Wentylator raz działa raz nie
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Otomek
- klubowicz
- Posty: 155
- Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: R6 2,8 184KM
- Rocznik: 1985
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 9 razy
Manual.
Imho nie ma różnicy w zasadzie sterowania mocą nadmuchu. Przy manualu i trybach np.1,2,3,4 - stopnie 1-3 realizowane są odpowiednimi rezystorami, stopień 4, to bezpośrednie zasilanie silniczka.
W przypadku płynnej regulacji obrotów jeśli taka występuje w automacie , to raczej nie jest realizowana potencjometrem, tylko układem ze scalakiem odpowiedzialnym za sterowanie wartością napięcia podawaną na silniczek wentylatora.
Jeszcze raz powtarzam, wg. mnie warto sprawdzić działanie silnika dmuchawy zasilając go bezpośrednio. Mając miernik elektryczny można jeszcze sprawdzić napięcie, jakie pojawia się na konektorach silnika (w zależności od ustawień temperatury na panelu klimy).
Imho nie ma różnicy w zasadzie sterowania mocą nadmuchu. Przy manualu i trybach np.1,2,3,4 - stopnie 1-3 realizowane są odpowiednimi rezystorami, stopień 4, to bezpośrednie zasilanie silniczka.
W przypadku płynnej regulacji obrotów jeśli taka występuje w automacie , to raczej nie jest realizowana potencjometrem, tylko układem ze scalakiem odpowiedzialnym za sterowanie wartością napięcia podawaną na silniczek wentylatora.
Jeszcze raz powtarzam, wg. mnie warto sprawdzić działanie silnika dmuchawy zasilając go bezpośrednio. Mając miernik elektryczny można jeszcze sprawdzić napięcie, jakie pojawia się na konektorach silnika (w zależności od ustawień temperatury na panelu klimy).
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
No właśnie też mi się wydawało że w automacie raczej nie ma rezystorów.Otomek pisze:W przypadku płynnej regulacji obrotów jeśli taka występuje w automacie , to raczej nie jest realizowana potencjometrem, tylko układem ze scalakiem odpowiedzialnym za sterowanie wartością napięcia podawaną na silniczek wentylatora.
Dużo się dowiedzieliśmy. Szkoda, że Pani która rzuciła problem więcej się nie pojawiła.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Właśnie wyprzedziłeś mnie tym zdaniem. Nie wiemy nic więcej. Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że tak jak pisał na początku darcyn w sprawie obsługi klimatronika i jak pisałem o warunkach pogodowych niezbędnych do prawidłowego jego funkcjonowania nic złego u Pani się nie dzieje.Coval pisze:Szkoda, że Pani która rzuciła problem więcej się nie pojawiła
smak56
* * * *
* * * *
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2012, 21:10
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
Nie wiem czy to o to chodzi ale gdy uzywam tego przycisku do odparowywania szyb wentylator rowniez nie dziala. Wczesniej od zimnego silnika mozna bylo ustawic najwyzsza predkosc wentylatorasmak56 pisze:Sylwia1405, mam pytanie. Czy po włączeniu funkcji odparowania /odmrażania/ MAX DEF. możesz ręcznie ustawić nadmuch na max? Jeżeli tak, to przy obecnej temperaturze klimatronik działa właściwie po osiągnięciu około 50 C temperatury płynu chłodzącego. Cyt. instrukcja str.61 "Precyzując, jeżeli temperatura płynu chłodzącego silnik nie jest odpowiednio wysoka, nie zostanie włączona maksymalna prędkość elektrowentylatora aby ograniczyć dopływ powietrza nie wystarczająco ogrzanego do wnętrza samochodu". Ja max nadmuch na żądaną temperaturę (20 -22 C) uzyskuję po przejechaniu około 2,5 - 3 km. Tyle trzeba czasu na zagrzanie mjeta aby drgnęła strzałka wskaźnika temperatury. Przy benzynie powinno być szybciej.
[ Dodano: |29 Sty 2012|, o 15:38 ]
Wczoraj gdy temp na dworze byla ok -10 to wentylator pracowal na zimnym silniku na max i rowniez w trakcie jazdy. czasami tez dziala na zakretach oraz przy hamowaniu. A i filtr kabinowy mam nie wymieniony
- mwas
- Prezes
- Posty: 6947
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 948 razy
- Kontakt:
No to filtr należało by wymienić - to jest pewne. Jeśli wentylatyor czasem działa przy pokonywaniu zakrętów, to trzeba by sprawdzić dokładnie styki przy nimSylwia1405 pisze:czasami tez dziala na zakretach oraz przy hamowaniu. A i filtr kabinowy mam nie wymieniony
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Myślę, że trzeba zacząć tak jak pisze mwas, oraz to co zrobił pawe1_c i Coval http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1412" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
FILBERTsmak56 pisze:Myślę, że trzeba zacząć tak jak pisze mwas, oraz to co zrobił pawe1_c i Coval http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1412" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2012, 17:15
- Przebieg: 40000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
Re: Wentylator raz działa raz nie
witam mam problem z dmuchawą wentylatora raz działa na 1,2,3 a raz nie tylko na najwyższych obrotach. jest to manual i wymieniłem filtr kabinowy,ale zastanawiam czy nie jest to wina opornika tylko gdzie go szukać. proszę o rade
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Wentylator raz działa raz nie
Opornik, opornica lub rezystor. Takie nazwy nosi to ustrojstwo. Wygląda tak:
http://allegro.pl/opornica-nagrzewnicy- ... 61107.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale gdzie się znajduje? Nie wiem, przypuszczam, że gdzieś nad schowkiem?
http://allegro.pl/opornica-nagrzewnicy- ... 61107.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale gdzie się znajduje? Nie wiem, przypuszczam, że gdzieś nad schowkiem?
smak56
* * * *
* * * *