna różnica
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
potwierdzam, znam to z autopsji, dwa razy to przechodziłem, tylna pozycja lewa i tak niedawno żaróweczka prawa w rejestracji, wystarczyło popukać i świeciły ponownie a za niedługi czas padły, przepaliły się.mwas pisze:z tego co opisujesz, to możesz mieć po prostu tak, że masz pierwsze oznaki padania żarówek
Sympatyk forum :-)
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
mwas jeśli tak miałeś, to ja tez chcę . Już wolę co rusz "puknąć w lampę", czy o razu wymienić żarówkę niż walczyć z zaśniedziałymi stykami.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
karollino, na spokojnie wymień żarówki, o których wiesz, że szwankują i wtedy będziesz miał pewność Poza tym, przy wymianie tyłu i tak trzeba wykręcić lampę a wtedy masz bezpośredni dostęp do złączki Bez problemu wtedy zerkniesz co tam się dzieje Poza tym jeszcze jedna rada - jak będziesz wymieniał żarówkę z jednej strony, to zrób to również z drugiej bo zapewne w niedługim czasie podobny problem za niedługo tam również się pojawi A biorąc pod uwagę względnie nieduże koszty żarówek, to możesz również rozważyć wymianę od razu wszystkich żarów w lampach, czyli pozycja, stop i kierunek Oczywiście przy wymianie żarówki podświetlenia tablicy również proponuję wymienić od razu obydwie
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
mwas,pawe1_c - dzięki chłopaki za rady. W sobotę chyba się za to wezmę (meteo mówi że nie będzie mrozów ).
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat