Akumulator
- markopolo-33
- klubowicz
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 23:56
- Przebieg: 93200
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Węgrów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
u mnie siedzi 64Ah z 2010r...auto używane tylko w weekendy...i w piątek pali bez problemu...robię trasę pt-nie ok 300km i dalej do garażu...na razie daje radę kręcić
markopolo-33
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Akumulator
Miałem do wyboru 50Ah lub 60Ah. Z oryginalną 50Ah o niższej mocy rozruchowej praktycznie nie miałem problemu przez 5 lat (tylko raz go w zeszłym roku ładowałem) nie ryzykowałem z większym bojąc się że będzie nie doładowany. Po opiniach w necie i zapewnieniach sprzedawcy powinienem mieć spokój na kolejne 5 lat
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 214
- Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 v8
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: śląskie
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Akumulator
Panowie moj aku po 7latach zaczyna się kończyć, teraz takie pytanie od nowości mam 45ah a teraz zastanawiam się nad 54ah lub 60ah jak radzicie który wybrać?
-- 23 lis 2014, o 16:37 --
Panowie moj aku po 7latach zaczyna się kończyć, teraz takie pytanie od nowości mam 45ah a teraz zastanawiam się nad 54ah lub 60ah jak radzicie który wybrać?
-- 23 lis 2014, o 16:37 --
Panowie moj aku po 7latach zaczyna się kończyć, teraz takie pytanie od nowości mam 45ah a teraz zastanawiam się nad 54ah lub 60ah jak radzicie który wybrać?
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
Witam
Wiem że o akumulatorach można pisać powieści, mój ma już 7 lat i chyba czas się z nim rozstać. Chciałem zapytać tylko, czy dokładać kasę na coś lepszego np Bosch: S5 Silver 54AH lub w takich samych parametrach Varta czy też Centra Futura 53 AH. Macie jakieś doświadczenia z Dieslem?
Czy objawami kończącego się akumulatora mogą być różne komunikaty podczas odpalania samochodu typu: Błąd EBD, Sprawdź świece żarowe, coś tam z immobiliserem lub inne dziwne zapalające się i gasnące kontrolki.
Pozdrawiam
Wiem że o akumulatorach można pisać powieści, mój ma już 7 lat i chyba czas się z nim rozstać. Chciałem zapytać tylko, czy dokładać kasę na coś lepszego np Bosch: S5 Silver 54AH lub w takich samych parametrach Varta czy też Centra Futura 53 AH. Macie jakieś doświadczenia z Dieslem?
Czy objawami kończącego się akumulatora mogą być różne komunikaty podczas odpalania samochodu typu: Błąd EBD, Sprawdź świece żarowe, coś tam z immobiliserem lub inne dziwne zapalające się i gasnące kontrolki.
Pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Akumulator
Jak najbardziej wszystkie konfiguracje kontrolek plus nie otwierająca się klapa z wewnątrz
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1299
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Akumulator
Zasadniczym tematem w kwestii akumulatora jest sposób jego użytkowania,a nie kwestia powiedzmy ogólnie wielkości.Jeżeli auto jest odpalane od czasu ,jeździ na krótkich trasach stoi pod chmurką,ma dodatkowy alarm, a właściciel nie wpadnie na to żeby go co jakiś czas podładować "to nie ma bata".3 lata i do kosza chyba,że ktoś lubi loterię i ma czas oraz zbędną kasę na holowanie.Producent przecież to już kiedyś wyliczył i sprawdził jaki ma być i taki sam najlepiej założyć oczywiście co ważne to dobra firma - BOSCH jest o,key.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Akumulator
Ja nadal nie mam problemów i oby tak dalej, auto praktycznie dziennie jeździ, na ogół krótkie odcinki ( do 30 km ).Rafcio pisze: Z oryginalną 50Ah o niższej mocy rozruchowej praktycznie nie miałem problemu przez 5 lat
Mam nadzieję, że wytrzyma tak jak w Pandzie, gdzie 8 lat wytrzymał .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
Witam
Właśnie jestem posiadaczem (a właściwie mój samochód) nowego akumulatora Bosch S5 Silver 52AH 520A. Podczas zapalania widzę a właściwie słyszę różnicę. Już nie zapala tak ciężko, słyszę jak szybciej kręci rozrusznik. Fabryczny akumulator ma 250A prąd rozruchu a nowy ma 520A.
Cena 285 zł.
Zobaczymy co to cudeńko potrafi w zimie.
Pozdrawiam
Właśnie jestem posiadaczem (a właściwie mój samochód) nowego akumulatora Bosch S5 Silver 52AH 520A. Podczas zapalania widzę a właściwie słyszę różnicę. Już nie zapala tak ciężko, słyszę jak szybciej kręci rozrusznik. Fabryczny akumulator ma 250A prąd rozruchu a nowy ma 520A.
Cena 285 zł.
Zobaczymy co to cudeńko potrafi w zimie.
Pozdrawiam
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Akumulator
@jarop, miałeś taki sam aku jak ja. Oznaczenie na oryginalnym aku jest wg normy DIN i jest to 250A co w przeliczeniu na europejską normę EN jest ok 410A czyli moc rozruchową masz teraz o 110A wyższą
W poniższym linku znajdziesz tabelkę przeliczeniową
http://www.jakkupowac.pl/jaki-akumulato ... ego-kupic/" onclick="window.open(this.href);return false;
W poniższym linku znajdziesz tabelkę przeliczeniową
http://www.jakkupowac.pl/jaki-akumulato ... ego-kupic/" onclick="window.open(this.href);return false;
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Akumulator
Akumulator kupiłem w sklepie motoryzacyjnym (lokalnym). A jeżeli chodzi o te normy i przeliczenia to słyszałem o tym. Na akumulatorze nic nie było napisane według jakiej to jest normy. Jeżeli nawet miał 410A to różnica 110A to chyba sporo?