ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
u mnie też jakby samochód się ułożył i po pierwszych ściętych oponach jak do tej pory jest ok. jakoś ja, po swoich przygodach w ASO, po prostu jestem sceptycznie nastawiony. oby udało im się naprawić, ale kontroluj często opony bo mogli to robić metodą prób i błędów. tym bardziej że nie chcieli się pochwalić.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1298
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Cześć Zervos chętnie bym z Tobą w tym temacie pogadał /za duzo pisania/mój telefon 502 089 516 daj sygnał to oddzwonię.Opon mi nie zdziera ale lekko ściąga i to w zależności od tego w którą stronę jet pochylona jezdnia i mam ochotę ostro zawalczyć .Interesuje mnie też kwestia szerszych opon niż te ,które montuje fabryka np.195/60R15 - alusy mam nowe wiec raczej na 16-tki nie będe zmieniał.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sie 2014, 10:11
- Przebieg: 23000
- Silnik: 1.3 MultiJet
- Rocznik: 2013
ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
W oryginale dostałem 185/65/15 "zimówki". Wytargowałem trochę niżej i oddałem im letnie. Kupiłem opony http://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop ... tAodXzcAwg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; i jestem z nich bardzo zadowolony. Założyłem je na felgę 6,5" aluminiową, gdyż stalowa była na 6". Efektem tego jest niesamowita poprawa przyczepności i stabilności auta na prostej a w łukach aż chce się "wejść" mocniej. Auto jest wyważone prawie idealnie, jak zmienisz sam poczujesz od razu, jestem tego pewien. Auto przy szerszej feldze i oponie nabrało optycznie masy i prezentuje się o wiele lepiej.
-- 17 października 2014, o 20:58 --
Mi auto jadąc prosto na prostym odcinku drogi, potrafiło bez ruchu kierownicą samo zjeżdżać na lewo lub prawo, przy idealnych warunkach do jazdy powyżej prędkości 90 km/h. Robiło się niebezpiecznie. Byłem zły jak ... że dałem się wpuścić na taką minę z nowym autem. Ja pojechałem na niezależną stację diagnostyczną gdzie sprawdzili mi geometrię i wskazali na to że przednie koła kładą się do środka. Dopiero jak powiedziałem w ASO że byłem na stacji i że dostałem taki wynik badania, dopiero wówczas zaczęli traktować mnie na poważnie. Zrobili, ale nie powiedzieli co, szukałem sam, ale nic nie znalazłem, nie wiem czy coś zmieniali, wszystkie części są jeszcze nowe więc nie widać co było ruszane. Wiem że rozkręcali całe nadkola, ponieważ są ślady na plastikach. Wynikiem tego jest to że auto teraz dopiero prowadzi się idealnie, dosłownie nie mam do czego przyczepić się.
-- 17 października 2014, o 20:58 --
Mi auto jadąc prosto na prostym odcinku drogi, potrafiło bez ruchu kierownicą samo zjeżdżać na lewo lub prawo, przy idealnych warunkach do jazdy powyżej prędkości 90 km/h. Robiło się niebezpiecznie. Byłem zły jak ... że dałem się wpuścić na taką minę z nowym autem. Ja pojechałem na niezależną stację diagnostyczną gdzie sprawdzili mi geometrię i wskazali na to że przednie koła kładą się do środka. Dopiero jak powiedziałem w ASO że byłem na stacji i że dostałem taki wynik badania, dopiero wówczas zaczęli traktować mnie na poważnie. Zrobili, ale nie powiedzieli co, szukałem sam, ale nic nie znalazłem, nie wiem czy coś zmieniali, wszystkie części są jeszcze nowe więc nie widać co było ruszane. Wiem że rozkręcali całe nadkola, ponieważ są ślady na plastikach. Wynikiem tego jest to że auto teraz dopiero prowadzi się idealnie, dosłownie nie mam do czego przyczepić się.
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Ściąga w lewo.
Mam taki mały problem. Podczas jazdy autko ściąga lekko w lewo. Jak kierownice wypuści się z rąk zawsze ustawia się skrzywiona na lewo. Łożyska mpc.wymienione,sprężyny przód nowe,opony niepościnane napompowane.Czyżby zbieżność? . Mechanior niby ustawiał. Objawy występują przy niewielkich prędkościach;już przy 40km/h
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 646 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Trzy możliwości do sprawdzenia:
1. ewentualny luz układu kierowniczego (końcówki, sworznie, gumy wahaczy)
2. sprawdzenie geometrii (zbieżność w dobrym warsztacie). Na to stawiam.
3. opony (jeżeli wymieniałeś).
1. ewentualny luz układu kierowniczego (końcówki, sworznie, gumy wahaczy)
2. sprawdzenie geometrii (zbieżność w dobrym warsztacie). Na to stawiam.
3. opony (jeżeli wymieniałeś).
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Opony nie zmieniałem,luzów brak. Coś mi mechanior kręcił z tą zbieżością,,ze niby ok że podregulował itp. Tylko że z pękniętą sprężyną lepiej się prowadził niż teraz. Dziękuje za podpowiedz,zacznę od zbieżności i mam nadzieje na tym skończe.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 646 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Nie ma możliwości ustawienia zbieżności bez odpowiednich przyrządów /na oko/.robert75 pisze: Coś mi mechanior kręcił z tą zbieżością,,ze niby ok że podregulował itp.
Mam bardzo dobry warsztat, z bardzo dobrym sprzętem, a i tak po wykonaniu regulacji każą się przejechać i jeżeli uważam, że jest kończymy regulację. Zdarzało się, że auto jechało idealnie ale minimalnie przestawiona była kierownica i cała regulacja do poprawki. Linea jest dość czuła na niedokładność ustawienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1298
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Zanim zabierzesz się do kontroli zbieżności to sprawdź pozostałe elementy zawieszenia , tak jak Ci podpowiada smak 56.
Regulację zbieżności,kąta pochylenia koła czy też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy sprawdza się i reguluje dopiero jak wszystkie pozostałe elementy zawieszenia są o,key.Inaczej kasę wyrzuca się w błoto.
Linka jest bardzo czuła na te problemy,a dodatkowo radzę zrobić to na renomowanej stacji diagnostycznej lub w ASO Fiata bo część stacji diagnostycznych nie jest w stanie sprawdzić kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,a ten w dużej mierze jest odpowiedzialny za ściąganie auta.
Regulację zbieżności,kąta pochylenia koła czy też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy sprawdza się i reguluje dopiero jak wszystkie pozostałe elementy zawieszenia są o,key.Inaczej kasę wyrzuca się w błoto.
Linka jest bardzo czuła na te problemy,a dodatkowo radzę zrobić to na renomowanej stacji diagnostycznej lub w ASO Fiata bo część stacji diagnostycznych nie jest w stanie sprawdzić kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,a ten w dużej mierze jest odpowiedzialny za ściąganie auta.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Dzisiaj pojechałem do warsztatu specjalizującego w naprawie zawieszeń. Mechanik sprawdził zawieszenie(luzów brak) a następnie ustawił zbieżność.Zanim zapłaciłem mogłem sobie pojeżdzić. Auto nareszcie idealnie sie prowadzi. Za usługe zapłacilem 80zł.Poprzedni mechanik który wymienial mi spreżyny dal ciala. A ja do dziada jeżdziłem sejem 14lat z byle pierdołą. To narazie tyle w temacie. DZIEKI WSZYSTKIM ZA PODPOWIEDZI.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 646 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Czyli dokładnie tak jak u mnie - łącznie z ceną usługi.robert75 pisze:Dzisiaj pojechałem do warsztatu specjalizującego w naprawie zawieszeń. Mechanik sprawdził zawieszenie(luzów brak) a następnie ustawił zbieżność.Zanim zapłaciłem mogłem sobie pojeżdzić. Auto nareszcie idealnie sie prowadzi. Za usługe zapłacilem 80zł.
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1298
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
No to rzeczywiście bardzo tanio , ale z ceny usługi wynika ,ze to nie był żaden poważny problem,a raczej jak napisałeś mechanik pierdoła.Może to był jeden z pokazanych w programie "usterka" na TVN Turbo
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 646 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
U mnie poza ASO - 80 zł to jedna z najwyższych cen. "Normalna" to 50 - 70 zł. Ale jak napisałem, dobry warsztat i bardzo dobry sprzęt.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Z lewej strony pól stopnia podregulował,tak powiedział. Mechanik do którego tyle lat jeżdziłem specjalizuje sie w autach włoskich. Facet ma wiedze tyle że powinien iśc już chyba na emeryture...
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 304 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Przy zmianie opon zauważyłem , że je co nieco zbiera (akurat z zewnątrz). Dzisiaj zaliczyłem ustawianie zbieżności w ASO . Jeśli komuś będą potrzebne kąty zawieszenia naszego samochodu (a wiem, że mechanicy, mój tak miał, mają kłopot w dotarciu do nich i posługują się danymi Punto ) to załączam wydruk , gdzie są one podane (druga kolumna).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: ZBIEŻNOŚĆ - Ścięte opony od wewnętrznej strony.
Przebrnąłem przez cały temat bo opony letnie na alusach które dostałem są ścięte. Dwie są po brzegach, obstawiam, złe ciśnienie w kołach. Dwie z jednej strony starte, więc zbieżność.
Czy w lince ułatwia się zbieżność z tyłu?
Czy w lince ułatwia się zbieżność z tyłu?