Wentylator raz działa raz nie

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Otomek, darcyn, a mieliście klimę auto czy manual?
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

automat.
Awatar użytkownika
Otomek
klubowicz
klubowicz
Posty: 155
Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: R6 2,8 184KM
Rocznik: 1985
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 9 razy

Post autor: Otomek »

Manual.
Imho nie ma różnicy w zasadzie sterowania mocą nadmuchu. Przy manualu i trybach np.1,2,3,4 - stopnie 1-3 realizowane są odpowiednimi rezystorami, stopień 4, to bezpośrednie zasilanie silniczka.
W przypadku płynnej regulacji obrotów jeśli taka występuje w automacie , to raczej nie jest realizowana potencjometrem, tylko układem ze scalakiem odpowiedzialnym za sterowanie wartością napięcia podawaną na silniczek wentylatora.

Jeszcze raz powtarzam, wg. mnie warto sprawdzić działanie silnika dmuchawy zasilając go bezpośrednio. Mając miernik elektryczny można jeszcze sprawdzić napięcie, jakie pojawia się na konektorach silnika (w zależności od ustawień temperatury na panelu klimy).
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Otomek pisze:W przypadku płynnej regulacji obrotów jeśli taka występuje w automacie , to raczej nie jest realizowana potencjometrem, tylko układem ze scalakiem odpowiedzialnym za sterowanie wartością napięcia podawaną na silniczek wentylatora.
No właśnie też mi się wydawało że w automacie raczej nie ma rezystorów.
Dużo się dowiedzieliśmy. Szkoda, że Pani która rzuciła problem więcej się nie pojawiła.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Coval pisze:Szkoda, że Pani która rzuciła problem więcej się nie pojawiła
Właśnie wyprzedziłeś mnie tym zdaniem. Nie wiemy nic więcej. Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że tak jak pisał na początku darcyn w sprawie obsługi klimatronika i jak pisałem o warunkach pogodowych niezbędnych do prawidłowego jego funkcjonowania nic złego u Pani się nie dzieje. :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Sylwia1405
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2012, 21:10
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Sylwia1405 »

smak56 pisze:Sylwia1405, mam pytanie. Czy po włączeniu funkcji odparowania /odmrażania/ MAX DEF. możesz ręcznie ustawić nadmuch na max? Jeżeli tak, to przy obecnej temperaturze klimatronik działa właściwie po osiągnięciu około 50 C temperatury płynu chłodzącego. Cyt. instrukcja str.61 "Precyzując, jeżeli temperatura płynu chłodzącego silnik nie jest odpowiednio wysoka, nie zostanie włączona maksymalna prędkość elektrowentylatora aby ograniczyć dopływ powietrza nie wystarczająco ogrzanego do wnętrza samochodu". Ja max nadmuch na żądaną temperaturę (20 -22 C) uzyskuję po przejechaniu około 2,5 - 3 km. Tyle trzeba czasu na zagrzanie mjeta aby drgnęła strzałka wskaźnika temperatury. Przy benzynie powinno być szybciej.
Nie wiem czy to o to chodzi ale gdy uzywam tego przycisku do odparowywania szyb wentylator rowniez nie dziala. Wczesniej od zimnego silnika mozna bylo ustawic najwyzsza predkosc wentylatora

[ Dodano: |29 Sty 2012|, o 15:38 ]
Wczoraj gdy temp na dworze byla ok -10 to wentylator pracowal na zimnym silniku na max i rowniez w trakcie jazdy. czasami tez dziala na zakretach oraz przy hamowaniu. A i filtr kabinowy mam nie wymieniony
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6947
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 948 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Sylwia1405 pisze:czasami tez dziala na zakretach oraz przy hamowaniu. A i filtr kabinowy mam nie wymieniony
No to filtr należało by wymienić - to jest pewne. Jeśli wentylatyor czasem działa przy pokonywaniu zakrętów, to trzeba by sprawdzić dokładnie styki przy nim :ink
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Myślę, że trzeba zacząć tak jak pisze mwas, oraz to co zrobił pawe1_c i Coval http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1412" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

smak56 pisze:Myślę, że trzeba zacząć tak jak pisze mwas, oraz to co zrobił pawe1_c i Coval http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1412" onclick="window.open(this.href);return false;
FILBERT
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Przepraszam; i FILBERT
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

FILBERT
dzięki koledze się wszystko zaczęło.
Sympatyk forum :-)
haberfloki1
Nowy
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 18 paź 2012, 17:15
Przebieg: 40000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008

Re: Wentylator raz działa raz nie

Post autor: haberfloki1 »

witam mam problem z dmuchawą wentylatora raz działa na 1,2,3 a raz nie tylko na najwyższych obrotach. jest to manual i wymieniłem filtr kabinowy,ale zastanawiam czy nie jest to wina opornika tylko gdzie go szukać. proszę o rade
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Wentylator raz działa raz nie

Post autor: smak56 »

Opornik, opornica lub rezystor. Takie nazwy nosi to ustrojstwo. Wygląda tak:
http://allegro.pl/opornica-nagrzewnicy- ... 61107.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale gdzie się znajduje? Nie wiem, przypuszczam, że gdzieś nad schowkiem? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Wentylator raz działa raz nie

Post autor: Tomek »

Szukał bym tam gdzie wentylator, czyli za schowkiem, nad nogami pasażera.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Wentylator raz działa raz nie

Post autor: smak56 »

Tomek, może się mylimy, ale jesteśmy zgodni :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ