Akumulator
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Reasumując ; kiedyś miałem poldka 1.6 z wtryskiem Abimex , był też egzemplarz z silnikiem Rovera 1.4 jeden i drugi miał baterię fabryczną 60Ah potem miałem punto 1 gdzie fabryka dała smieszne 34 Ah gdzie zamieniłem na 45 Ah i żaden ten samochód nie miał bateri za dużej bo taką wymyslili inżynierowie do tych aut więc panowie......przeleciało 9 lat sporo elektroniki i nowości wrzucono do naszych samochodów i 55 czy 60Ah im nie zaszkodzi bez przesady ...a to że jakieś mniejsze teraz aku wsadzają to już chyba fakt że na wszystkich częsciach i materiałach się oszczędza - ponoć kryzys (oszczędności) - oczywiście to jest moje zdanie i każdy zrobi jak uważa
- FILBERT
- klubowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
- Przebieg: 50000
- Silnik: 1,4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
MIREKS, w dislu to może się zdarzyć częściej bo z samej zasady działania wymaga większego i sprawniejszego aku. Benzyna obciąża mniej. Druga sprawa to wiek akumulatora. Nowy będzie zawsze sprawniejszy. Po kilku latach prąd rozruchu może nieco spadać i takie symptomy mogą występować.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Sprawdziłem dzisiaj stan akumulatora czy jest dość wody i było ok, ale zainteresował mnie prąd rozruchowy tego fabrycznego Fiatowskiego 250A
No dobra wiem że to nie diesel ale żeby aż taki mały prąd gdzie współczesne 50Ah mają przynajmniej ok 450A to ten fabryczny wydaje się śmieszny. I teraz to ja się nie dziwię że w zimie poniektórym wyskakują różne kontrolki bo moc przy rozruchu jest po prostu za mała
Osoby mające jeszcze fabryczny aku 40 czy 45Ah(bo wiem że poniektórym takie wcisnęli w bolid) sprawdźcie jaki wy macie prąd rozruchowy
Wstawiam 2 zdjęcia żeby były widoczne wszystkie szczegóły mojego aku
No dobra wiem że to nie diesel ale żeby aż taki mały prąd gdzie współczesne 50Ah mają przynajmniej ok 450A to ten fabryczny wydaje się śmieszny. I teraz to ja się nie dziwię że w zimie poniektórym wyskakują różne kontrolki bo moc przy rozruchu jest po prostu za mała
Osoby mające jeszcze fabryczny aku 40 czy 45Ah(bo wiem że poniektórym takie wcisnęli w bolid) sprawdźcie jaki wy macie prąd rozruchowy
Wstawiam 2 zdjęcia żeby były widoczne wszystkie szczegóły mojego aku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 13:03 przez Rafcio, łącznie zmieniany 2 razy.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
coś mi się wydaje ze kolega mtko ma takiej pojemności akumulator ale mogę się mylić. Sławek moim zdaniem bez problemu taki akumulator można założyć do naszej Linei ale po co, po co przepłacać. Sam taki chciałem ale sprzedawca mi odradził że szkoda mojej kasy. Spokojnie wystarczający będzie 52Ah czy 55Ah i będzie cacy dla przypomnienia mam w swojej Linei CE FUTURA 53 Ah 12 v P+ prąd 540 A, ma dużą moc rozruchową W styczniu rok minie jak mam go i jestem z jego parametrów bardzo zadowolony http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... r&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;ślimak pisze:Właśnie dlatego pytam o wymiary bo może ktoś ma 60AhCoval pisze:Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 14:34 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Sympatyk forum :-)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
rafcio082, temat tego akumulatora poruszałem wcześniej, ale dzisiaj znam odpowiedź na Twoje wątpliwości. Otóż w zeszłym tygodniu wymieniłem taki sam aku na nowy (padł). Przy wymianie spytałem o tak mały prąd rozruchu. Fachman powiedział, że Fiat podaje prąd wg normy DIN a obowiązuje norma EU. Tak więc te 250 A trzeba pomnożyć przez (chyba 1,65) i mamy obowiązującą normę (około 420 A). (Co do nazw norm mogłem coś pokręcić ale chodzi o zasadę podawania wartości)
smak56
* * * *
* * * *