Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
To u mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby którakolwiek normalnie wyszła. Jeszcze dzisiaj lało, lampa mokra, brudna i zakleszczona.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Na dniach wymieniałem żarówki w obu lampach - wychodzą bez żadnych problemów.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- marco53
- klubowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 31 paź 2013, 16:09
- Przebieg: 160000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kowal (kujawsko-pomorskie)
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Otwory w które wchodzą śruby są małe, dlatego lekkie skrzywienie w prawą czy lewą stronę powoduje że gwint śruby blokuje się o otwór w karoserii. Gdy lampę wyjmujemy delikatnie i w miarę równo nic się nie blokuje - testowane trzykrotnie.
Ale ten pierwszy raz też wydawało mi się że młotek będzie odpowiedni w myśl dewizy:
"nic na siłę, wszystko młotkiem"
Ale ten pierwszy raz też wydawało mi się że młotek będzie odpowiedni w myśl dewizy:
"nic na siłę, wszystko młotkiem"
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Ja wczoraj samemu wymieniałem żarówke stopu w prawej tylniej lampie. Moje spostrzeżenia są następujące: po odkręceniu śrub lampa wychodzi bez problemu, potem czas na zaczepy tutaj trzeba uważać by przypadkiem jakieś za bardzo nie odgiąć by nie ułamać bo plastik jest kruchy, przy ponownym składaniu trzeba umiejętnie spasować lampe ponieważ wewnętrzna osłona dała się dobrze zatrzasnąć tylko jak najpierw zatrzasnąłem dół, potem włożenie z powrotem i finito. Najgorsze są niestety wewnętrzne śruby mocujące do których jest słaby dostęp i można cierpliwie odkręcić tylko oczkowym kluczem nasadowym o numerze 10, same odkręcanie mi zajęło mi zgrozo aż 45 minut. Korzystając z rady Tary po wymianie żarówki i włożeniu lampy na śruby nie założyłem oryginalnych nakrętek tylko motylki z podkładkami, przykręcenie motylkowych nakrętek zajęło mi tylko 5 minut.
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Cześć,
Muszę zabrąć się do wymiany żarówki światła w tylnej lampie (kontrolka na desce rozdzielczej aż razi w oczy) ... z tego co zdążyłem wyczytać, potrzebne będą nakrętki motyklowe na wymianę oryginalnych. Wszystko wydaje się jasne...
Aczkolwiek...
Mam tylko jedno pytanie, które bardzo mnie nurtuje... w którym momencie należy rozłączyć "konektor elektryczny środkowy", przed czy po odkręceniu klosza. Pytanie może i banalne ale poprzedni właściciel zabezpieczył izolacją przewody wewnątrz bagażnika w ten sposób, że wygląda to jak serwerownia Zapewne dobrze zrobił, ale jeśli konektor jest od strony bagażnika - to nawet go tam nie widać. Lampy jeszcze nie odkręcałem, więc żywię nadzieję, że jest on właśnie tuż przy kloszu i będzie widoczny po odkręceniu klosza... a instrukcja wydaje się milczeć na ten temat. Jak jest w rzeczywistości?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Muszę zabrąć się do wymiany żarówki światła w tylnej lampie (kontrolka na desce rozdzielczej aż razi w oczy) ... z tego co zdążyłem wyczytać, potrzebne będą nakrętki motyklowe na wymianę oryginalnych. Wszystko wydaje się jasne...
Aczkolwiek...
Mam tylko jedno pytanie, które bardzo mnie nurtuje... w którym momencie należy rozłączyć "konektor elektryczny środkowy", przed czy po odkręceniu klosza. Pytanie może i banalne ale poprzedni właściciel zabezpieczył izolacją przewody wewnątrz bagażnika w ten sposób, że wygląda to jak serwerownia Zapewne dobrze zrobił, ale jeśli konektor jest od strony bagażnika - to nawet go tam nie widać. Lampy jeszcze nie odkręcałem, więc żywię nadzieję, że jest on właśnie tuż przy kloszu i będzie widoczny po odkręceniu klosza... a instrukcja wydaje się milczeć na ten temat. Jak jest w rzeczywistości?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Najpierw odkręcasz lampę, potem ją delikatnie wysuwasz, i dopiero wypinasz kostkę, już tak jakby na zewnątrz auta
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
O to mi chodziło, dziękuję ślicznieTomek pisze:Najpierw odkręcasz lampę, potem ją delikatnie wysuwasz, i dopiero wypinasz kostkę, już tak jakby na zewnątrz auta
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
A ja nie odpinam kostki tylko kładę na zderzak szmatkę i opieram lampę, po czym wypinam cały panel z żarówkami. Jak kto woli.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Ja robię dokładnie tak, jak smak56 - nie bawię się w żadne odpinanie lampy Spokojnie da radę to wykonać bez jej rozponania
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
W takim razie spróbuję zaangażować do pracy sąsiada - jak uda się operacja będzie można w spokoju sukces opić piwkiem
Zobaczymy na ile uda się lampę wysunąć, jak wspomniałem - poprzedni właściciel zabezpieczył kable izolacją w ilościach wręcz przemysłowych... Wiedział co robi, pracował bardzo długo w serwisie Fiata w Łodzi, zaprosił mnie nawet do siebie na serwis jeśli chciałbym coś wymieniać... ale żarówkę akurat spróbuję sam, w końcu powinno się to udać.
Dziękuję bardzo za wszelkie porady, muszę przyznać że forum LKP wydaje się być bardzo miłym miejscem
Zobaczymy na ile uda się lampę wysunąć, jak wspomniałem - poprzedni właściciel zabezpieczył kable izolacją w ilościach wręcz przemysłowych... Wiedział co robi, pracował bardzo długo w serwisie Fiata w Łodzi, zaprosił mnie nawet do siebie na serwis jeśli chciałbym coś wymieniać... ale żarówkę akurat spróbuję sam, w końcu powinno się to udać.
Dziękuję bardzo za wszelkie porady, muszę przyznać że forum LKP wydaje się być bardzo miłym miejscem
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Pracował w serwisie fiata? To raczej nie wiedział co robi.
Tam się nic nie dzieje. Lepiej jakby poprawił izolację w drzwiach.
Tam się nic nie dzieje. Lepiej jakby poprawił izolację w drzwiach.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Te kable są fabrycznie owinięte izolacją w sposób przypominający montaż w stodole. Kostkę ciężko wypiąć, a zaczepy płyty z żarówkami lubią się łamać. Sama lampa też ciężko wychodzi. Wymiana żarówki z tyłu to czynność, po której zawsze jestem wk***y
-
- klubowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Trochę cierpliwości, delikatności i dasz radę sam. Z sąsiadem dał bym sobie spokój, raczej niech patrzy i się uczy. A jeszcze jedno nie jakieś tam forum LKP tylko ASO LKP
Dasz radę bez problemu . Pozdrowienia
Dasz radę bez problemu . Pozdrowienia
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Misja Wykonanatojamarko pisze:Trochę cierpliwości, delikatności i dasz radę sam. Z sąsiadem dał bym sobie spokój, raczej niech patrzy i się uczy. A jeszcze jedno nie jakieś tam forum LKP tylko ASO LKP
Dasz radę bez problemu . Pozdrowienia
Bardzo pomógł zestaw kluczy uniwersalnych zakupiony w weekend i WASZE PORADY. Dzięki temu wiedziałem, że jest trzecia śruba (niech no ja spotkam tłumacza instrukcji...) i że konektor jest od strony lampy. Konektora nie wypiąłem, udało się delikatnie lampę na zderzaku oprzeć. Niestety operacja miała miejsce bez sąsiada... za to z 2 funkcjonariuszami policji, którzy za punkt honoru postawili sobie nękanie użytkownika Fiata bez działającego światła pozycyjnego... panom nudziło się do tego stopnia, że poprosili mnie o wymianę na miejscu albo "nie będzie mógł Pan kontynuować jazdy".... SERDECZNIE ich pozdrawiam z tego miejsca.
Dziś na chwilę znów zapaliła się kontrolka światła, podpatrzę - może to kwestia wilgoci (leje non stop) a może przeczyszczenia styków lub śmierci kolejnej żarówki. Jak będzie też chwilka to przejrzę wszystkie światła - zobaczymy, ale mimo wszystko jestem spokojny, samochód przesuperancki - a takie detale w ogóle mnie nie zrażają bo to w 90% pierdoły.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Czy żarówki kupowałeś firmowe, czy jakiś supermarketowy badziew??? W naszym przypadku nie opłaca się oszczędzać na żarówkach, bo wymiana jest upierdliwa.
Styki też dobrze psiknąć jakimś siuwaksem.
Trzymam kciuki, że to chwilowy foch
Styki też dobrze psiknąć jakimś siuwaksem.
Trzymam kciuki, że to chwilowy foch