Akumulator

Awatar użytkownika
markopolo-33
klubowicz
klubowicz
Posty: 106
Rejestracja: 24 wrz 2014, 23:56
Przebieg: 81200
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Węgrów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: markopolo-33 » 14 lis 2014, 21:08

u mnie siedzi 64Ah z 2010r...auto używane tylko w weekendy...i w piątek pali bez problemu...robię trasę pt-nie ok 300km i dalej do garażu...na razie daje radę kręcić
markopolo-33

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6191
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 14 lis 2014, 21:32

Ja mam 65Ah, na bogato. Zapomniałem o akumulatorze, a to już prawie rok.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio » 14 lis 2014, 22:38

Miałem do wyboru 50Ah lub 60Ah. Z oryginalną 50Ah o niższej mocy rozruchowej praktycznie nie miałem problemu przez 5 lat (tylko raz go w zeszłym roku ładowałem) nie ryzykowałem z większym bojąc się że będzie nie doładowany. Po opiniach w necie i zapewnieniach sprzedawcy powinienem mieć spokój na kolejne 5 lat
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: rs8 » 23 lis 2014, 15:37

Panowie moj aku po 7latach zaczyna się kończyć, teraz takie pytanie od nowości mam 45ah a teraz zastanawiam się nad 54ah lub 60ah jak radzicie który wybrać?

-- 23 lis 2014, o 16:37 --

Panowie moj aku po 7latach zaczyna się kończyć, teraz takie pytanie od nowości mam 45ah a teraz zastanawiam się nad 54ah lub 60ah jak radzicie który wybrać?

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: daro70 » 23 lis 2014, 16:11

Dużo było o tym mówione - mój wytrzymał 3 lata .......bierz 60-tke :ok)
Obrazek

rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: rs8 » 23 lis 2014, 16:12

60ah varty 540a będzię ok?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: emmer » 24 lis 2014, 13:18

cokolwiek firmowego będzie ok.
Obrazek

jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: jarop » 24 lis 2014, 21:01

Witam
Wiem że o akumulatorach można pisać powieści, mój ma już 7 lat i chyba czas się z nim rozstać. Chciałem zapytać tylko, czy dokładać kasę na coś lepszego np Bosch: S5 Silver 54AH lub w takich samych parametrach Varta czy też Centra Futura 53 AH. Macie jakieś doświadczenia z Dieslem?
Czy objawami kończącego się akumulatora mogą być różne komunikaty podczas odpalania samochodu typu: Błąd EBD, Sprawdź świece żarowe, coś tam z immobiliserem lub inne dziwne zapalające się i gasnące kontrolki.
Pozdrawiam

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: will » 24 lis 2014, 21:17

Jak najbardziej wszystkie konfiguracje kontrolek plus nie otwierająca się klapa z wewnątrz :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 724
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: Fiacik » 25 lis 2014, 0:37

Zasadniczym tematem w kwestii akumulatora jest sposób jego użytkowania,a nie kwestia powiedzmy ogólnie wielkości.Jeżeli auto jest odpalane od czasu ,jeździ na krótkich trasach stoi pod chmurką,ma dodatkowy alarm, a właściciel nie wpadnie na to żeby go co jakiś czas podładować "to nie ma bata".3 lata i do kosza chyba,że ktoś lubi loterię i ma czas oraz zbędną kasę na holowanie.Producent przecież to już kiedyś wyliczył i sprawdził jaki ma być i taki sam najlepiej założyć oczywiście co ważne to dobra firma - BOSCH jest o,key.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 1938
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 91500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / Oberschlesien
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: adamson » 25 lis 2014, 18:15

Rafcio pisze: Z oryginalną 50Ah o niższej mocy rozruchowej praktycznie nie miałem problemu przez 5 lat
Ja nadal nie mam problemów i oby tak dalej, auto praktycznie dziennie jeździ, na ogół krótkie odcinki ( do 30 km ).
Mam nadzieję, że wytrzyma tak jak w Pandzie, gdzie 8 lat wytrzymał :brawo .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: jarop » 25 lis 2014, 21:34

Witam
Właśnie jestem posiadaczem (a właściwie mój samochód) nowego akumulatora Bosch S5 Silver 52AH 520A. Podczas zapalania widzę a właściwie słyszę różnicę. Już nie zapala tak ciężko, słyszę jak szybciej kręci rozrusznik. Fabryczny akumulator ma 250A prąd rozruchu a nowy ma 520A.
Cena 285 zł.
Zobaczymy co to cudeńko potrafi w zimie.
Pozdrawiam

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: will » 26 lis 2014, 14:52

Ze sklepu czy z aledrogo?
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: Rafcio » 26 lis 2014, 15:38

@jarop, miałeś taki sam aku jak ja. Oznaczenie na oryginalnym aku jest wg normy DIN i jest to 250A co w przeliczeniu na europejską normę EN jest ok 410A czyli moc rozruchową masz teraz o 110A wyższą :ok)
W poniższym linku znajdziesz tabelkę przeliczeniową
http://www.jakkupowac.pl/jaki-akumulato ... ego-kupic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Akumulator

Post autor: jarop » 27 lis 2014, 21:33

Akumulator kupiłem w sklepie motoryzacyjnym (lokalnym). A jeżeli chodzi o te normy i przeliczenia to słyszałem o tym. Na akumulatorze nic nie było napisane według jakiej to jest normy. Jeżeli nawet miał 410A to różnica 110A to chyba sporo?

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość