Symbol Klucza - czyli czas przeglądu - sam zniknął

Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Symbol Klucza - czyli czas przeglądu - sam zniknął

Post autor: mireks »

Spieszę donieść o ciekawym przypadku.
Po 60 tys. przebiegu na wyświetlaczu LCD pojawił się kluczyk symbolizujący czas wykonania przeglądu oraz dodatkowo charakterystyczny napis "Kupon nieważny" :)

Zmuszony byłem przejeździć z kluczykiem około 800 km (ok. 3 tygodni) i dopiero po tym przebiegu wymieniłem wszystkie filtry i płyny (czyli u mnie po 15 tys. od poprzedniego przeglądu).

I tutaj pojawiła się ciekawostka. Kluczyka nie skasowałem elektronicznie przez złącze diagnostyczne. Natomiast kluczyk wraz z komunikatem zniknął sam. Nie wiem czy to skutek kaprysu sterownika silnika ECU czy też pewna konsekwencja producenta, ale kluczyka nie ma od kilku dni i basta. Jeśli się pojawi znowu, to napiszę o tym.

Pozdrawiam
mireks
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mireks, dlaczego po 15 tys.? Chodzi o czas? :pomysli U mnie po 90 tys. nic nie zniknęło. Prywatnie 8 dych skasował. Serwis chciał 120 zł.
smak56
* * * *
Obrazek
rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: rs8 »

Ja też ostatnio byłem na wymianie oleju i tak myślę czy przy wymianie oleju Service powinien byc znowu wyzerowany
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze:mireks, dlaczego po 15 tys.? Chodzi o czas? :pomysli U mnie po 90 tys. nic nie zniknęło. Prywatnie 8 dych skasował. Serwis chciał 120 zł.
smak56 ponieważ wbrew zaleceniom fiata zmieniam olej i filtry co 15 tys. km. Może współczesne oleje są tak fenomenalne, że zachowują swoje właściwości nawet przez 30 tys. km. Ja jednak w trosce o turbinkę stosuje się do starej zasady "rok" albo 15 tysięcy przejechane. Nie pytaj mnie dlaczego tak robię, bo Ci nie odpowiem :) Może po prostu nie nadążam za duchem czasów :ryczy
A co do kluczyka - nie mam zielonego pojęcia dlaczego zniknął :pomysli

Natomiast faktem jest, że serwisy lekko przeginają z cenami za przyłączenie komputera do złącza i skasowanie kluczyka. Ja rozumiem, że program kosztuje, kabelek może kosztować (profesjonalny na allegro całe 50 zł), ale litości - za 3 kliknięcia 120 zł to spore przegięcie (u mnie też tyle kasują).

Obecnie pracuję nad własnym interfejsem diagnostycznym. W zasadzie wystarczy dokupić kabelek (mam już jeden na OBD K-Line dla samochodów z grupy Volkswagena i on w niektórych przypadkach też jest pomocny), ale aby w pełni skorzystać z możliwości z programu FiatEcuScan trzeba dokupić inny rodzaj kabelka.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

rs8, nie wiem jak jest w benzyniakach, ale u nas bez względu na to kiedy wymienisz olej, kontrolka serwisu (kluczyk) włącza się samoczynnie co 30 000 km. mireks, zauważył, że u niego kontrolka sama zgasła! co nie jest chyba rzeczą naturalną. Chociaż u mireks-a wszystko jest możliwe! :lacha
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, 16:24 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

rs8 pisze:Ja też ostatnio byłem na wymianie oleju i tak myślę czy przy wymianie oleju Service powinien byc znowu wyzerowany
Jeśli zdecydujesz się na serwis w ASO, to jak najbardziej kluczyk zostanie zgaszony w cenie usługi.
Moje auto ma już 3,5 roku i nie widzę powodu aby płacić frycowe za przejrzenie auta i wymianę filtrów i oleju. To nie jest mój pierwszy samochód więc wiem jak dbać o należyty stan techniczny auta. Innymi słowy nie jeżdżę do chwili aż coś odpadnie albo się urwie :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mireks, zgadzam się z Tobą jeżeli chodzi o te 30 tys. od wymiany do wymiany z tym, że ja wymieniam co 20 tys. km. Poprzednio jeździłem na Lotosie semi 10W40 i wymieniałem co około 12-14 tys. Ten jest ponoć long live.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

smak56 pisze: mireks, zauważył, że u niego kontrolka sama zgasła! co nie jest chyba rzeczą naturalną. Chociaż u mireks-a wszystko jest możliwe! :lacha
Ha ha :)
Mam nadzieję że to nie jest foch tylko prezent od Linei za to, że się troszczę o jej trzewia :ryczy
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Musi Cię bardzo lubić jak takie prezenty daje!!! :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
kylo
klubowicz
klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 08 gru 2009, 22:49
Przebieg: 61000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: kylo »

Właśnie miałem szukać takiego tematu atu proszę. Od jakichś 500km czasem nieśmiało pojawią się kluczyk, ale zaraz znika. Mam tak od jakichś 28500km. Na wszelki wypadek podjadę do ASO i przy okazji zareklamuje "skaj" na kierownicy (albo jak kto woli eko-skórę)
Octavia 3 1,4 TSI Elegance Brąz Topaz
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

mireks pisze:Obecnie pracuję nad własnym interfejsem diagnostycznym. W zasadzie wystarczy dokupić kabelek (mam już jeden na OBD K-Line dla samochodów z grupy Volkswagena i on w niektórych przypadkach też jest pomocny), ale aby w pełni skorzystać z możliwości z programu FiatEcuScan trzeba dokupić inny rodzaj kabelka.
Ja cały czas szukam i powiem szczerze, że nie mogę znaleźć pewnego. dzisiaj znalazłem to jest napisane że linea do roku 2002!!!!! mireks, jak cos wymyślisz albo znajdziesz to daj znać.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:
mireks pisze:
Ja cały czas szukam i powiem szczerze, że nie mogę znaleźć pewnego. dzisiaj znalazłem to jest napisane że linea do roku 2002!!!!! mireks, jak cos wymyślisz albo znajdziesz to daj znać.
Emmer - jeśli coś znajdę to się podzielę wiedzą. Problemem jest to, że ten program z linku, który podałem /FiatECUScan/ w zależności od tego jaki kabelek się zastosuje, potrafi robić różne rzeczy. A dokumentacja do niego jest licha. Mnie najbardziej interesuje możliwość kasowania inspekcji i przeglądania błędów w ECU. Inne rzeczy są dla mnie nie interesujące.

Motywacja jest prosta - 120 zeta za przyłączenie do programu diagnostyczne to rozbój w biały dzień! Na złość ASO pobawię się sam. A że mam już pewne doświadczenia z grupą Volkswagena i Oplem, to i fiata rozgryzę :)
rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: rs8 »

Byłem dziś na fiacie żeby wyzerowali Service po wymianie oleju ale szanowna pani powiedziała że to jest możliwe tylko przy pełnym przeglądzie :red
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Inspekcje prawdopodobnie skasujesz zwykłym ELM327.
Awatar użytkownika
Bernardito
klubowicz
klubowicz
Posty: 736
Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
Przebieg: 102000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Bernardito »

rs8 pisze:to jest możliwe tylko przy pełnym przeglądzie
Co za bzdura. W każdym czasie możesz to zrobić.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
ODPOWIEDZ