Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Tylnie żarówki

Post autor: Szulcik74 »

Mi przepaliły się obie żarówki w dwóch tylnich reflektorach i postawiłem pojechać z tym do aso. Niestety po wczorajszej wizycie zauważyłem że te papraki porysowały koło reflektora lakier i jeden reflektor, maskara płaci człowiek 80 zł za wymianę żarówek a tu taka klapa. Zamierzam w poniedziałek złożyć reklamacje jak myślicie mam szanse coś ugrać? Czy wam też zrobili takie szkody?
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: leszek1234 »

Ja osobiście wątpię - trzeba reklamoać przy odbiorze auta, co i tak nie gwarantowałoby powodzenia. Zawsze mogliby twierdzić, że takie drobne rysy już były. I jak to udowodnić? Poza tym co oni mieliby z tym zrobić - wymienić lampę i pomalować karoserię? A tak z innej beczki - jesteś pewny, że to oni porysowali, może dopiero teraz się przyjrzałeś ? Czasem tak bywa
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Tylnie żarówki

Post autor: Tara78 »

Ja osobiście zrobiłam sobie taką rysę przy pierwszej wymianie żarówek w tylnych reflektorach, teraz zawsze mam pod ręką szmatkę a której opieram reflektor i śruby zamieniłam na motylki co ułatwia odkręcanie lampy.
Moim zdaniem, jeśli nie zgłosiłeś tego wcześniej to chyba marne szanse ale próbować zawsze warto...
Powodzenia, może Ci się uda bo w sumie z drugiej strony powinni uważać.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: Szulcik74 »

Wielka szkoda że nie reklamowałem tego przy odbiorze auta ale w ogóle tego się nie spodziewałem po profesjonalistach, pewnie każdemu tak robią a potem grają niewinnych mówiąc że już tak było. Być może udać mi się zamaskować te ryski zaprawką a z tylnim kloszem pojadę na polerkę. Wiem jedno następnym razem już sam sobie wymienię te żarówki jednakże trochę mnie przeraża jak czytam na forum o wymianie.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Tylnie żarówki

Post autor: Tara78 »

Szulcik74, to nie jest wcale takie trudne ja Ci to mówię - kobieta. Skoro ja to sama robię z tylnimi i przednimi lampami to Ty też dasz radę tylko wymień śruby na motylki i będzie łatwiej, zawsze miej szmatkę pod ręką abyś mógł oprzeć lampę i nie porysować lakieru i klosza. Spróbuj a przekonasz się, że można samemu :)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: daro70 »

Ja nie mam motylków i też wymieniłem - po prostu po poluzowaniu nakrętek w fazie końcowej poproś kogoś o przytrzymanie lamp i po ceremonii .. :pivo
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Moje lampy są jakieś koślawe. Mimo odkręcenia śrub i tak trzeba się mocno naszarpać żeby ruszyć je z miejsca. Co nie znaczy że po założeniu ładnie siedzą, różne szczeliny z każdej strony. To rozwiązanie jest do bani.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:To rozwiązanie jest do bani.
Też tak uważam; z tym, że jak kupiłem, jedna lampa była totalnie krzywo osadzona. Trochę mnie to kosztowało pracy i nerwów żeby ją spasować (regulacja śrubami w lampie), ale się udało.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Tylnie żarówki

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeszcze krótki kabel, cholernie trudna do wyciągnięcia wtyczka i łamliwe zaczepy zaślepki. Czyste zło.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Tylnie żarówki

Post autor: mwas »

Nie przesadzajcie, nie jest tak źle :ink Tylko trzeba to robić z wyczuciem :ink Ja np. lamp w ogóle nie odpinam od przewodów :luzak Moje lampy też po odkręceniu śrub same nie wypadną a żeby je wyciągnąć trzeba ciut pomanewrować, ale idzie bez problemu, natomiast przy ich montaży już wiem jak je trzymać, żeby szpary były równo tak, jak chcę :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: karollino »

He, he - no moje "dziady" też siedzą ciasno. Z tymi zaczepami to prawda - przy każdej wymianie wydaje mi się że ich żywot doboiegł końca.
Szulcik - wymień na motylki, będzie o niebo łatwiej.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Szulcik74 »

No i sprawa się wyjaśniła. Wczoraj kierownik serwisu skontaktował się ze mną i po oględzinach stwierdził że winę za zaistniałą sytuacje ponosi ich pracownik. W ramach rekompensaty spolerują mi powstałe na lakierze i lampach zarysowania. Zaistniała sytuacja dowodzi, że takie rzeczy należy bezwzględnie zgłaszać serwisowi ale najlepiej kierownictwu, nawet jeśli szkody zauważy się kilka dni po dokonywanym serwisie, w razie czego postraszyć interwencją w FAP.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re:

Post autor: smak56 »

kk25 pisze:Ja pod motylki zwykłe podłożyłem podkładki gumowo-metalowe ( miałem w domu podkładki takie jak we wkrętach farmerskich z tą różnicą, że guma nie "wulkanizuje się" się do blachy pod wpływem temp.) i jest git. Po dokręceniu motylka guma w podkładce lekko się ściska powodując blokowanie motylka ( w granicach rozsądku - palcami motylka odkręcę :) )
Po trzech latach użytkowania i ja dorosłem do posiadania motylków. Post kk25 zainspirował mnie do zmodyfikowania ich trochę. Aby nie szukać później podkładek - przykleiłem je. Po tej operacji :foto przegwintowałem wszystkie (gwint maszynowy jednak nie jest dokładny). Zobaczę w przyszłości, czy "patent" zdał egzamin? :pomysli
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mimo iż mam motylki, to lampa siedzi jak wmurowana. Muszę się nieźle nagimnastykować, żeby opuściła swoje stanowisko. Dzisiaj mnie to tak wkur***o że wziąłem pręt i młotek i zacząłem bić w wystające śruby. Pomogło, a mnie trochę ulżyło.
Czy tylko w moim niewypale tak jest, czy u Was lampa wychodzi bez problemu?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Wyjęcie tylnej lampy, śruby, motylki, klucze itd...

Post autor: mwas »

Mi się chyba ze 2 razy zdarzyło, że lampa się jakoś zaklinowała, ale nie musiałem użyć zbyt dużej siły, żeby wyszła, wystarczyło troszkę ją ponaciskać z jednej i drugiej strony :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ