felgi stalowe

darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: darcyn »

regres - a powinno być w drugą stronę
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: will »

Prekursor :jazda
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6930
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: mwas »

Błądzisz Kuzyn... błądzisz :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

T-Jet jest twardy, dużo twardszy od 8v (bujaliśmy autami na spocie w TG) Po zimowej zmianie na 15" jest ogromna poprawa komfortu. Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 »

ale będzie gorzej zachowywał się w zakrętach no i wygląd już nie ten :ink Ale pewnie decyzję już podjąłeś
Ostatnio zmieniony 06 gru 2013, 7:43 przez leszek1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".
Fabrycznie zalecają 195/60 R15 ale na alu (ET 41). Chociaż ja mam na blachach ET 32 i nie jest źle.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Tomek »

Kuzyn to już chociaż jakieś alu do tych piętnastek... skoro się upierasz
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wszystko zależy od kasy. Jedna fajna felga ameliniowa to kpl stalowych. Temat jeszcze odległy, bo ten rok na turanzach obskoczę, ale późniejsza zmiana na 15' jest pewna.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: smak56 »

Kuzyn; kiedy rzuciłeś (wcześniej) temat letnich 15, też zacząłem się nad tym zastanawiać. Z tym, że ja już mam alternatywę dla 16". U mnie u handlarza oponami i felgami nie ma problemu z zamianą alu 16" na 15" (łeb za łeb). Pytałem i gość się zgodził. Odpuściłem sobie z dwóch powodów: jego 15" nie podobały mi się, a fabryczne Turanzy jeszcze jednak przyszły rok przejeżdżą. Ale temat do realizacji.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: emmer »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:T-Jet jest twardy, dużo twardszy od 8v (bujaliśmy autami na spocie w TG) Po zimowej zmianie na 15" jest ogromna poprawa komfortu. Na dodatek chce dać ciut wyższy profil 195/65/15. Różnica w cenie opon 15, a 16" to koszt kpl kół stalowych. Jeśli mam wybierać pomiędzy "ładnie", a "wygodnie", wybieram "wygodnie".
szczera prawda. ale dla ładnych 17 d...pę i kręgosłup bym poświęcił
:)
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: Rincewind »

Ale jesteście królewny na ziarnku grochu ;-) Ja mam 16tki, na zimę profil 50, na lato 55 i żadnej różnicy nie czuję.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: leszek1234 »

A ja mam pytanie dotyczące roli śrub prowadzących (tych kłów w piaście pomagających właściwie osadzić felgę). Z racji posiadania butli gazowej w miejscu koła zapasowego jestem zainteresowany kołem dojazdowym. Mam takowe, ale nie od Fiata i żeby go założyć muszę wykręcać te śruby prowadzące , bo otwór na te kły w feldze nie pasuje. Poza tym wszystko jest OK. Czy ja dobrze robię, czy to czymś nie grozi???
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: felgi stalowe

Post autor: ślimak »

Są dwie opinie dot. śrub pływających. Jedni są za, inni przeciwni. Ja nie zachęcam do tego typu rozwiązań. Domniemam że masz koło dojazdowe grupy VW czyli 4x100. Jaki tam jest otwór centrujący LINA ma z tego co się mi przypomina 58 mm.
Jeżeli interesuje cię 15" proszę link:
http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-fiat-4 ... 17731.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z GRANDE PUNTO TO GOŚĆ POPŁYNĄŁ tam jest 4x100, ale reszta pasuje.
Moim zdaniem bezpieczniej jeżeli na dojazdowym kole to 4x98 FIAT. Niż 4x100 np VW i śruby.
W ostatecznej sytuacji (zdarzenie drogowe) może mieć to wpływ na podejście ubezpieczyciela do sprawy.
Pozdro

Ps. Oczywiście to tylko i wyłącznie moja opinia. Zrobisz jak będziesz uważał.
88=))
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: emmer »

eeee. chyba mowa o "szpilkach" czy nie skumalem? w 8v to chyba trzyma bęben a w t-jecie - powiem szczerze że nie wiem.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: felgi stalowe

Post autor: sylwek »

No, mi też się wydaje że chodzi o te "szpilki" ustalające :pomysli
Ich zadaniem jest wstępne połączenie tarczy/bębna do piasty - a przy okazji pomagają ustawić felgę w odpowiedniej pozycji. Służą tylko pomocniczo - bo i tak felga przykręcana jest do piasty swoimi śrubami.
*Powered by LPG*
ODPOWIEDZ