Akumulator

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3296
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Akumulator

Post autor: ślimak » 18 lis 2011, 18:51

Jeszcze w tym roku chyba spotka mnie zaszczyt wymiany akumulatora. Gdyż posiadam już prawie 4 letnią 40Ah bestię fabrycznie montowaną do Liny. Samochód stał cały czas na dworze i nawet sobie radziła. Niestety agonia jest bliska. Mam pytanko do tych którzy wymieniali akumulator o wymiary - jaki największy ? Myślę o zapodaniu 60 Ah

Oto model który chcę kupić :

Obrazek Allegro

Chyba, że macie alternatywę dla tej mocy i ceny ?
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 776
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: marcin24 » 18 lis 2011, 19:56

Najlepiej załóż taki jaki jest dedykowany w książce obsługi. Jeżeli kupisz za duży może być taka sytuacja że alternator będzie miał ciężko go doładować/naładować to tak jak byś do cienkiego 700 wsadził 60 Ah.
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 958
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 18 lis 2011, 20:07

marcin24 pisze:Najlepiej załóż taki jaki jest dedykowany w książce obsługi. Jeżeli kupisz za duży może być taka sytuacja że alternator będzie miał ciężko go doładować/naładować to tak jak byś do cienkiego 700 wsadził 60 Ah.
Akumulatory z książki obsługi są zaledwie wystarczające. To są akumulatory przewidziane na lźejsze waraunki klimatyczne. W dieslu potrzebny jest akumulator o większym prądzie rozruchowym, bo zdarza się, że z powodu zbyt dużego spadku napięcia głupieje elektronika. Akumulator o pojemności większej o 10-20% nie zaszkodzi. Alternator powinien sobie poradzić z doładowaniem, bo jest wystarczająco wydajny. Kilka amperogodzin nie zrobi mu różnicy.

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3296
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 18 lis 2011, 20:20

Wydaje mi się, że 60Ah mu nie zaszkodzi
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6191
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 18 lis 2011, 20:54

Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma.

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: daro70 » 18 lis 2011, 21:06

u mnie też siedzi Bosch tyle tylko ze 55Ah chyba... a nie wiem czy nie większy bo to nie ja go wymieniałem tylko poprzedni właściciel :brawo
Ostatnio zmieniony 18 lis 2011, 22:40 przez daro70, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3296
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: ślimak » 18 lis 2011, 21:09

Coval pisze:Sprawdź jaki 60Ah zmieści się na półce. Zbyt wiele miejsca u nas nie ma
Właśnie dlatego pytam o wymiary bo może ktoś ma 60Ah
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

will
Moderator
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 96000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: will » 19 lis 2011, 11:58

ślimak za duży pojemnościowo ten aku mój też coś słabnie ale jak mieliśmy 4 lata 40(jednorazówki marki wypchaj z fabryki) i wystarczały to 60 6lat raczej nie pojeździ chyba że robisz długie trasy często, ale ja będę szukał coś koło 50ah
We Fremoncie są żelowe ciekawe jaka pojemność.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: FILBERT » 19 lis 2011, 13:52

Ja mam fabryczną 40 fiata, wariant lux z kontrolką. Jak na razie daje radę i będę go wymieniał dopiero jak zupełnie klęknie.
Generalnie uważam że do naszej benzynki przy normalnej eksploatacji, w zupełności starczy coś koło 45 - 50 Ah.
Aku Boscha są przereklamowane. Za niższą lub porównywalną cenę można kupić całkiem dobry inny akumulator.
Osobiście kupię sobie pewnie bezobsługową centrę z serii futura 53 Ah. Produkowane w Poznaniu. Cena w zależności od sprzedawcy 230-260 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 17:28 przez FILBERT, łącznie zmieniany 1 raz.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007

Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 951
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: daro70 » 19 lis 2011, 14:31

FILBERT pisze:Ja mam fabryczną 40 fiata, wariant lux z kontrolką. Jak na razie daje radę i będę go wymieniał dopiero jak zupełnie klęknie.
Wszystko zalezy od wyposazenia auta . Mi się akurat trafił Dynamic rozbudowany znaczy z klimatronikiem i Blu&Me i 1 właściciel miał często problemy z fabrycznym 40 Ah dlatego wrzucił baterię z większą pojemnoscią - u mnie jak na dzień dzisiejszy bez uwag .Po za tym myślę ze samochód który wyjeżdza z fabryki jest goły w sensie że klient indywidualnie sobie każde autko doposaża w jakieś immobilajzery ,alarmy ,i prze różniaste elektoniczne ustojstwa np .kolegi Q które czerpią energię z naszej baterii .
Obrazek

Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: FILBERT » 19 lis 2011, 15:34

Zgadzam się z tobą daro, wszystko zależy od konkretnego przypadku, klimatronik bierze więcej prądu bo musi stale pracować.
Druga sprawa to jeszcze region. Wielkopolskie zimy są łagodniejsze. W Suwalskim i na Podkarpaciu aku dostaje bardziej w skórę.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007

tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 248
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: tomektt » 19 lis 2011, 16:12

Chyba najważniejsze są:
Prąd rozruchu aby nie był za mały od prądu jaki potrzebuje rozrusznik.
Wydajność alternatora, czyli trzeba zrobić maly bilans ile wszystko co na prąd przy włączeniu na maksa pobiera i zobaczyć czy wydatek alternatora zapewni naddatek aby załadować nową większa baterię.
Bo tak się może zdarzyć, że przy zbyt dużej baterii wszystko niby gra, przede wszystkim prąd rozruchu, ale dynamo nie jest w stanie nigdy doładować nam baterii, bo obsługuje pokładowe odbiorniki i co nam wtedy po większej pojemności?
Przychylam się do Filberta, że 60 Ah to może jest zbyt optymistyczne.
To tylko moja opinia.
Tomek

Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy

Post autor: FILBERT » 19 lis 2011, 16:54

Wszystkie nowoczesne aku renomowanych producentów mają wystarczający prąd rozruchu. Teraz bateryjki są już nowej generacji. W naszych silnikach o małej pojemności przy oleju syntetycznym opór przy rozruchu jest minimalny. Problem jest gdy mamy duży silnik i olej mineralny o dużej lepkości która spada jeszcze przy niskiej temperaturze. Wtedy rozrusznik ma więcej do roboty. Druga sprawa to że przy elektronicznym wtrysku silnik dostaje od razu paliwo i nie ma problemu, jak przy gaźniku który może się jeszcze zalać i wtedy jeszcze dłużej można kręcić i nie odpali;)
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 958
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 19 lis 2011, 18:10

FILBERT pisze:Wszystkie nowoczesne aku renomowanych producentów mają wystarczający prąd rozruchu. Teraz bateryjki są już nowej generacji.
FILBERT pozwolę sobie niezgodzić się z Twoim zdaniem. W okresie zimowym dosyć często zdarza się, że po rozruchu silnika zapala się lampka z symbolem kłódeczki co oznacza, że sterownik silnika i immobiliser głupieje z powodu zbyt dużego spadku napięcia w akumulatorze. Rozrusznik pobiera więcej prądu niż jest w stanie dostarczyć akumulator przy zachowaniu właściwego poziomu napięcia. No i zaczyna się choinka na konsoli: zapala się lampka z kłódeczką, albo lampka od rzekomo przepalonej żarówki, a często przestaje reagować na otwarcie bagażnik z klawisza z konsoli. Jednym słowem TTTM :-)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6154
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 19 lis 2011, 18:12

50Ah to wydaje mi się że optymalny akumulator do naszych aut.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość