Alternator

CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup »

Zaraz wrzucę filmik u mnie bez klimy 850 a z klimą 900 ale mam o wiele słabszy silnik niż Ty - nie powinno być że przy mocniejszym silniku mniej odczuwalne są takie obciążenia.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Silnik turbo ma niskie sprężanie i moment obrotowy na biegu jałowym jest mniejszy niż w 8v.

-- 5 gru 2013, o 21:17 --

Tylko co to ma wspólnego z alternatorem. Komp podbija obroty, żeby lepiej ładować, a nie żeby silnik wyrobił.
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup »

W 13 s wyłączam ogrzewanie, 21 s włączam a później w 27 s włączam światła i klimę przez moment do 900 skacze a tak to mam 850 na obciążaniu, 800 bez.

[youtube][/youtube]



Masz rację na jałowym moc silnika raczej nic nie daje :) .
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Alternator

Post autor: emmer »

oczywiście "podnoszą" - literówka :)

u mnie załączenie jakiegokolwiek odbiornika nie wywołuje podniesienia obrotów. słychać tylko że ma ciężej, ale obroty "stoją". (nie sprawdziłem klimy)
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Alternator

Post autor: daro189 »

mi po odpaleniu i włączeniu tylko ogrzewania tylniej szyby zdusi się na chwile i wraca na takie obroty, jakie miał przed jego załaczeniem.
i raz próbując włączyc wszystkie światła, spaliła mi się żarówka przeciwmgielna z tyłu, ale komputer nie podniósł ani nie obniżył obrotów
CrazyKetchup
klubowicz
klubowicz
Posty: 629
Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
Przebieg: 0
Silnik: kijanka :)
Rocznik: 2018
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Alternator

Post autor: CrazyKetchup »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Na obrotomierzu w samochodzie widać skoki o 50obr?
Nie jestem w stanie odpowiedzieć do czwartku bo auto w ASO stoi ale wydaje mi się że minimalne wahnięcie jest .
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Alternator

Post autor: emmer »

sprężarka klimy też nie powoduje wzrostu obrotów - przynajmniej u mnie
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Alternator

Post autor: helletic »

U mnie widoczny wskazówką obrotomierza wzrost obrotów jest przy załączeniu się wentylatora na chłodnicy, oraz w początkowym stadium pracy kompresora klimy (po chwili wraca do normy).

Podłączyłem na dniach miernik pod akumulator i sprawdzałem spadki lub wzrosty napięcia (alternator 75W).
I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czyli TTTM, jeździć nie grzebać.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: Alternator

Post autor: will »

Ostatniego punktu z testu helletica nie róbcie w domu sami :-)

atari 500
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

helletic pisze: (alternator 75W).I tak:
1. ładowanie bez obciążenia, to 14,13 V (wolne obroty silnika)
2. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,66 V (wolne obroty silnika)
3. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 13,92 V (zwiększone obroty silnika)
4. włączone światła mijania + stop + dmuchawa na 4 biegu + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 12,38 V (wolne obroty silnika)
5. test sprzętu car audio, ładowanie 13,89 V (wolne obroty silnika)
6. włączone światła mijania + dmuchawa na 4 biegu + stop + przeciwmgielne przód/tył + grzanie szyby i lusterek, ładowanie 11,78 V (wolne obroty silnika)
Odgrzeję trochę temat, gdyż kupiłem gadżet, który mierzy ładowanie również w trakcie jazdy :foto.
I tak (1.3mj rano):
Po podłączeniu testera (zapalniczka) i przekręceniu stacyjki, napięcie gwałtownie spada do około 11.2 -11.4 V (świece żarowe). Kiedy przestają grzać napięcie wzrasta do około 12.2 V.
Po uruchomieniu silnika i chwilowym spadku, napięcie wzrasta do poziomu nawet 14.7 V po czym maleje i stabilizuje się na poziomie 14.0-14.1 V. Włączone DRL i dmuchawa autoklimy. Później wielokrotnie sprawdzane w nocy, przy częstym odpalaniu i krótkich przejazdach, wartości te nie zmieniały się .
Jazda na trasie w dzień - cały czas 14.3 V (DRL). Włączenie świateł mijania i drogowych powoduje spadek o 0.1 V. Włączenie klimatyzacji nie wpływa w żaden sposób na wielkość ładowania.
Największym "złodziejem" jest ogrzewanie tylnej szyby. Po jej włączeniu, ładowanie gwałtownie spada do 13.8 V, długo i powoli wzrasta do 14.0 V.
Tyle moich obserwacji, można porównywać. :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Alternator

Post autor: Fiacik »

Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Fajne!
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze:Fajny gadżet , gdzie to kupiłeś i za ile ?
Na All portalu. Nie polecam żadnej strony, gdyż na swój czekałem prawie miesiąc a sprzedawcy tych gadżetów nie mają dobrych notowań (duża ilość negatywów). Do tego dochodzą "myki" z przesyłką itd.
Ja kupowałem za 20.99 zł + przesyłka. Aby było taniej kupiłem dwa (dla kolegi). Wpisz "tester akumulatora".

Dzisiaj włączyłem wszystko co mogłem na max. Ładowanie spadło do 12.5 V. Po lekkim "przygazowaniu" stanęło na 13.5 V. Czyli podobnie jak przedstawił Jarek (helletic)
Teraz Kuzyn_ ... przynajmniej wiem dlaczego przygasają DRL (MM). One załączają się przy 13.6 V.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ