Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Żarówki klasycznie w Motozbycie kupiłem
Sprawdzę dziś co tam się dzieje, ale bardziej obstawiam albo inną żarówkę albo chwilowe humory.
Każde auto się psuje, nie ma znaczenia jakiej jest marki, jaki ma rocznik, przebieg.... widzę przecież po ludziach z firmy
Co więcej mam wreszcie wymarzonego Dużego Fiata w bordowym kolorze, nie jest to co prawda 125p ale też jest nieźle.
Taka żarówka to też świetny temat na pogadanie w przerwie w pracy ;-)
Dam znać co bawi się kontrolką jak już ustalę przyczynę a przy okazji chyba wycieraczki jeszcze wymienię na Viseeo.
Sprawdzę dziś co tam się dzieje, ale bardziej obstawiam albo inną żarówkę albo chwilowe humory.
Każde auto się psuje, nie ma znaczenia jakiej jest marki, jaki ma rocznik, przebieg.... widzę przecież po ludziach z firmy
Co więcej mam wreszcie wymarzonego Dużego Fiata w bordowym kolorze, nie jest to co prawda 125p ale też jest nieźle.
Taka żarówka to też świetny temat na pogadanie w przerwie w pracy ;-)
Dam znać co bawi się kontrolką jak już ustalę przyczynę a przy okazji chyba wycieraczki jeszcze wymienię na Viseeo.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Wymieniłeś tylko jedną, tą przepaloną ? Jeśli tak, to niewykluczone, że teraz padła Ci ta sama z drugiej strony Wbrew pozorom dość często tak się zdarza Dlatego, ja zawsze wymieniam je parami a nawet potrafię czasem od razu wymienić komplet wszystkich żarówek w obydwu lampach Może jestem nieco nadgorliwy, ale przynajmniej mam potem pewność, że za chwilę nie zaatakuje mnie komunikat o kolejnej, przepalonej żarówce A ich koszt umówmy się, że jest stosunkowo niewielki
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
To bardzo dobra praktyka! Wymiana obu żarówek powinna być nawykiem każdego kierowcy. Szczególnie jeśli chodzi o światła przednie.
Na szybko sprawdziłem wysiadając z auta i obie żarówki świeciły. Dodatkowo, komputer nie daje informacji z którą żarówką jest problem - muszę do tego usiąść na spokojnie, pędząc rano do biura czasu nie było przyjrzeć się sytuacji. (doba powinna mieć 72h)
A może problem sam zniknie?
Na szybko sprawdziłem wysiadając z auta i obie żarówki świeciły. Dodatkowo, komputer nie daje informacji z którą żarówką jest problem - muszę do tego usiąść na spokojnie, pędząc rano do biura czasu nie było przyjrzeć się sytuacji. (doba powinna mieć 72h)
A może problem sam zniknie?
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Hehe, zapewne sam nie zniknie Odnośnie żarówek w przednich lampach, to zawsze wymieniam je parami obligatoryjnie i stąd również wziął mi się taki sam nawyk na tylne lampy Jeśli chodzi o namierzenie sprawcy, to sprawdź żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej (nie zawsze schylamy się aby tam zerknąć ), przednie postojowe (może akurat też któraś z nich padła), oraz światła STOPU (samemu jest ciężko je sprawdzić) - niestety, jeśli komputer nie podpowiada Ci z którą żarówką jest problem, no to trzeba jej szukać na własną rękę Aaaa, i jeszcze jedna ważna uwaga: mam nadzieję, że żarówka, którą wymieniłeś (tył postój) jest R5W ? Bo jeśli wstawiłeś tam 10 W, to niestety, ale komunikat Ci nie zniknie Komputer jest bardzo na to czuły i wstawienie żarówki o innych parametrach niestety nie likwiduje komunikatu o przepalonej żarówce a do postojowych na tył są dostępne jeszcze żarówki o mocy 10W, które owszem, świecą, ale u nas komputer rozpoznaje, jakby była przepalona
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Uwaga, uwaga - problem sam zniknął
Czy ktoś zna inną markę, która sama się naprawia?
Już wracając z pracy ani razu nie pojawił się komunikat o żarówce, tak samo dziś rano nie było problemu.
Podejrzewam, że było mokro po nocy - rano auto całe było w wodzie, która osadziła się na nim z powietrza.
Dzięki mwas za rady, na szczęście przed wymianą żarówki przejrzałem forum/instrukcję i dowiedziałem się, że światło pozycyjne to 5W a więc jest OK. Może będę musiał kupić akumulator, mam wciąż oryginalny (!), nie jest to droga sprawa, przeważnie ze zniżkami które udało mi się wypracować a z tego co również wyczytałem (potęga internetu) to może mieć również znaczenie i również może generować informację o przepalonej żarówce. Zacznę od sprawdzenia kabli tam gdzie "grzebałem" przy lampie - poprawię na nich izolację bo ją ściągałem.
Czy ktoś zna inną markę, która sama się naprawia?
Już wracając z pracy ani razu nie pojawił się komunikat o żarówce, tak samo dziś rano nie było problemu.
Podejrzewam, że było mokro po nocy - rano auto całe było w wodzie, która osadziła się na nim z powietrza.
Dzięki mwas za rady, na szczęście przed wymianą żarówki przejrzałem forum/instrukcję i dowiedziałem się, że światło pozycyjne to 5W a więc jest OK. Może będę musiał kupić akumulator, mam wciąż oryginalny (!), nie jest to droga sprawa, przeważnie ze zniżkami które udało mi się wypracować a z tego co również wyczytałem (potęga internetu) to może mieć również znaczenie i również może generować informację o przepalonej żarówce. Zacznę od sprawdzenia kabli tam gdzie "grzebałem" przy lampie - poprawię na nich izolację bo ją ściągałem.
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Sprężyny
Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Sprężyny
Fiacik! Tam są TRZY nakrętki!!!!Fiacik pisze:Jutro będę w ASO Bielsko-Biała bo mam kłopot z demontażem prawej tylnej lampy - nie mogę jej wyjąć mimo odkręcenia zgodnie z rysunkiem i opisem 2 nakrętek ( lampa lata ale nie da się jej wyjąć) , to postaram się dopytać jak to jest z tymi sprężynami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 458
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 99 razy
Re: Sprężyny
Ja wykręcam moją lampę tylko dwoma srubami bo trzeci górny zaczep jest wyłamany .
A jeżdżę na tych sprężynach KYB RH3504 (z przodu).
A jeżdżę na tych sprężynach KYB RH3504 (z przodu).
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Sprężyny
Dzięki za zdjęcie ,ale tu się jak na razie z Tobą nie mogę zgodzić bo :
- obmacałem jak mi się wydaje dokładnie całą lampę i nie natknąłem się na tę trzecią nakrętkę.
- jeżeli by rzeczywiście była ta 3-cia nakrętka to dlaczego po odkręceniu 2 górnych lampa lata w siedzisku i jest wrażenie jakby trzeba było
w nią mocno klepnąć (oczywiście nie w te 2 gwinty ).
Zastanawiam się czy też w związku z liftingiem auta nie zrobiono jakiejś małej modernizacji.Zobaczę co powie serwis i wszystko opiszę na forum.
- obmacałem jak mi się wydaje dokładnie całą lampę i nie natknąłem się na tę trzecią nakrętkę.
- jeżeli by rzeczywiście była ta 3-cia nakrętka to dlaczego po odkręceniu 2 górnych lampa lata w siedzisku i jest wrażenie jakby trzeba było
w nią mocno klepnąć (oczywiście nie w te 2 gwinty ).
Zastanawiam się czy też w związku z liftingiem auta nie zrobiono jakiejś małej modernizacji.Zobaczę co powie serwis i wszystko opiszę na forum.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Sprężyny
A ja dałem zdjęcie z lampą po liftingu i kładę pieniądze przeciw orzechom, że są trzy nakrętki!!!!
Odkręciłeś dwie dolne a nie górne, gdyż u góry jest jedna.
W wykładzinie z tyłu są dwa wycięcia na te nakrętki; jedno na dwie na dole (szersze) i drugie wyżej mniejsze na jedną.
Odkręciłeś dwie dolne a nie górne, gdyż u góry jest jedna.
W wykładzinie z tyłu są dwa wycięcia na te nakrętki; jedno na dwie na dole (szersze) i drugie wyżej mniejsze na jedną.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Sprężyny
Nie wytrzymałem i mimo meczu poszedłem to sprawdzić.Tak miałeś rację za co należy Ci się DUŻE PIWO ( nie tylko na obrazku) .To fabryczna instrukcja wprowadza w błąd mówiąc o 2 wkrętach.Dodam tylko dla potomnych,że ta trzecia nakrętka umieszczona jest bardzo wysoko i zakryta
wykładziną bagażnika,która jest na jej wysokości tak precyzyjnie nacięta,że tego nacięcia nie widać i jak nie ma precyzyjnej informacji,którą właśnie podaję to tej nakrętki nie można namierzyć.Dodatkowo nakrętka ta jest w sporym zagłębieniu i nie ma możliwości "namacania" jej przez wcięcie w wykładzinie dla 2 pozostałych niżej umieszczonych nakrętek.Tak ,że chyba jutro zajmę się demontażem a wizyta w ASO będzie niepotrzebna.
wykładziną bagażnika,która jest na jej wysokości tak precyzyjnie nacięta,że tego nacięcia nie widać i jak nie ma precyzyjnej informacji,którą właśnie podaję to tej nakrętki nie można namierzyć.Dodatkowo nakrętka ta jest w sporym zagłębieniu i nie ma możliwości "namacania" jej przez wcięcie w wykładzinie dla 2 pozostałych niżej umieszczonych nakrętek.Tak ,że chyba jutro zajmę się demontażem a wizyta w ASO będzie niepotrzebna.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Lampa zdemontowana , żarówka wymieniona bo była lekko przykopcona co było prawdopodobnym powodem okresowego sygnalizowania jej uszkodzenia przez komputer , a przy okazji przyjrzałem się pozostałym i były o,key.
Obawiałem się kłopotów z wypięciem wtyczek czy też całej płytki z żarówkami ale przy demontażu wypięły się bez problemu.
Tak jak i w innych przypadkach ASO forum zadziałało bezbłędnie .
Obawiałem się kłopotów z wypięciem wtyczek czy też całej płytki z żarówkami ale przy demontażu wypięły się bez problemu.
Tak jak i w innych przypadkach ASO forum zadziałało bezbłędnie .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
W mojej instrukcji opis mówi o dwóch śrubach, ale w rys. 23/a pokazane są trzy śruby.
-- 25 października 2015, o 10:29 --
A Fiacik dobrze jest przy okazji zainwestować w nakrętki motylkowe, do przykręcenia tylnych lamp. Sprawdzają się bardzo dobrze
-- 25 października 2015, o 10:29 --
A Fiacik dobrze jest przy okazji zainwestować w nakrętki motylkowe, do przykręcenia tylnych lamp. Sprawdzają się bardzo dobrze
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...
Innym fantastycznym błędem przejęzyczenia w instrukcji, jest informacja że na desce rozdzielczej pojawi się ikonka informująca nas o oblodzeniu drogi jeśli.... temperatura spadnie poniżej 30 stopni :D:D:Dwill pisze:Brak trzeciej śruby w instrukcji to dobrze znany nam błąd jak widać dalej nie poprawiony w druku.
Śmiałem się chyba z 5 min jak to przeczytałem
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3