Centralny zamek

Raven91
klubowicz
klubowicz
Posty: 37
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:31
Przebieg: 50000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Radzionków-Rojca

Centralny zamek

Post autor: Raven91 »

Witam. Ojciec wpadł na pomysł zrobienia Centralnego zamka sterowanego z pilota. W Lince posiadamy centralny zamek ale tylko i wyłącznie sterowane kluczykiem.

Czy ktoś już próbował podłączyć?
Powiedzcie mi czy wystarczy zakupić coś takiego
http://www.centrumelektroniki.pl/Sterownik_centralnego_zamka_microster_z_1_pilotem_P018_scyzoryk_AMT,p55475.html

Jak później wygląda ew. montaż?
Pozdrawiam Raven91
Renault Clio Obrazek
Fiat Linea Obrazek
Toyota Yaris 3 Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

najlepiej byłoby zasięgnąć języka u sprzedawcy. na allegro tez jest sporo tego typu ogłoszeń

google

jest sporo tego wystarczy poczytać. kluczyk/scyzoryk musisz przerobić na "swój"
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

dodatkowo kluczyk musi być kodowany
scyzorykowe klucze dorabiane maja tez minusy.
koledze dorabiali w audi, tak dorobili że się klucz ułamał.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Osobiście zastanawiałem się nad modułem, natomiast jestem zdania że na tym nie ma co oszczędzać i lepiej wybrać coś renomowanej firmy, Przedstawiony przez Ciebie wygląda ciekawie i jest wart zastanowienia, tylko trzeba poczytać o tym co ludzie piszą o nim. Podoba mi się ten pilot typu scyzoryk, ważne jest aby grot miał odpowiedni grot pasujący do fabrycznego zamka w Lince przystosowanie grot przez wyfrezowanie na wzór oryginalnego kluczyka nie jest jakieś drogie, powinno nas to kosztować maksymalnie do 30 zł. . Problem jest że w kluczyku mamy wmontowany transponder sterujący immobilizerem, czyli samo dorobienia kluczyka nic nam nie da bo nie odpalimy auta. Ale i na to są sposoby, Zazwyczaj fabryczny kluczyk da się rozebrać albo rozwalić :zlośnik a później wymontować transponder i przerzucić do obudowy kluczyka scyzoryka. Po takim czymś powinniśmy mieć dobrze działający kluczyk. Jeżeli chodzi o sam montaż sterownika to podobno on nie jest taki trudny, ja osobiście jestem laikiem i nic nie doradzę, sam to pewnie z zakupionym sterownikiem zajechał bym do elektryka, Chociaż samemu zamontowanie daje nam dużą satysfakcję. Co mogę Tobie doradzić, przeczytaj instrukcję i prześledź schemat jak tego nie zrozumiesz to lepiej ten montaż daj fachowcom.
Sympatyk forum :-)
Raven91
klubowicz
klubowicz
Posty: 37
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:31
Przebieg: 50000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Radzionków-Rojca

Post autor: Raven91 »

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi są bardzo przydatne. Wszystko się okaże jak ojciec będzie chciał w 100% mieć "scyzoryk" później jakoś z tym pokombinujemy albo do znajomego elektryka podskoczymy :) Dziękuję bardzo jeszcze raz Pozdrawiam :)
Renault Clio Obrazek
Fiat Linea Obrazek
Toyota Yaris 3 Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Jeszcze tylko dorzucę do tego, że należało by zacząć od ustalenia, czy kaseta zamka w drzwiach kierowcy Twojego auta ma wbudowany silniczek, bo jeżeli nie to trzeba zacząć od dołożenia silniczka do kasety, ewentualnie do wymiany całej kasety na taką z silniczkiem.
Inaczej nie będzie to działać, bo sterownik musi być podłączony do siłownika master.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Nasz centralny jest po szynie CAN i podpięcie pokazanego modułu może nie chodzić. Jest to bardzo prościutki układzik ( przez to i niezawodny), montowałem taki moduł w centralnym zamku w Tico żony. Kupowałem go w tej samej firmie, co centralkę zamka i siłowniki, więc miałem pewność, że będzie kompatybilny.
Ja kupiłbym alarm dedykowany do linei, alarm steruje wówczas centralnym i po sprawie. Kodowanie scyzoryka nie jest takie proste, rozprucie płaskiego kluczyka również może spowodować uszkodzenie transpondera.
Z tego co ja pamiętam przy montażu mojego alarmu, to mój zaprzyjaźniony elektyk w ASO podpiął alarm i nic. Dopiero potem pod centralkę alarmu podpiął programator, zaprogramował ją i wtedy zaczęło wszystko hulać jak trzeba. ( Ja niestety nie mam takiego programatora :smutny ).
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Pamiętam że już kiedyś była dyskusja na ten temat, że CAN, i że się nie da...

Raven91, tutaj masz linka do manuala Pandziarzy centralny zamek na pilota . Mam nadzieję że się nie obrażą za rozpowszechnianie.
Poczytaj, porównaj rozwiązania, bo ja uważam że centralny w Activach może być rozwiązany w identyczny sposób jak w Pandach.
Pandy też mają CAN. I nie upierał bym się tak przy tym że się da, gdybym sam w Pandzie nie zakładał centralnego sterowanego z pilota.
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

Tomek pisze:Pamiętam że już kiedyś była dyskusja na ten temat
Dokładnie była taka dyskusja http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... alny+zamek" onclick="window.open(this.href);return false;
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

nie będę zakładał nowego tematu tylko podłącze się pod ten.

Bardzo często centralny zamek po przekroczeniu 20km/h zamyka się normalnie "pyk" i zamknięte ale czasem...

zrobi dosłowne "j*b"(*=e) - zamykając się coś strzeli tak jakby ktoś plastik zginał/giął i to bardzo głośno. Już mi się to 4 razy zdarzyło.

Też tak macie czy standardowa procedura - olać bo ten typ tak ma :zlośnik (?)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Myślę że wiem o czym mówisz.
To taki specyficzny strzelający odgłos podczas chowania się wewnętrznej klamki gdy centralny zadziała. Bardzo to niemiłe dla ucha.

Miałem to w przednich drzwiach pasażera.
Problem tkwi w samej klamce i jej sprężynce.
Nie potrafię sobie teraz dokładnie przypomnieć, ale jak zakładałem tweetery to ściągałem boczki drzwiowe, i przyglądałem się wtedy też temu mechanizmowi. Wtedy też nożykiem podciąłem jakiś plastikowy dzyndzel który coś tam chaczył. A był on od tyłu klamki w boczku.
Od tamtej pory nigdy więcej nie usłyszałem tego odgłosu, a klamki chodzą płynnie.
ODPOWIEDZ