Stuki w tylnym zawieszeniu

Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Szulcik74 »

osłonki amortyzatora mam koloru brązowego, podpowiedzcie jak samodzielnie przesmarować to tłoczysko amortyzatora?
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Osłonki w dół i smar na tłoczysko i osłonki do góry
Obrazek tu masz fotkę amora Covala
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Osłona z odbojem idzie w dół i smarujesz niewielką ilością stalowy pręt. Jeśli tłucze się już dłuższy czas to smarowanie może nie pomóc i trzeba będzie wymienić. Koła nie trzeba zdejmować, wystarczy unieść trochę auto podnośnikiem.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2012, 23:15 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

U mnie skrzypiało na początku teraz cisza.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Post autor: smak56 »

U mnie poluzowała się o około 1/4 obrotu nakrętka mocująca amortyzator . Tłukło jakby coś się urwało. Po odkręceniu dwóch śrub mocujących do nadwozia i dociągnięciu jej błoga cisza.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Szulcik74 »

Może to brzmi dziwnie ale od jakiegoś czasu u mnie z tymi stukami jest kompletna cisza
Awatar użytkownika
NRG
klubowicz
klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 22 maja 2010, 21:34
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 3 razy

Post autor: NRG »

Z reguły jak zrobi się cieplej to przestaje stukać :) Nie oznacza to jednak że problem należy ignorować.
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

Panowie potrzebuje pomocy...

tłucze mi się coś w tylnym zawieszeniu - mój "serwis" w Jarosławiu miał szczęście
podnieśli auto, stwierdzili ruszając kołami że luzów nie ma - potem jazda testowa i akurat Linea zamilkła...
powiedzieli, że nic nie słychać i wskazali bramę wyjazdową.

Niestety, znowu są stuki, pusty bagażnik - żadnych toreb a zawiecha z tyłu stuka, puka itd...

Tym razem jestem umówiony do (mam nadzieje) lepszego serwisu do Rzeszowia - proszę Was o pomoc - co ja mam zrobić jak podczas jazdy testowej w serwisie(a znając moje szczęście tak będzie) Linea znowu zamilknie i przez tą chwile nie będzie się tłukło tylne zawieszenie(?)

Fakt, nie tłucze się to cały czas ale już co raz częściej bez względu na obładowanie samochodu czy też jego brak.

Nie powinni tego sprawdzić na rolkach czy cos żeby sprawdzić czy coś wyjdzie na kompie(?)
Podrzućcie jakieś rady jako bardziej doświadczeni w "rozmowie" z serwisem bo powoli brakuje mi pomysłów po tym jak auto na jeździe testowej w serwisie mi "milknie" ze strachu i zachowuje się jak nowe.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

buhert, notoryczną upierdliwością tłuczenia z tyłu były tzw. bałwanki :ink A fachowo to chyba się nazywa odboje :ink I z resztą z tego co zauważyłem, to męczyło to przede wszystkim T-Jet'owców :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

buhert, nawet nie przeczytałeś postów z tej strony!! :red
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

buhert, umów się do serwisu z rana. Im wcześniejsza godzina, i im chłodniej, tym większa szansa że "fachowcy" usłyszą ewentualne stukające odboje.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Post autor: buhert »

- czytałem o bałwankach, wymianach amorów, smarowaniu układu itd - nie chcesz pomagać a chcesz czymś zabłysnąć to ogarnij
syf w innych tematach.
Tomek pisze:buhert, umów się do serwisu z rana. Im wcześniejsza godzina, i im chłodniej, tym większa szansa że "fachowcy" usłyszą ewentualne stukające odboje.
ustawili mnie na godzinę 11 - z tym, że zanim do nich dotrę to trasa 60km mnie czeka.
buhert, notoryczną upierdliwością tłuczenia z tyłu były tzw. bałwanki :ink A fachowo to chyba się nazywa odboje :ink I z resztą z tego co zauważyłem, to męczyło to przede wszystkim T-Jet'owców :pomysli
próbowałem w moim "serwisie" gadać właśnie o tej części, ale fachowcy stwierdzili, że przy tym przebiegu(niecałe 16tys km) nie ma prawa nic się dziać.
Tekst "Gdyby to było 60 tys to rozumiem ale przy niecałych 16 to nie ma szans, żeby coś było nie tak"
Auto podczas jazdy testowej zamilkło - cisza jak w nówce, więc mnie zbyli.

PS: Co do objawów - w zimie cisza, teraz się tłucze, wczoraj +22 i się tłukło non stop.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2012, 16:43 przez buhert, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

buhert pisze:- czytałem o bałwankach, wymianach amorów, smarowaniu układu itd - nie chcesz pomagać a chcesz czymś zabłysnąć to ogarnij
syf w innych tematach.
Nerwowy rocznik. Twój post brzmi jak byś nie wiedział co stuka - cytuje: "tłucze mi się coś w tylnym zawieszeniu"
A teraz postaram się czymś zabłysnąć.

- koniecznie zmień serwis
- nie ma luzów a klepie, to na 100% odboje, zwłaszcza w roczniku 2008
- niecałe 16 tyś km? moje zaczęły klepać przy 7tyś, po pierwszej zimie
- FAP wyleczy każdy serwis

Wszystko było na forum, ale w tym syfie ciężko coś znaleźć.
rs8
klubowicz
klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 09 sie 2010, 13:34
Przebieg: 90000
Silnik: 1.4 v8
Rocznik: 2007
Lokalizacja: śląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: rs8 »

buhert, u mnie kiedyś też coś zgrzypiało, jak się później okazało nie były to bałwanki a zawiasy kanapy pasażera
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

buhert pisze:próbowałem w moim "serwisie" gadać właśnie o tej części, ale fachowcy stwierdzili, że przy tym przebiegu(niecałe 16tys km) nie ma prawa nic się dziać.
Wymienili po 8 tys.na po zmianowe, ale tej zimy znów je słyszałem.
Przy wymianie opon smar i jest cisza.
Najlepiej sam posmaruj i przejedź parę kilometrów nie omijając progów zwalniających.
W Tarnowie żadnych problemów z wymiana bałwanków nie robią.
Mistrz sam zaproponował że wymienią bo są po zmianowe.
Z Rzeszowa to około 80 km.
Kazek
ODPOWIEDZ