Teraz jest 22 sty 2017, o 23:20


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Akumulator
PostNapisane: 18 lis 2011, o 18:51 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 21:39
Posty: 3061
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 209 razy
Jeszcze w tym roku chyba spotka mnie zaszczyt wymiany akumulatora. Gdyż posiadam już prawie 4 letnią 40Ah bestię fabrycznie montowaną do Liny. Samochód stał cały czas na dworze i nawet sobie radziła. Niestety agonia jest bliska. Mam pytanko do tych którzy wymieniali akumulator o wymiary - jaki największy ? Myślę o zapodaniu 60 Ah

Oto model który chcę kupić :

Obrazek Allegro

Chyba, że macie alternatywę dla tej mocy i ceny ?

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 19:56 
Offline
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 18:34
Posty: 730
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo : 43 razy
Otrzymał Piw: 55 razy
Najlepiej załóż taki jaki jest dedykowany w książce obsługi. Jeżeli kupisz za duży może być taka sytuacja że alternator będzie miał ciężko go doładować/naładować to tak jak byś do cienkiego 700 wsadził 60 Ah.

_________________
Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   107000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 20:07 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
marcin24 napisał(a):
Najlepiej załóż taki jaki jest dedykowany w książce obsługi. Jeżeli kupisz za duży może być taka sytuacja że alternator będzie miał ciężko go doładować/naładować to tak jak byś do cienkiego 700 wsadził 60 Ah.


Akumulatory z książki obsługi są zaledwie wystarczające. To są akumulatory przewidziane na lźejsze waraunki klimatyczne. W dieslu potrzebny jest akumulator o większym prądzie rozruchowym, bo zdarza się, że z powodu zbyt dużego spadku napięcia głupieje elektronika. Akumulator o pojemności większej o 10-20% nie zaszkodzi. Alternator powinien sobie poradzić z doładowaniem, bo jest wystarczająco wydajny. Kilka amperogodzin nie zrobi mu różnicy.

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.warszawam20.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 20:20 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 21:39
Posty: 3061
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 209 razy
Wydaje mi się, że 60Ah mu nie zaszkodzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 20:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6033
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 21:06 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 13:17
Posty: 879
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 101 razy
Otrzymał Piw: 47 razy
u mnie też siedzi Bosch tyle tylko ze 55Ah chyba... a nie wiem czy nie większy bo to nie ja go wymieniałem tylko poprzedni właściciel :brawo

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 lis 2011, o 22:40 przez daro70, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 21:09 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 21:39
Posty: 3061
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 209 razy
Coval napisał(a):
Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma
Właśnie dlatego pytam o wymiary bo może ktoś ma 60Ah

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 11:58 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 20:04
Posty: 3337
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 135 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
ślimak za duży pojemnościowo ten aku mój też coś słabnie ale jak mieliśmy 4 lata 40(jednorazówki marki wypchaj z fabryki) i wystarczały to 60 6lat raczej nie pojeździ chyba że robisz długie trasy często, ale ja będę szukał coś koło 50ah
We Fremoncie są żelowe ciekawe jaka pojemność.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 13:52 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2010, o 23:11
Posty: 289
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ja mam fabryczną 40 fiata, wariant lux z kontrolką. Jak na razie daje radę i będę go wymieniał dopiero jak zupełnie klęknie.
Generalnie uważam że do naszej benzynki przy normalnej eksploatacji, w zupełności starczy coś koło 45 - 50 Ah.
Aku Boscha są przereklamowane. Za niższą lub porównywalną cenę można kupić całkiem dobry inny akumulator.
Osobiście kupię sobie pewnie bezobsługową centrę z serii futura 53 Ah. Produkowane w Poznaniu. Cena w zależności od sprzedawcy 230-260 zł.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007


Ostatnio edytowano 19 lis 2011, o 17:28 przez FILBERT, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   50000   Silnik:   1,4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 14:31 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 13:17
Posty: 879
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 101 razy
Otrzymał Piw: 47 razy
FILBERT napisał(a):
Ja mam fabryczną 40 fiata, wariant lux z kontrolką. Jak na razie daje radę i będę go wymieniał dopiero jak zupełnie klęknie.
Wszystko zalezy od wyposazenia auta . Mi się akurat trafił Dynamic rozbudowany znaczy z klimatronikiem i Blu&Me i 1 właściciel miał często problemy z fabrycznym 40 Ah dlatego wrzucił baterię z większą pojemnoscią - u mnie jak na dzień dzisiejszy bez uwag .Po za tym myślę ze samochód który wyjeżdza z fabryki jest goły w sensie że klient indywidualnie sobie każde autko doposaża w jakieś immobilajzery ,alarmy ,i prze różniaste elektoniczne ustojstwa np .kolegi Q które czerpią energię z naszej baterii .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 15:34 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2010, o 23:11
Posty: 289
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Zgadzam się z tobą daro, wszystko zależy od konkretnego przypadku, klimatronik bierze więcej prądu bo musi stale pracować.
Druga sprawa to jeszcze region. Wielkopolskie zimy są łagodniejsze. W Suwalskim i na Podkarpaciu aku dostaje bardziej w skórę.

_________________
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   50000   Silnik:   1,4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 16:12 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 13 gru 2009, o 17:28
Posty: 248
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 2 razy
Chyba najważniejsze są:
Prąd rozruchu aby nie był za mały od prądu jaki potrzebuje rozrusznik.
Wydajność alternatora, czyli trzeba zrobić maly bilans ile wszystko co na prąd przy włączeniu na maksa pobiera i zobaczyć czy wydatek alternatora zapewni naddatek aby załadować nową większa baterię.
Bo tak się może zdarzyć, że przy zbyt dużej baterii wszystko niby gra, przede wszystkim prąd rozruchu, ale dynamo nie jest w stanie nigdy doładować nam baterii, bo obsługuje pokładowe odbiorniki i co nam wtedy po większej pojemności?
Przychylam się do Filberta, że 60 Ah to może jest zbyt optymistyczne.
To tylko moja opinia.

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   49000   Silnik:   1,3 mjt   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 16:54 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2010, o 23:11
Posty: 289
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Wszystkie nowoczesne aku renomowanych producentów mają wystarczający prąd rozruchu. Teraz bateryjki są już nowej generacji. W naszych silnikach o małej pojemności przy oleju syntetycznym opór przy rozruchu jest minimalny. Problem jest gdy mamy duży silnik i olej mineralny o dużej lepkości która spada jeszcze przy niskiej temperaturze. Wtedy rozrusznik ma więcej do roboty. Druga sprawa to że przy elektronicznym wtrysku silnik dostaje od razu paliwo i nie ma problemu, jak przy gaźniku który może się jeszcze zalać i wtedy jeszcze dłużej można kręcić i nie odpali;)

_________________
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   50000   Silnik:   1,4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 18:10 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
FILBERT napisał(a):
Wszystkie nowoczesne aku renomowanych producentów mają wystarczający prąd rozruchu. Teraz bateryjki są już nowej generacji.


FILBERT pozwolę sobie niezgodzić się z Twoim zdaniem. W okresie zimowym dosyć często zdarza się, że po rozruchu silnika zapala się lampka z symbolem kłódeczki co oznacza, że sterownik silnika i immobiliser głupieje z powodu zbyt dużego spadku napięcia w akumulatorze. Rozrusznik pobiera więcej prądu niż jest w stanie dostarczyć akumulator przy zachowaniu właściwego poziomu napięcia. No i zaczyna się choinka na konsoli: zapala się lampka z kłódeczką, albo lampka od rzekomo przepalonej żarówki, a często przestaje reagować na otwarcie bagażnik z klawisza z konsoli. Jednym słowem TTTM :-)

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.warszawam20.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2011, o 18:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5921
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
50Ah to wydaje mi się że optymalny akumulator do naszych aut.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]