Fiat code
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fiat code
Jeszcze jedna rada, jak będziesz majstrował kluczykiem w zamku, to opukuj drzwi w miejscu gdzie po drugiej stronie jest klamka wewnętrzna drzwi. Być może jakieś cięgno coś blokuje. Ja tak się załatwiłem wygłuszając auto, tylko efekt był odwrotny - nie mogłem zamknąć auta
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Fiat code
Arek czy kluczyk w bębenku zamka Ci się w ogóle przekręca?
Nie ma opcji żeby nie otworzyć z kluczyka, bo to czysta mechanika, i brak prądu nie ma tu nic do rzeczy.
Nie słyszałem też o alarmach mających takie czarodziejskie blokady.
W Fordach stosują podwójne ryglowanie, ale w naszych Fiatach tego nie ma na pewno.
Nie ma opcji żeby nie otworzyć z kluczyka, bo to czysta mechanika, i brak prądu nie ma tu nic do rzeczy.
Nie słyszałem też o alarmach mających takie czarodziejskie blokady.
W Fordach stosują podwójne ryglowanie, ale w naszych Fiatach tego nie ma na pewno.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: Fiat code
Arek; czy naciśnięcie pilota powoduje jakiś dźwięk przy zamkach, czy jest kompletne echo? Czy po włożeniu kluczyka do zamka masz możliwość jakiegoś ruchu? I na koniec; czy kluczyk wchodzi "do końca"? Może jest wykrzywiony?. (Moja córka tak miała i nie mogła otworzyć ani odpalić Peugeota).
smak56
* * * *
* * * *
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Fiat code
Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
Obawiam się tylko że jak mi się nie uda to zostaje tylko laweta.
Obawiam się tylko że jak mi się nie uda to zostaje tylko laweta.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fiat code
W razie W, można jeszcze zawołać speca od otwierania aut, gdy się np. kluczyki zatrzaśnie w aucie. A próbowałeś energicznie obracać kluczykiem w zamku w obie strony, raz za razem?
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: Fiat code
Jeżeli się nie boisz - sposób otwarcia drzwi masz na PW. Mi się udało.Arek pisze: Obawiam się tylko że jak mi się nie uda to zostaje tylko laweta.
smak56
* * * *
* * * *
- krakus02
- klubowicz
- Posty: 1745
- Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 16V TJet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Fiat code
A nie zmieniałeś ostatnio kluczyka? Podobno są też kluczyki "matki", które mogą namieszać coś w kodowaniu jeżeli nie stosuje się do procedur.
...a może trop z rozładowanym akumulatorem to dobry trop. W przypadku całkowitego braku zasilania mamy tylko mechanikę, ale w przypadku, kiedy mamy zasilanie, które jest niewystarczające do otwarcia wówczas powoduje blokowanie mechaniki...
Sent from my WP using Tapatalk
...a może trop z rozładowanym akumulatorem to dobry trop. W przypadku całkowitego braku zasilania mamy tylko mechanikę, ale w przypadku, kiedy mamy zasilanie, które jest niewystarczające do otwarcia wówczas powoduje blokowanie mechaniki...
Sent from my WP using Tapatalk
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę"
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Fiat code
Smak - dzięki na pewno spróbuję.
Krakus też próbowałem iść tym tropem ale wszyscy twierdzą że pomimo braku zasilania , kluczykiem powinienem otworzyć.
Czyli uważacie że nie ma to nic wspólnego z fiat code, pomimo tego że przez kilka dni ta kontrolka się zapalała?
Krakus też próbowałem iść tym tropem ale wszyscy twierdzą że pomimo braku zasilania , kluczykiem powinienem otworzyć.
Czyli uważacie że nie ma to nic wspólnego z fiat code, pomimo tego że przez kilka dni ta kontrolka się zapalała?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: Fiat code
Dokładnie tak.Arek pisze: Czyli uważacie że nie ma to nic wspólnego z fiat code, pomimo tego że przez kilka dni ta kontrolka się zapalała?
smak56
* * * *
* * * *
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Fiat code
Fiat Code nie ma z tym nic wspólnego.
Elektryka nie ma z tym nic wspólnego.
Pomyślcie - przy pełnym naładowaniu akumulatora, kręcimy kluczykiem i zamki działają. To jak słabe napięcie ma powodować blokadę zamków? Siłownik to takie ustrojstwo, które ma ograniczoną siłę, nawet przy pełnej mocy aku, gdy chcemy działać na przekór siłownikowi - z pilota zamykasz, a chcesz otworzyć w tym samym momencie kluczykiem - kluczyk wygra.
Elektryka nie ma z tym nic wspólnego.
Pomyślcie - przy pełnym naładowaniu akumulatora, kręcimy kluczykiem i zamki działają. To jak słabe napięcie ma powodować blokadę zamków? Siłownik to takie ustrojstwo, które ma ograniczoną siłę, nawet przy pełnej mocy aku, gdy chcemy działać na przekór siłownikowi - z pilota zamykasz, a chcesz otworzyć w tym samym momencie kluczykiem - kluczyk wygra.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 648 razy
Re: Fiat code
Wcześniej już cytowałem instrukcję. Fiat Code jest od unieruchomienia silnika a nie od otwierania drzwi!
Pogłębiona informacja o Fiat Code:
"W celu zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą wyposażono go w elektroniczną blokadę uruchomienia silnika FIAT CODE. Blokada włącza się samoczynnie w momencie wyjęcia kluczyka z wyłącznika zapłonu. Rozmieszczenie elementów elektronicznej blokady uruchomienia silnika w samochodzie przedstawiono na rysunku 1.8. Centralka elektronicznej blokady silnika FIAT CODE jest zasilana z akumulatora poprzez bezpiecznik 20 A znajdujący się w przedziale silnika, oraz wyłącznik zapłonu (styki „15/54″) zabezpieczony bezpiecznikiem 7,5 A umieszczonym w skrzynce bezpieczników. Dwoma przewodami jest połączona z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem i zapłonem. Centralka elektronicznej blokady uruchomienia silnika oraz elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem są połączone również z gniazdem diagnostycznym i z lampką kontrolną FIAT CODE umieszczoną w zestawie wskaźników"
Pogłębiona informacja o Fiat Code:
"W celu zabezpieczenia samochodu przed kradzieżą wyposażono go w elektroniczną blokadę uruchomienia silnika FIAT CODE. Blokada włącza się samoczynnie w momencie wyjęcia kluczyka z wyłącznika zapłonu. Rozmieszczenie elementów elektronicznej blokady uruchomienia silnika w samochodzie przedstawiono na rysunku 1.8. Centralka elektronicznej blokady silnika FIAT CODE jest zasilana z akumulatora poprzez bezpiecznik 20 A znajdujący się w przedziale silnika, oraz wyłącznik zapłonu (styki „15/54″) zabezpieczony bezpiecznikiem 7,5 A umieszczonym w skrzynce bezpieczników. Dwoma przewodami jest połączona z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem i zapłonem. Centralka elektronicznej blokady uruchomienia silnika oraz elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem i zapłonem są połączone również z gniazdem diagnostycznym i z lampką kontrolną FIAT CODE umieszczoną w zestawie wskaźników"
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, 16:58 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Fiat code
I w drzwiach i w bagażniku się przekręca?.Arek pisze:Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
Alarm milczy, centralny milczy, kluczyk nie działa, może była próba włamania?
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Fiat code
Dokładnie tak jak piszesz.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:I w drzwiach i w bagażniku się przekręca?.Arek pisze:Kluczyk się przekręca. Przy naciskaniu na pilota - cisza. Kluczyk jest prosty wchodzi do końca.
Alarm milczy, centralny milczy, kluczyk nie działa, może była próba włamania?
Włamania nie było , auto stoi w garażu
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Fiat code
Tak jakbyś miał kluczyk od innego auta, nie masz jeszcze jakiś Fiatów w domu?
Napsikaj do zamka wd40 albo odmrażacza do zamków. Kręć i jednocześnie ciągnij za klamkę, uderz piąchą w okolicach zamka bo może coś nie zaskakuje.
Napsikaj do zamka wd40 albo odmrażacza do zamków. Kręć i jednocześnie ciągnij za klamkę, uderz piąchą w okolicach zamka bo może coś nie zaskakuje.
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Fiat code
Wrócę z pracy to będę próbować wszystkich metod, ale to już po 22.00
Napiszę jutro co z tego wyszło.
Dzięki za porady, gdyby jeszcze komuś coś przyszło do głowy to dzięki za info.
Napiszę jutro co z tego wyszło.
Dzięki za porady, gdyby jeszcze komuś coś przyszło do głowy to dzięki za info.