Akumulator

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: daro70 »

Reasumując ; kiedyś miałem poldka 1.6 z wtryskiem Abimex , był też egzemplarz z silnikiem Rovera 1.4 jeden i drugi miał baterię fabryczną 60Ah potem miałem punto 1 gdzie fabryka dała smieszne 34 Ah gdzie zamieniłem na 45 Ah i żaden ten samochód nie miał bateri za dużej bo taką wymyslili inżynierowie do tych aut więc panowie......przeleciało 9 lat sporo elektroniki i nowości wrzucono do naszych samochodów i 55 czy 60Ah im nie zaszkodzi bez przesady ...a to że jakieś mniejsze teraz aku wsadzają to już chyba fakt że na wszystkich częsciach i materiałach się oszczędza - ponoć kryzys (oszczędności) :pomysli- oczywiście to jest moje zdanie i każdy zrobi jak uważa :jazda
Obrazek
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

MIREKS, w dislu to może się zdarzyć częściej bo z samej zasady działania wymaga większego i sprawniejszego aku. Benzyna obciąża mniej. Druga sprawa to wiek akumulatora. Nowy będzie zawsze sprawniejszy. Po kilku latach prąd rozruchu może nieco spadać i takie symptomy mogą występować.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Popieram zdanie Tomka do tego silnika 50 A\h średniej klasy w zupełności wystarczy o trochę mocniejszym prądzie rozruchu od tych fabrycznych .
BUŁA
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Sprawdziłem dzisiaj stan akumulatora czy jest dość wody i było ok, ale zainteresował mnie prąd rozruchowy tego fabrycznego Fiatowskiego 250A :zdiwiony
No dobra wiem że to nie diesel ale żeby aż taki mały prąd gdzie współczesne 50Ah mają przynajmniej ok 450A to ten fabryczny wydaje się śmieszny. I teraz to ja się nie dziwię że w zimie poniektórym wyskakują różne kontrolki bo moc przy rozruchu jest po prostu za mała
Osoby mające jeszcze fabryczny aku 40 czy 45Ah(bo wiem że poniektórym takie wcisnęli w bolid) sprawdźcie jaki wy macie prąd rozruchowy
Wstawiam 2 zdjęcia żeby były widoczne wszystkie szczegóły mojego aku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 13:03 przez Rafcio, łącznie zmieniany 2 razy.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: marcin24 »

Ja ma u siebie taki sam, ma już prawie trzy lata i odpukać nie ma problemu.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

To świadczy jak doskonała jest instalacja we Fiatach. 0 strat i upływów.
BUŁA
klubowicz
klubowicz
Posty: 293
Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
Przebieg: 45000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Legionowo
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: BUŁA »

Skoro są takie dobre to dlaczego już tyle osób wymieniło (łącznie ze mną temat poruszany w innym temacie).
BUŁA
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

rafcio082, u mnie jest jeszcze mniejszy aku. :smutny 40Ah/200A na takim wyjechałem z salonu i do tej pory dawał radę ale jak wszystkim wiadomo czas prawdy nadchodzi bo zima to najlepszy tester dla aku.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

ślimak pisze:
Coval pisze:Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma
Właśnie dlatego pytam o wymiary bo może ktoś ma 60Ah
coś mi się wydaje ze kolega mtko ma takiej pojemności akumulator ale mogę się mylić. Sławek moim zdaniem bez problemu taki akumulator można założyć do naszej Linei ale po co, po co przepłacać. Sam taki chciałem ale sprzedawca mi odradził że szkoda mojej kasy. Spokojnie wystarczający będzie 52Ah czy 55Ah i będzie cacy dla przypomnienia mam w swojej Linei CE FUTURA 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A, ma dużą moc rozruchową W styczniu rok minie jak mam go i jestem z jego parametrów bardzo zadowolony http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... r&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 14:34 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

rafcio082, temat tego akumulatora poruszałem wcześniej, ale dzisiaj znam odpowiedź na Twoje wątpliwości. Otóż w zeszłym tygodniu wymieniłem taki sam aku na nowy (padł). Przy wymianie spytałem o tak mały prąd rozruchu. Fachman powiedział, że Fiat podaje prąd wg normy DIN a obowiązuje norma EU. Tak więc te 250 A trzeba pomnożyć przez (chyba 1,65) i mamy obowiązującą normę (około 420 A). (Co do nazw norm mogłem coś pokręcić ale chodzi o zasadę podawania wartości)
smak56
* * * *
Obrazek
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Jak byłem na tym promocyjnym zimowym przeglądzie fiata to dostałem wydruczek z badania aku:
prąd rozruchowy znamionowy 200A
prąd rozruchowy zmierzony 299A (EU)
smak56, coś w tym jest z tą różnicą między normami.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Q, przyjmując, że Twój aku przez trzy lata trochę stracił na wartości to by również pasowało (około 330A)
smak56
* * * *
Obrazek
KILLHIM
klubowicz
klubowicz
Posty: 1013
Rejestracja: 03 mar 2010, 7:55
Przebieg: 85
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: KILLHIM »

ja mam 72 Ah i nie mam problemów z elektroniką
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Doszliśmy po wielu postach do sedna pytania ślimaka czy wejdzie 60Ah widać wejdzie 72Ah. KILLHIM masz silnik hybrydowy? :zlośnik
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

will pisze:KILLHIM masz silnik hybrydowy
Albo funkcję Auto Start Stop :)
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
ODPOWIEDZ