Nieprawda. Wymienione miałem bałwanki niby na te "nowe" i są takie jak na zdjęciu u niego. I problemu nie mam od kilkudziesięciu tys km. W tych co miałem fabrycznie to stukanie z tyłu było praktycznie od razu.Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Nowe są białe, a Twoje wyglądają jak moje z 2008.
Stuki w tylnym zawieszeniu
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Zdjęcie od mwas z listopada 2012 http://imageshack.us/a/img547/280/img5617o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Dokładnie takie. Takie miałem jako nowe. Po miesiącu wyglądały tak jak u kolegi. Pierwsze co miałem w aucie były od początku ciemne, a przy wymianie takie jak u MWAS.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Jeśli to na 100% to mu stuka. U mnie też nowe od razu posmarowali zanim założyli. Może to też miało znaczenie? Tak czy inaczej problem u mnie nie wrócił.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Ja wymieniałem niedawno z przodu, data produkcji końcówka 2012 i były rude. Może robią z tego co mają.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
W trące się do dyskusji, swoje wymieniłem 9 marca 2013. Nowiutkie były bialutkie, porównanie starych z nowymi http://www.lineaklubpolska.pl/download/ ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false; przed chwilą zszedłem zrobiłem zdjęcie i po tak krótkim czasie są żółte a myślę że z czasem będą jak te fabrycznie założone, chyba żebym się mylił
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sympatyk forum :-)
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Potwierdzam - jako nówki sztuki są bielutkie jak śnieg, ale u mnie w tej chwili wyglądają identycznie, jak u cichego, czy zżółkły
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
A czy takie bałwanki kwalifikują się do wymiany ? Podejrzewam, że tak. Z dołu, przy osłonie sypią się jak gąbka, no i jakieś głośniejsze stuki dobiegają z tyłu . Skorzystam z doświadczeń kolegi emmera i kupię te z Allegro. Sorry za jakość zdjęć, ale robione komórą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Niestety adamson, bałwanki do wymiany bo za chwilę całkowicie oderwie się osłona i będzie fruwała swobodnie po amortyzatorze
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Dzisiaj próbowałem wymienić te nieszczęsne bałwanki z tyłu...., ale poległem. Nie dałem rady odkręcić śruby mocującej amortyzator do wahacza. Trzyma jak sk.....yn . Też tak mieliście ? Jak nabiorę ponownie chęci, to popołudniem znowu spróbuję .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
U mnie pomogło trochę chyba WD40, ale fakt, że ja posługiwałem się kluczem pneumatycznym, a ten ma moc, więc odkręcenie tych śrub to była tylko formalnośćadamson pisze:Nie dałem rady odkręcić śruby mocującej amortyzator do wahacza. Trzyma jak sk.....yn . Też tak mieliście ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Ja odkręcałem wszystkie śruby kluczem pneumatycznym, właściwie żadnego oporu nie wykazała ta śruba (co innego ta trzymająca bałwanka na amortyzatorze, ta powalczyła kilka sekund). Nie wiem, jak by to było ze zwykłym kluczem, ale podejrzewam, że też nie było by większych problemów. Koledzy wcześniej też nie mieli oporów z tą śrubą. WD-40 najsensowniejszy chyba pomysł na to
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
No i stało się . Jeden odbojnik wymieniony, gładko nie poszło, ach te cholerne śruby do wahacza . W czasie odkręcania z drugiej strony śruba się ukręciła . Oczywiście w żadnym ASO nie do kupienia (przynajmniej w woj. śląskim), za to do sprowadzenia, komplet śrub mocujących tylne amory do wahacza 23 PLN, będą we wtorek . I tak zostałem bez zamocowanego jednego amora, na samej sprężynie. No nic na razie do środy bez jazdy. A ile jeszcze roboty, żeby ten kawałek z wahacza wykręcić Jak pech to pech !adamson pisze:Dzisiaj próbowałem wymienić te nieszczęsne bałwanki z tyłu...., ale poległem. Nie dałem rady odkręcić śruby mocującej amortyzator do wahacza. Trzyma jak sk.....yn . Też tak mieliście ? Jak nabiorę ponownie chęci, to popołudniem znowu spróbuję .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Stuki w tylnym zawieszeniu
Współczesne samochody, blacha nie rdzewieje, ale reszta to złom. Przeciętny właściciel nie widzi i się cieszy myśląc jakie to ma super auto. Kiedyś było odwrotnie.