o to fajnie bo też mam pierwszy sezon bosha s4 pojemności 45 to może wytrzyma też tak długo jak ten salonowy - 5 latdaro70 pisze:To prawda mam BOSCHA od pięciu lat, i nie ma możliwości dolania wody destylowanej ale jakoś nigdy nie zawiódł .Auto stoi na polu - coś w tym jest z tą jakościąFiacik pisze:Akumulatory BOSCHA to w/g mnie jedne z najlepszych /cenowo niestety też/ ale......coś za coś . i na alarmie ..
Akumulator
Re: Akumulator
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Akumulator
Polecam najnowszy ( dzisiejszy) MOTOR - jest fajny artykuł - prawie wszystko o akumulatorach .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Akumulator
T-JET optymalny aku 50-55Ah. Chyba, że krótkie odcinki jeździsz.Pongo pisze:o to fajnie bo też mam pierwszy sezon bosha s4 pojemności 45 to może wytrzyma też tak długo jak ten salonowy - 5 latdaro70 pisze:To prawda mam BOSCHA od pięciu lat, i nie ma możliwości dolania wody destylowanej ale jakoś nigdy nie zawiódł .Auto stoi na polu - coś w tym jest z tą jakościąFiacik pisze:Akumulatory BOSCHA to w/g mnie jedne z najlepszych /cenowo niestety też/ ale......coś za coś . i na alarmie ..
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator
Na moje oko napięcie jest OK Jeśli auto Ci odpala bez problemu, to nie zaprzątaj sobie tym głowy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Akumulator
No właśnie nie jest ok. Przeczytałem już chyba całe forum i co czytam post, to prawie każdy post pasuje do objawów (albo ja już sam nie wiem)
Maciek pisałem Tobie już wcześniej co jest, a mnie zaczyna szlak trafiać. Może do życzy.
Samochód po postoju min 8h i ochłodzeniu na dworze (na aku jest napięcie 12.09 V) ma bardzo ciężki rozruch. Czas krótszy postoju -silnik odpala pięknie.
I tu chodzi o ten pierwszy rozruch.
Zaznaczę że kontrolki nie przygasają.
Aku mam od nowości i powiem szczerze że nie bardzo o niego dbałem, ale czytając forum może to być rozrusznik, pompka paliwa, przewody paliwowe, wtryski i już sam nie wiem.
Maciek pisałem Tobie już wcześniej co jest, a mnie zaczyna szlak trafiać. Może do życzy.
Samochód po postoju min 8h i ochłodzeniu na dworze (na aku jest napięcie 12.09 V) ma bardzo ciężki rozruch. Czas krótszy postoju -silnik odpala pięknie.
I tu chodzi o ten pierwszy rozruch.
Zaznaczę że kontrolki nie przygasają.
Aku mam od nowości i powiem szczerze że nie bardzo o niego dbałem, ale czytając forum może to być rozrusznik, pompka paliwa, przewody paliwowe, wtryski i już sam nie wiem.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Akumulator
Czyżby ten akumulator miał 7 lat ? Jeżeli tak to na pewno jest to jego wina , wcześniej pisałem,że wymieniam żonie w seicencie średnio co 3 lata bo nie mam zdrowia się tym przejmować . Żona mało jeździ (80000km za 11lat) ,auto stoi na polu i na alarmie , jeździ właściwie tylko po mieście to nie ma się kiedy podładować - trudno , to jest koszt spokoju.
Dobry akumulator do naszych Linek można kupić już za 220zł.
Dobry akumulator do naszych Linek można kupić już za 220zł.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Akumulator
Tak ma 7 lat.Fiacik pisze:Czyżby ten akumulator miał 7 lat ?
Oprócz złego startu tego pierwszego nie ma żadnych innych objawów i szczerze mówiąc chciał bym aby to był akumulator.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator
tojamarko, wszystko wskazuje, że zaczyna niedomagać akumulator. Napięcie w stanie spoczynku jest w zasadzie OK, ale nie tylko napięcie gra w akumulatorze ważną rolę Jest jeszcze coś takiego, jak prąd rozruchowy a tego sam nie zmierzysz. Mam dwie prozpoycje:
- podjedź do serwisu specjalizującego się w akumulatorach. Posiadają oni taki specjalny miernik - egzaminer akumulatorów. Bada on akumulator i drukuje wynik z informacją o jego kondycji. Taki test może sporo podpowiedzieć
- lepsze rozwiązanie - skołować na chwilę inny, na pewno sprawny i świeży akumulator Wiem, że może nie być to łatwe, ale może pogadać z sąsiadem czy innym znajomym Po dłuższym postoju, przed odpaleniem podmienić akumulatory i po podmiance odpalić auto. Wynik będzie widać od razu Jak odpali bez zająknięcia, to ewidentnie musisz się uzbroić w nową bateryjkę Jeśli nadal będzie "ciężki rozruch", to wtedy auto na podnośnik i szukanie winowajcy Możesz jeszcze nieco dokładniej opisać jak dokładniej objawia się ten "ciężki rozruch" ?
- podjedź do serwisu specjalizującego się w akumulatorach. Posiadają oni taki specjalny miernik - egzaminer akumulatorów. Bada on akumulator i drukuje wynik z informacją o jego kondycji. Taki test może sporo podpowiedzieć
- lepsze rozwiązanie - skołować na chwilę inny, na pewno sprawny i świeży akumulator Wiem, że może nie być to łatwe, ale może pogadać z sąsiadem czy innym znajomym Po dłuższym postoju, przed odpaleniem podmienić akumulatory i po podmiance odpalić auto. Wynik będzie widać od razu Jak odpali bez zająknięcia, to ewidentnie musisz się uzbroić w nową bateryjkę Jeśli nadal będzie "ciężki rozruch", to wtedy auto na podnośnik i szukanie winowajcy Możesz jeszcze nieco dokładniej opisać jak dokładniej objawia się ten "ciężki rozruch" ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Akumulator
A może poprostu podłącz go pod prostownik i porządnie naładuj i po wsadzeniu po lądowaniu powinna być różnica
Pozdrawiam wszystkich