Alternator

Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator

Post autor: Bralineczeka »

Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Alternator

Post autor: Szczypior »

Np w Mondeo mk3 ładowanie jest sterowane komputerem i tam rzadko kiedy jest 14v, przeważnie ok 13.5v. 8 lat i raz aku był wymieniany.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

Bralineczeka pisze: 31 maja 2018, 23:44 Na szczęście/nieszczęście dla pomiaru kontrolka zgasła. Klemy wyczyszczone i zabezpieczone. Podjadę sprawdzić akumulator i alternator. Aku jest marki własnej Norauto więc to już nie pierwszy montaż ;). Czy napięcie ładowania faktycznie jest ok? Wyczytałem, że powinno być pow. 14,3-14,4.
Z dwojga złego wolałbym nowy akumulator niż alternator. W końcu "jesień idzie, nie ma na to rady..."
Masz idealne ładowanie jak na Lineę. Nigdy nie miałem w mojej więcej niż 14V :) Między 13,8 a 14 od nowości w jednej, druga również takie wartości pokazuje.
Stawiam na akumulator niedoładowany (lub kończący się).
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

duskap pisze: 01 cze 2018, 9:48 Masz idealne ładowanie jak na Lineę.
I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej :zły
smak56
* * * *
Obrazek
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej »

Masz disla to może ładowanie trochę inne
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 04 cze 2018, 22:13
duskap pisze: 01 cze 2018, 9:48 Masz idealne ładowanie jak na Lineę.
I tu pozwolę sobie nie zgodzić się.
Od chwili, kiedy na stałe mam podłączony miernik, widzę ładowanie w mojej Linei, które oscyluje między 14,0 a 14,5 V. Chyba, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, która potrafi zabrać masę "prądu" i obniżyć ładowanie nawet do 13,4 V, co z kolei powoduje wyłączanie świateł do jazdy dziennej :zły
Smak 56 , i tu właśnie klania się również Tobie moje rozwiązanie :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 05 cze 2018, 19:34 Smak 56 , i tu właśnie klania się również Tobie moje rozwiązanie :)
tzn.? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

Zakladam , ze sterownik świateł masz podpięty bezpośrednio pod aku . Spadki napięcia powodują przygasanie dziennych - jak kiedys u mnie . Zrezygnowalem więc z ori sterownika zastępując go regulatorem napiecia i jednym przekaźnikiem . Plus zasilania nie jest brany z dodatniej klemy , tylko z kostki w centralnej części ściany grodziowej ( zasilanie wyłącza się tam po ok 15- 20 sek od wyłączenia silnika ) . Teraz niezależnie od obciążenia światla dzienne mi nie gasną 😄 Wszystko opisalem w temacie świateł dziennych . Mialem to wyizolować i zrobić manual , ale jakoś do tej pory " nie bylo mi po drodze " - sorry 😁
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... &start=495 - tu znajdziesz opis 😉
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

pogromcaslaskiej pisze: 04 cze 2018, 22:47 Masz disla to może ładowanie trochę inne
Oczywiście, że inne ma ładowanie w 1,3.
Mowa jest natomiast o T-Jet.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 »

A niby dlaczego miały by się różnić ładowania miedzy dieslem a benzyną?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 »

Uprzedziłeś moje pytanie.
wg specjalistów: "Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania?
Fabrycznie samochód powinien mieć napięcie ładowania na poziomie 14.4 do 14.7 Volta w najnowszych samochodach z systemem start stop." I nic nie mówią o rodzaju silnika.
smak56
* * * *
Obrazek
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

marcin24 pisze: 07 cze 2018, 23:33 A niby dlaczego miały by się różnić ładowania miedzy dieslem a benzyną?
Bo po prostu T-Jet ma inny alternator i inny regulator napięcia. Ten silnik cierpi na notoryczne podnoszenie obrotów na biegu jałowym przy włączonej klimie i radiu z powodu "zbyt niskiego ładowania". Po prostu ten typ tak ma. Źle policzyli coś w fabryce.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Alternator

Post autor: marcin24 »

pierwsze słyszę
Pozdrawiam wszystkich
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Alternator

Post autor: duskap »

marcin24 pisze: 10 cze 2018, 21:08 pierwsze słyszę
Wielokrotnie na forum pisano, że T-Jet ma niewyróbkę alternatora. Jeśli dobrze pamiętam to pisał o tym Kuzyn
U mnie oba T-Jety mają identyczne wartości, w dolnym zakresie normy (a jednym z tych aut jeżdżę od nowości i zarówno na pierwszym alternatorze jak i na drugim wymienionym na gwarancji były te same wartości).
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 »

być może że to z powodu złych obliczeń , ale potwierdzam załączenie klimy na jałowym skutkuje podbiciem obrotów 😄
ODPOWIEDZ