Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mwas pisze:Tomek, a nie drażni Cię kontrolka spalonej żarówki na kokpicie ?? :pomysli
Wsteczne nie są monitorowane, i żadna kontrolka mi się nie świeci :)
Jakby się świeciła to już dawno bym ją zmienił.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tomek pisze:Wsteczne nie są monitorowane, i żadna kontrolka mi się nie świeci :)
O cholera... a byłem święcie przekonany, że wszystkie żarówy w tylnych lampach są monitorowane prze kompa... :pomysli To oznacza, że muszę przeprowadzić kontrolę tych żaróweczek u siebie :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Ja o tym że mi się nie świeci, dowiedziałem się przypadkiem w zeszłym roku w Sulejowie.
krzyspi zauważył, i powiedział mi o tym :pivo
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Śruby lamp tylnych

Post autor: stanley750 »

Dziś sprawdziłem tan plastikowy klucz,jedna strona służy do odkręcania tych śrubek,zaś druga jest pomocna do wykręcania/wkręcania śrub mocujących koła i dlatego jest w tym pojemniku koła zapasowego.Jest to klucz rurkowy z grubego plastiku i jest bardzo wytrzymały.Przetestowałem i jest ok.Ja przynajmniej mam w swojej Lineji z roku 2011.
Na zewnątrz jest namoletkowany i można kręcić tymi śrubkami.
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów STANLEY750
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Śruby lamp tylnych

Post autor: mireks »

stanley750 pisze: Na zewnątrz jest namoletkowany i można kręcić tymi śrubkami.
Co to znaczy "namoletkowany"? :zdiwiony
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Wikipedia:
"Radełkowanie (moletowanie) – operacja tokarska polegająca na wygnieceniu na powierzchni wałka wzoru w postaci linii przy pomocy radełka. Radełkowanie wykonuje się na śrubach lub gałkach przeznaczonych do przekręcania ręką. Wygnieciony wzór ma za zadanie wyeliminowanie poślizgu."
Mój tato jest tokarzem-frezerem :banan
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mpsfc pisze:wzoru w postaci linii przy pomocy radełka.
Lub rombu w zależności od posiadanego radełka. Aby taki wzór uzyskać należy użyć radełka o dwóch kółkach ze skośnymi liniami, które wygniatają romb. :)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
stanley750
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:32
Przebieg: 7000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 3 razy

Śruby lamp tylnych

Post autor: stanley750 »

Zgadzam się,za małą pomyłkę przepraszam lecz jednak trochę to wygląda,a mianowicie:stare metody to specjalny niby nóż tokarski obrotowy nocowany w suporcie i dociskany do obracającego się elementu,a nowsze to również wykonanie radełkowania za pomocą frezarki.Wszystko to ma ten sam cel.
Pozdrawiam Wszystkich Klubowiczów STANLEY750
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Śruby lamp tylnych

Post autor: mireks »

Ale Koledzy polecieliście fachową chińszczyzną :)
I tak nadal nie wiem co to oznacza.
:-<<
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

mireks pisze:fachową chińszczyzną
Oj tam, od razu chińszczyzna; to chodzi o to :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

To temat dla mnie. Wymiana żarówki w tylnym reflektorze to jakiś koszmar. Ja już drugiego dnia testu przyszłej, mojej Kreski miałam okazję się o tym przekonać. Ponieważ jestem kobietą z tych co to same sobie poradzą a nie od razu pędzą do ASO, postanowiłam zajrzeć do instrukcji. :) Już widzę Wasz uśmiech na twarzy. Tak, w instrukcji napisali: "wykręć dwie śruby..."a w praktyce się okazało, że są 3. Odkręcenie tych śrub to też niezła zabawa. Zniosłam na dół wszystkie posiadane klucze bo do głowy mi nie przyszło, że są gdzieś jakieś fabryczne klucze. W końcu miałam prawo tak myśleć bo wtedy to jeszcze nie ja byłam właścicielem owej Kreski. Akrobacje w bagażniku i udało się!!!! Huraaaaa!!!! Byłam z siebie dumna. Trzeciego dnia padła żaróweczka oświetlająca tablicę rejestracyjną. Tutaj było już banalnie. Jednak w mojej Kresce obie przepalone były w alarmach na kompie:)) Po przekręceniu kluczyka wyświetlały się alarmy o przepalonych żarówkach. Po wymianie nie wyświetlają się już. Najzabawniejszy alarm jaki wyskoczył po podłączeniu się do mojej Kreski to alarm krytyczny tylnej wycieraczki!!!!! Której nie posiadam :D.
Zatem tyle z kobiecej ręki:) Reszta jeszcze przede mną. Już niedługo pochwalę się swoją Kreseczką.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Tak trzymaj do ASO na końcu :jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

Tara78, :brawo moje uznanie, jestem pod duuuuuużym wrażeniem :pivo
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

Dzięki, chyba właśnie się :róż .
Lubię czasami mieć brudne łapki :).
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tara78 pisze:Lubię czasami mieć brudne łapki :).
Cool :luzak
Tara78 pisze:Najzabawniejszy alarm jaki wyskoczył po podłączeniu się do mojej Kreski to alarm krytyczny tylnej wycieraczki!!!!!
Tara78, gratuluję samozaparcia :pivo Ale taki komunikat, to jakaś totalna bzdura ! W jakiej dokładnie sytuacji wyświetlał Ci się ten komunikat ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ